doktor dumhuvud

suck...

jag vet inte om jag belyst det faktum att jag inte befunnit mig på en läkarmottagning sen jag rymde från dårhuset i danmark för snart två år sen.

det tog liksom så lång tid att samla ihop sig sen det nederlaget och det är med sorg jag ännu en gång måste konstatera att jag fick bekräftelse på varför.

först vill jag passa på att gallskrika för full hals till alla tjatmostrar som knuffat mig i riktining mot vårdcentralen i två års tid med nån sorts äpplecidervinäger överjäst översitteri i brist på kunskap om hur världen bakom vårdcentralens dörrar verkligen ser ut.

I FUCKING TOLD YOU SOOOOOOO!

jaja tur att man är smart nog att re sig själv om än på knapp basis. ännu en gång tackar jag min egen motivation där för snart två år sen när jag insåg samma sak och tog samma beslut som jag ännu en gång tog idag.

referat av samtal med doktorn

- hej jag heter ronnie och vill ha hjälp. jag vägde 40 kilo i snitt under två års tid pga anorexi och jag tror att det har pajjat ganska mycket av mitt system för så fort jag äter normal mat på regelbunda tider i normal mängd så vänder sig magen ut och in kräks upp allt genom näsan. jag lever på koncentrerade mängder fett, frön och oljor för att inte gå under och snetrippar på allt som inte är kokta varma grönsaker, sönderlagad fisk kyckling eller sallad. en gång av tio lyckas jag käka nåt annat men annars så spyr jag som ett djur helt ofrivilligt dagligen om jag inte ligger rakläng på golvet och andas mycket stilla tre timmar efter att jag ätit eller går en mil direkt efter maten. thats my story morning glory och jag vill ha lite hjälp.

doktorn svarade att jag verekade vara en pigg och frisk och allärt fullkomligt frisk liten tjej och att mina utsikter för att få vård var minimala men jag kunde få ta ett blodprov på fredag om jag ville och så kunde hon skriva ut ett recept till det där eksemet på handen.

att jag inte uppvisat några som helst tendenser till att vara kvinna på snart fem år var inte hennes bord och lät inte särskilt allvarligt, kanske var det stressen på jobbet, sånt händer alla ibland så jag borde inte bekymra mig. istället fick jag veta att jag var duktig som blivit så frisk helt på egen hand och att så avslutningsvis fick jag veta en gång till att det var härligt att jag med en sån hemsk historia mådde så bra idag.

- det är faktiskt bättre att väga några kilo för lite än för mycket och cirkusartist sa du, jag men då ska man väl vara liten och nätt haha...

ja haha. jättekul. jätteroligt hade jag hos doktorn!

tack doktorn det var ju skönt att höra.

det där om att det är insidan som räknas...

hörrni glöm det.

its the look that counts!

okej summa kardemumma...

det hjälpte inte ett smack att pröjsa staten för det där läkarbesöket och jag ångrar verkligen inte en sekund att jag gick dit just idag och inte en minut tidigare. allt hon sa hade ända fram till idag varit i princip tio budord från en doktor till en lärjunge att kasta sig på apostlahästarna för att springa hem och lägga sig under sängen och svälta ihjäl.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ibland blir man riktigt, riktigt rädd när man är hos läkaren. HUR kan de ignorera alla de fakta du presenterar så tydligt? HUR kan man som läkare välja att inte börja göra en utredning?

Riktigt skrämmande.

Jag hoppas ändå att du vågar gå vidare till någon annan läkare.

Postat av: Mirry

Spana in Dagens Jag Vill Ha på Borås coolaste blogg!

Vill inte du också ha?



www.arntyochmirry.se

2009-03-10 @ 13:39:47
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: Emma

Vill mest bara säga att du skriver otroligt bra! Hur du liksom förvandlar smärtan till ord, det går inte att beskriva.

Hoppas du fortsätter att kämpa - för det friska livet är värt att kämpa för!

2009-03-11 @ 18:34:06
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Men CP-doktor :|

2009-03-15 @ 11:49:10
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback