Trött kulturtant...Happy Fjant!!!

jag fick lite ont i öronen av skrän-skrammelorkestern på Södran till Music for a darkened theater... att kalla föreställningen David Lynch inspirerad pga en handdocka och lite äggklockor och att referera musiken till Nancy Sinatra för att man gör en vidrig cover på Bang Bang köper inte jag...

sen fick jag lite ont i magen bara vid tanken på att dricka det sura årsmötevinet och äta de mastiga mackorna som bjöds och så kunde jag inte sluta titta på tanten som tryckte käften full med sura och gräddiga filchipps och hon som tappade mackan på golvet med smörsidan ner men åt den ändå och säkert skämdes jättemycket för det och hoppades att ingen såg men jag såg och jag garvade skithögt inombords för jag tyckte hon var tuff bara om hon inte hade skämts så mycket....

allt gnäll till trots och min kräsenhet satt åt sidan

IKA NORD VAR FANTASTISK

jag e kär i henne for life, for ever end ever, jag har en ömsint kärleksförklarande blodigelrelation till den kvinnan som aldrig kan försvinna eller fördärvas. hon formade mig hon visade hur man gjorde, hon lärde mig rätt och fel...jag är ikas avbild och ika är min gud

punkt

imorgon ska jag på Tre Kronor på Dramaten, jag tar gärna med någon bara ni ropar till i tid, så slipper jag va kulturfjant alena...obs jag e mest kritisk kulturtantfjant när jag har höga förväntningar och det hade jag idag...sen är jag den sista person som drar mig för att dra om jag tycker nåt e dåligt...tack gode gud för pauser

hursomhaver

6 sharp börjar det och om jag inte dör av trötthet imorgon under eftermiddagen och tappar en sko på lunchen så är jag där!

kram alla fantastiska och ni kommer väl på lördag när de här två galningarna värmer upp huset till grannarnas stora förtret, (som om knarkalkisarna under oss skulle bry sig) inget crazy...vi vill mest dricka bubbel äta räkor och få inflyttningspresenter!

slå mig om ni inte fått en invite på fejjan för då har ni sållats bort eller försvunnit i massan (usch alla får inte komma ändå ni får inte plats, vi räknar kallt med ett bortfall på 75procent brrrrr)

image592



bang bang, jag ska inte skjuta på nån för alla e snälla och fina idag!

men OSA som sagt, vi kör benhårt på gästlista och den gäller enbart fram till klockan tio sen är det hundrafemtiospänn i dörrn till alla som inte har med sig inflyttningspresenter(drinkmixer tack)! bar finns till självkostnadspris (yeah right) och jag öppnar bubbelflaskor med munnen helt gratis. Raaz Mataaz spelar ljuv pianomusik hela aftonen och showar oavbrutet mellan klockan tjugoettochtrettio och nollnoll , Sideshow Kal finns till alla fagra flickors förfogan efter tolvslaget och alla som är utklädda till clowner får gratis bål!

puss puss vi ses på lördag eller hur!

Kommentarer
Postat av: Linn

ÅH! Ika Nord! Must see, must see! Älskade henne som barn och hon har ända sedan dess varit en stark favorit. Käckare kvinna får man leta efter!

Postat av: Umma

Akta dig lite för Tre Kronor då du går på den imorgon: Du bör vara MYCKET pigg och alert när du går dit, annars är risken mycket stor att du somnar efter första föreställningen. Andra (med Elin Klinga) är helt okej, men sista är såååååklart bäst, med Micke Nyqvist alltså. Min svär-moster har gjort koreografin till dansen de river av en bit in i pjäsen. Don´t miss it! ;-) Men FÖRSÖK att rasta dig ordentligt i pauserna, det behövs.

2008-03-11 @ 12:41:17
URL: http://umma.blogg.se
Postat av: ronnie

oj umma...hmm då kanske jag får spara det till en annan gång för jag är inte miss piggy i afton känner jag...kanske blir hemmakväll med blodpuddingsmiddag istället =D

2008-03-11 @ 14:42:41
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: ronnie

Linn: kolla youtube och leta gamla ika i rutan klipp...finns en hel del =)

2008-03-11 @ 23:02:52
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Ailoanastasia

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings

2010-01-25 @ 10:27:30
URL: http://ailoanastasia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback