Om Detox!!!

herregud jag fick en kommentar som gjorde mig helt galen och upprörd!

NI TROR VÄL FÖR BLANKASTE VANVETTIGA LIVET INTE ATT JAG MENAR VATTENDIET OCH SVÄLT NÄR JAG SKRIVER ATT JAG DETOXAR!!!???? VA GÖR NI DET? NEHE DET GÖR NI VÄL INTE!

THOSE DAYS ARE OVER!!!!

jag har aldrig någonsin never ever ever varit så urbota dum och korkad att jag druckit vatten och inte käkat för att gå ner i vikt. ALDRIG!!!!

när jag skriver detox så menar jag att äta ordentligt, inget mixtrande, inget byta ut hit eller dit, detox är att äta fem mål mat om dan bestående av riktig mat och utesluta all skit och då menar jag ALL SKIT!

ingen jävla alkohol, inga jävla landgångsmackor, inga kakor och bullar och godis och läsk och allt sånt skit som varenda kotte vet från början att man inte mår så jävla najs av att käka.

grejen är att jag gillar alkohol, kakor, läsk, MACKOR och allt sånt skit precis som de flesta gör...så då sätter man igång att mixtra för att få ekvationen att gå ihop...byter ut en varm vällagad måltid mot en ostochskinkmacka, hoppar över frukosten till fördel för en croissant eller en kanelbulle, skiter i middag för att man ska dricka massa drinkar och öl och käka chips...men hallå allt det där säger ju sig självt, det är skitdumt och man går sönder i längden av att hålla på sådär...eller så kan man äta precis allt i hela världen och träna som en galning för att hålla kroppen i balans...yeha right...vem orkar hinner det...

så smartast av allt är att ÄTA MAT. ät mat, ät frukost lunch och middag, massa mellanmål och ät er mätta! jag är ingen jävla Anna Skipper jag är bara medveten om att alla friska kroppar är friska för att de får bränsle, riktigt bränsle och inte massa skit, då mår de bra, ser bra ut och beter sig bra.

image593

jag lever inte som jag lär alltid men jag har lagt ner allt vad rom och cola till middag heter...jag vill leva lite mer kvalitativt än så tack! helig är blodpuddingen, middagen och energin den ger kroppen till dagen därpå. sluta vara rädda för mat. det finns inga mirakeldieter bara sunt förnuft. ät regelbundet, ät riktig mat och ät er mätta!

och sist men inte minst HÅLL ER SKITLÅNGT BORTA FRÅN ALLT VAD LIGHTSKIT HETER!

ALLA SOM DRICKER LIGHTLÄSK ÄR FETA, SE ER OMKRING, DE ÄR PLUFFSIGA IKKE VÄLMÅENDE OBALANSERADE DESILLUSIONERADE STACKARE SOM TROR ATT VÄGEN UR FETMA HETER HÄLLA I SIG MER SKIT SOM DE INTE VET VAD DET GÖR MED DERAS KROPPAR.

det finns inget light argument i hela världen som jag köper. light är bajs och ni blir bara fetare av det, no bullshit, fetare eller fulla med ångest och skit.

och missförstå mig rätt. det är fullt möjligt att leva på en osund diet bestående av godis kakor och bullar hela dan...vissa klarar av det. jag gör det inte, jag kan inte bara äta en kanelbulle och en ta en latte till frulle jag skulle dö. jag behöver riktig mat. jag kan inte peta i en sallad till lunch till fördel för en brakmiddag bestående av oxfile stripps och bearnaissås på kvällen, jag behöver äta mat hela tiden för att må bra. alla behöver inte det. de kan spara sig hit och dit och glömma måltider till höger och vänster och fungera som normala människor för det. jag kan inte det jag skulle falla ihop och dö, inte kunna tänka jobba gå nothing belive it!

så tro aldrig mer att jag propagerar för svält när jag menar detox! please! jag marknadsför liksom inte ätstörningar här, jag marknadsför inte spritdieter, jag marknadsför ett värdigt jävla liv för alla och den börjar med mat....

apropå ballongmagen...nu är den tydligen en folksjukdom också...


kalla det vad ni vill jag kallar det fortfarnde sunt förnuft...

Kommentarer
Postat av: Cola light

Nu har du så förbannat fel så du anar inte. Jag dricker en massa lightläsk men det sista jag är är fet! Jag vet att lightläsk inte är bra att dricka, det är inte det jag menar. Jag menar bara att du får tänka lite till innan du gör en sån generalisering du gjort i detta inlägg.

2008-03-11 @ 22:49:22
Postat av: ronnie

jag generaliserar hur mycket jag vill. min blogg min min min!!!!! när det kommer till lightdebatten så viker jag mig inte en tum. klart jag har förbannat fel för i min hetsjakt så glömde jag skriva att visst finns det ett lightdrickande ikkefettoklientel som dricker lightläsk (även om den gruppen är minibini) men de mår dåligt på massa andra sätt istället och är du inte fet idag och fortsätter med din lihtkonsumtion så blir du nog det förr eller senare om du inte har en kropp av järn stål och en utrensningsapparat som jobbar med råge!

(sorry för min barnsliga ton det är inte personligt men jag hatar hatar hatar lightprodukter och snälla sluta innan det är för sent, om du nu är smal dessutom kan du väl sköta din kropp och ta hand om dig utan att proppa i dig massa låtsasskit...)

Postat av: Lina

Ju mer jag läser om sötningsmedel desto läskigare blir det...

2008-03-11 @ 23:07:55
Postat av: ronnie

Lina: klart det är läskigt...ett ämne som är tusentals gånger sötare än socker, omvandlas till träsprit i kroppen inte kan brytas ner av naturen och rubbar blodsockerkurvor och kroppens balans på ett sätt som vi inte kan kontrollera för vi vet inget om det och allt till fördeö för att företagen tjänar sjukt mycket pengar på att framställa något med så låg densitet som kräver noll transportkostnad eller framställningskostnad i jämförelse med riktigt socker. och så marknadsför man hela grejen som om det var för vår skull man tagit fram giftet...yeah right...det är som för trettio år sen när man gjorde rökning till hippt och trendigt för att göra pengar på det....

2008-03-11 @ 23:11:57
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Anonym

http://www.expressen.se/halsa/1.1054874/sotningsmedlen-som-kan-ge-motsatt-effekt

2008-03-12 @ 00:04:29
Postat av: anna

jag har aldrig ätit nån annan än den fettfria..den fettfria chokladen med gelehallon...
Men ok, ska kolla de andra alternativven imorrn..dock har jag aldrig valt den för att det står fettfri..uan helt enkelt bara för att jag blev bjuden frsta gången för 8 år sen på just de och smälte fortare än glassen..

jag stämmer väl in på den dallerfeta modellen som har en o annan lightprodukt i kylen...Men jag var också enormt överviktig länge utan att ta en enda lightprodukt alls..
jag har inte hittat min balans än vad jag bör och inte bör äta..
har inte riktigt funnit vad som funkar för min kropp än.

2008-03-12 @ 00:25:01
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Lina 23 igen!!!!

Om jag känner mig dum??ehh..joooooo en aning eller! Vilken debatt det blev av min kommentar-men ack så lärorik sådan. Ronnie-tack, tack för att det du skriver är så jävla bra. Vem fan har uppfosrtat dig och vilken utbildning har du gått?!:)Om jag bara hade tänkt till en extra gång innan denna stupid fråga hamnade här,så borde jag förstått att detoxa inte syftar på att svälta sig. Med tanke på din bakgrund och erfarnhet av just ätstörningar. Borde hajat bättre, och ber om ursäkt om jag gjorde dig upprörd och tog din energi.

Jag har iaf blivit några kunskaper rikare, och känner mig max motiverad att detoxa (haha märk hur jag älskar det ordet nu) ett par dagar nu, och imorn ska här inhandlas frukt,grönsaker,fisk och kyckling..något mer var det..just det ja,avocado va det ja!

Den där drinken kan ju gå å ta sig någon stans:)

Godnatt vännen.
Lina

2008-03-12 @ 00:25:33
Postat av: ronnie

Lina: men känn dig inte dum...det är inte lätt att veta när företagen pumpar oss fulla med tro på dittan hit och dit med svältdieter och låtsasmat och pulverdieter och bla bla...

mitt bästa bästa mattipps är att äta oprocessad mat dvs, undvika alla fabrikat och halvfabrikat och lightprodukter och köpa mat som är som den växer naturligt eller är skapad av naturen hur flummigt och tomas di leva aktigt det än låter ;) ät mat med mycket färger och undvik vitt och brunt som en klok kvinna sa en gång ( fläsk och nötkött och pasta ris och bröd)

tänk ugnsbakade rotfrukter och grönsaker i mängder, fisk kyckling skaldjur och linser och hummos och bönor och bulgur quinnoa groddar nötter och sallad och frukt och bär och ät ät ät och var glad för 17 =)

2008-03-12 @ 00:39:08
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: ronnie

anna: det är den sockerfria du ska akta dig för, alltså den som innehåller söningsmedel, resten är väl ganska safe har inte kollat innehållsförteckningen men de innehåller väl mest socker och youghurt antar jag och det har ingen dött av ;)

2008-03-12 @ 00:41:22
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: sara

Hej Ronnie! Har kollat in din underhållande blogg ett par mån nu, jag är själv ätstörd sen 15 års ålder. Mer än halva mitt liv. Du, liksom jag, verkar ha en sund insikt iallafall,fast det är ju svårt släppa besattheten. Undrar en sak bara, du skriver ju att du äter nyttigt nu men älskar sötsaker, mackor mm och du tycks också dricka en det alkohol. Hur fasen kan du va så smal då? Du är ju klart underviktig (på bilderna i a f).
Har du världens snabbaste ämnesomsättning eller håller du på och försöker gå upp i vikt? Du skulle säkert va snygg även om du va normalviktig. Sara.

2008-03-12 @ 10:06:32
Postat av: ronnie

sara: jag vet inte vad jag ska svara på det utan att det låter fel tyvärr... jag är väl rätt bra på att trixa antar jag och det gör att jag emellanåt mår väldigt väldigt väldigt dåligt både fysisikt och psykiskt.

som jag sa man kan leva på skräpmat och vara pinnsmal det finns det massor som gör så länge man får sin balans och ekvation att gå ihop...jag mår skit av att äta skräp men gör det ändå ibland i en önskan att passa in vara vanlig och försöka leva ett normalsyndigt svenssonliv utan ångest...

2008-03-12 @ 10:20:46
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback