10 upp för finanskrisen...



Hörrni nu rycker vi upp oss lite...

Eftersom DennisM är min idol och förebild så tänkte jag också göra nån form av smarrig hissar lista. Så varför inte lite kontroversiellt hylla finanskrisen.

Arbetslös?

Nu öppnar sig arbetsmarknaden med nya oväntade möjligheter.

Tips på allt möjligt, helt utan vetenskaplig eller kronoligisk eller betydelsefull ordning eller kategori. Bara rakt på med Ronnie Rols Royce helt enkelt.

1, Rensa ur garderoben! Dels för att det känns renande att göra sig av med saker och dels för att det genererar klirr i kassen. Sälj dina kläder på utländska auktionssajter. Svenska kronan är inte värd ett skit just nu så dina dyrgripar blir till kap oavsett vad för skamliga förslag till startbud du lägger ut dem för. Win Win situation. Skitbra men funkar bara ett tag till innan krisen spridit sig till resten av världen.

2, Byt jobb och gör karriär. Har du något som helst intresse av kyrkor, bröllop, tjusiga piffiga klänningar eller gigantiska megafester och galej är det nu du ska kasta olja på elden. Det vankas gigantus rexus megakungligt giftermål nästa år och vill du vara med och göra vinst på Svea Rikes mest hajpade PR-för-vårt-konungaland-jippo bör du kila iväg och skaffa f-skattesedel och ta patent på dina idéer NU! Tänk stort och utanför fyrkanten. Herrejisses gamla klenoder som bott i ett kapell hela sitt liv har fattat att det här är inkomstbringande och rekryterar snart tandborstputsare för tio millar till stadskyrkan så nog fan ska du mä kunna komma på nåt att göra.

3, Rata GI-dieten med gott samvete. Det är dyrt, oekonomisk och dåligt för klimatet att bara käka råkost, fett och djur. När det är finanskris är det urdumt att banta eftersom vi snart faktiskt kan gå och bli hungriga och svälta på riktigt. Så nu gör vi som på den gamla goda tiden ni vet. Finns det inte pengar till fullkornsbröd så får folket äta kakor. Kakor är iofs ganska äckligt i längden men våfflor är lite svårare att få nog av...varva våfflor med blodpudding och palt som är 2000-talets nya nudel. Norrlänningarna har vetat det alltid nu är det vår tur. Mums och heil vetemjöl och socker. Runda mätta och goda ska vi på våra utfattiga gator snart vandra.

4,Känner du dig ensam och har dina andra vänner fortfarande jobb? Skaffa en ny hobby för att inte deppa ihop. Betala tv-avgiften med dina sista slantar och gå med i Radiokören och sprid kärlek till andra tv-avgiftsbetalare. I längden är det roligare och vettigare än alla gymkort i världen. Du får galoppera runt i din närort och sjunga i goda vänners lag, göra andra samhällspliktiga och fina svenska medborgare lyckliga och få massa frisk luft och motion på köpet. Volila!

5, Sist men inte minst. Konsumera upp det lilla du har kvar och tjänar ihop. Men inte på på dinkelpasta och ekologisk honung som förut. Nej Nej. Gå på lokal, lämna in din portmonä i baren och drick min broder drick. Förhoppningsvis glömmer du äta middag, sparar pengar och blir bjuden på cigg, vaknar bakis, glömmer äta igen, investerar i treo, blir lycklig och istället för att äta den här gången också så ramlar du in på lokal igen innan du vet ordet av och vips så har ditt liv blivit billigt. Du blir slank och fin mellan varven och får fina linjer i ansiktet. Är oftast glad när du är vaken och deppar inte längre över att du inte har ett jobb att gå till.

Ja vad säger ni...

jag ska inte bli långrandig så fyll gärna på själva...

i vanlig ordning tänker jag fira mitt hjärnstormande med en cigg i garderoben!




Kommentarer
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Jag älskar nyttig mat, men det är ju så dyyyyyrt. Så jag har käkat chips & choklad senaste dagarna innan bidraget dyker upp & frälser mig. fan så mycket billigare att bli mätt på än på typ kycklingsallad SOM ÄR SÅÅÅ GOTT!

Postat av: ronnie

skinny boney barbiedoll!



tänk om man kunde tvinga kroppen att ställa om sig att leva på skräp och gilla det och utan att drabbas av åderfökalkning, blodsockersvängnngar och humdidum allt anant bajs den ställer till och bråkar med när man matar den med kolhydrat och rent socker.



jag vet att många kan. jag avundas dem. jag vill också kunna. men om jag käkar chips och choklad istället för sallad så förvandlas jag till humle och dumle längst ner i en papperskorg i energinivå...sen stannar jag där tills jag antingen kräkts ut och in på mig själv eller någon hittar mig och tvingar mig att springa tre mil för att rena bort allt sklistrigt äcklig sockrigt som tagit mig i sitt våld.



men som sagt. om någon will switscha inälvssystme, ämnesomsättning och kropp med mig varsågod. mitt är jävligt trasigt, kinkigt och svindyrt i drift.

2009-03-27 @ 15:39:39
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Stella

tvivlar på "många"s existens..

annars lät den sista punkten som arne anka.

2009-05-05 @ 03:13:36
URL: http://stellastardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback