upp på hästen...

"smack the pony"

GÅ PÅLLE GÅ!

nej jag kastar inte in, aldrig.

läderhud på näsan, panna av stål, knogar av järn, hjärta av sten, och armbågar och knän så vassa att det visslar om det när jag går.

jag ger mig inte nu heller och jag är aspepp på att bli stark, starkare, starkast. jag kunde inte se det förut, men de där donnorna på gymmet som slåss som powerkittens med boxhandskarna, jag vill också.

jag vill också mer så än rangla runt som ett torkat revbenspjäll längs med djurgårdskajjen sugandes på en rutten räkstjärt för att påminna mig själv om att livet luktar, stinker och smakar fisk och att jag inte ska inbilla mig att det finns något vettigt att hämta ur det.

hellre boxas om man är arg än vingla på kanten till avgrunden med enda tröst att det är så lätt att bestämma sig för att snubbla och ramla i om man inte orkar balansera mera...

GÅ PÅLLE GÅ!

om jag hade dragit ett streck för varje dag och varje minut jag slösat bort på det här och plussat dem samman, hade det varit enklare eller ännu svårare att förstå då?

spelar det någon roll egentligen?

spelar det någon roll vad man slösar bort sitt slösaktiga slös på?

jag trodde aldrig att jag skulle säga det men...

bli frisk någongång människa, inifrån och ut rakt igenom frisk!

jag vill faktiskt det på riktigt nu!

Kommentarer
Postat av: emma

hoppla ronnie! jag vet ju att du fixar det. ibland behöver man en smisk av nån annan också.

Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

men det var ju just i marknadsföringssyifte jag skickade det ronnie.

Och jag tror inte du förstod vad jag menade med tragiken..det var tragiskt för mig att se hur många tjejer det var som skrev så desperata mail.

Dessutom hade inte kenza ens på sig linnet på bilderna , det låg på golvet.

Och som jag skrivit - jättebra för mitt företag men jag kan fortfarande ha en del åsikter om makt och inflytande.

Och hade jag inte förstått mig på marknadsföring hade jag inte varit där jag är idag.

2009-01-02 @ 18:17:33
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback