destination happiness...

istället för att smälla igen dörren bakom mig och skjuta upp tills imorgon...imorgon är alltid en ny dag en nystart så omvärderade jag och gjorde en pitbull.

VOFF

flytten idag gick trots inte mindre ån fem ganska omständiga insidenter ganska smärtfritt. tidsschemat var hårt pressat och jag gjorde som jag alltid gör och pumpade och kärnade mjölken ur filbunken när jag väl är på det humöret.

nu är jag ett hem rikare.

sitter och glor ut över sofiakyrkans torn och håller lite extra hårt i rödvinsglaset när saltsjöbanan dundrar förbi någonstans där under mig djupt nere i betongen.

när jag skulle flytta från årsta så minns jag att jag låg där i min skitobekväma säng och sörjde att jag inte mer skulle få höra det rogivande ljudet av susande tåg som kör lite för snabbt över en bro med vindmotstånd och skallrande broräcken.

jag har alltid älskat ljudet av saker som rör sig. stora saker som rör sig helst. flygande elefanter och sånt ni vet... ;)

jaja. dagen är här nu. eller den var här nu har den ju gått igen. och här i mittnatten på taket uppe på söders höjder är det faktiskt riktigt trivsamt. juliuspallarna passar bra till min stjärt och den slipade barbordsskivan gör sig bra till mina armbågar. soffan må vara knäckt på mitten och soffbordet lite kantslitet och nött i sidorna och en benet är egentligen av precis strax under toppen men det gör inget för allt går att laga.

det är det jag gör nu.

lagar. lagar inventerar, köper slänger och sörjer inget av det som var...borta är borta och kommer aldrig igen.

men jag törs inte gå och lägga mig i sängen ännu...måste fixa en bra förstärkare till högtalarna först...knyppla ihop en bra spotifylista och kanske dricka ett glas vin för mycket i gott sällskap innan jag vågar blunda i dessa okända jaktmarker.

kom och hälsa på mig på taket.

jag bjuder på ingenting annat än mig själv och den värme som sprider sig ur en kropp som fått gott besök och en halv limpa egen och hembakad rågbröd i inflyttningspresent helt enligt sed.

jag har fina vänner. fina vänner som blev kvar trots allt skit. jag har mycket att ge igen av mig själv och är inte ens i närheten men helvete ni ska veta att jag i prestigelös anda strukturerar upp en uppdaterad betaversion av mig själv just nu.

snart ska den lanseras på riktigt.

snart är ronnieroadkill betatestperioden över och då satan kommer det vissla bland takåsarna

hej vad det går.

Kommentarer
Postat av: Umma

Åh. Söder. Ditt as. Nu längtar jag tillbaka, även om jag bodde på andra sidan h00den vid Högalidskyrkan och the wellknown Lisbeth Salander street. Varför vet man alltid vart alla kyrkor ligger trots att man inte är religiös förresten?



Biggest GOOD fucking luck i nya lyan. Och inte minst: SOV GOTT DÄR.

Postat av: ronnie

meh vars hän har d flyttet?



du får komma och hälsa på mig på taket någon dag i sommar!



jag kommer sova svingott, med utsikt över takåsarna från sängen och med saltsjöbanemullerbuller i öronen!

2009-02-01 @ 18:55:15
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: emma

jag anar var din nya lya är belägrad och är jävligt avis även om jag stortrivs på gärdets höjder med...



för övrigt, din blogg fyller ju två hela år just idag :) och jag har bannemig läst hela tiden haha =)

2009-02-01 @ 23:41:01
URL: http://dushi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback