VOFF

Jack Russel terrier Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.

dagens största garv på redaktionen...

Ronnie goes Russel...

RRRRRRRR

Kommentarer
Postat av: Pejtröö

hahaha så klockrent! du är för rolig, kraam

2009-02-17 @ 21:59:05
Postat av: sarah-jane

Hej Ronnie. Jag brukar läsa din blogg men jag har inte sett att du skrivit vad du gör på svt? Jag vill jättegärna veta vad du jobbar med! Och du, som är så himla läckert vig i kroppen, vad är bästa tränin gen för att bli vigare i benen? Jag kör yoga 5 ggr/vecka och stretchar på kvällarna men blir fan inte vigare för det. Bara lite. Kram Sara.

2009-02-18 @ 13:18:57
Postat av: Ulla-Karin

Haha,som den värsta testosteronstinna tonårskillen nästan;)

Postat av: Umma

Jag tvingade min mamma att köpa oss en Jack Russel en gång (var ca 10 bast). Var jätteglad för den livliga saken som kom till vårt hem men upptäckte ganska fort att hon var annorlunda. Hon stod och skällde PÅ dammsugaren när jag dammsög, hon reagerade inte när jag smällde med kastrullocken i köket (det var en trevlig syssla efter skolan att komponera egna låtar) och började skaka väldigt när jag bar ner henne för trappan en gång.

Hon var söt, jävligt busig och även döv, albino och hade epelepsi. Vi kunde inte behålla henne och mamma sa att hon fått komma till en tant på landet som hade mer tid.

För 3 år sedan fick jag veta att hon blev avlivad.



Jaha så mycket för den udda vovven. Nä Ronnie, bevisa att dom som är lite skeva är dom som lever bäst!

2009-02-18 @ 21:10:38
URL: http://umma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback