tårar...

typ en miljon

jag simmar i runt i ett salt halv med gråt på mitt gamla tonårsgolv, på min röda PS matta från Ikea som jag köpte för min första surt fördärvade månadslön på 2500 kronor från Sickla Ransch sommaren efter studenten år 2000 kanske...

jag gråter så att jag går av, itu, sönder, isär. AJ

AJ SOM FAAAAN!

lagom salongsbersusad på lagom billigt rödvin och lagom mätt på lagom mycket rödbetor började jag plötsligt rota igenom gamla gömmor av papper med tryckt svärtad text och bild.

som att man inte ska läsa sin bästa väns dagbok ska man inte rota i sitt förflutna.

hittade typ ett infekterat malignt melanom i en prydlig liten presentpåse i nedre vänstra lådan i mitt skrivbord från 87.

tre anarkistiskt handskrivna och nästan oläsliga sidor med ord som spjut rakt från ett hjärta ut i tomma intet för att försvinna i tio år och sen SPETT SLAFS SMET träffa rakt i mitt nu 2008 snart slut tio år senare om inte mer...

jag dör

pappa älskade pappa varför är jag en klon, hybrid och muterad sammanställning dna som konstruerats så smart att den som en gammal bandspelare med tejpremsa till musik som kan trassla sig om man har otur, spelar upp ditt liv, din ungdom, din karriär och gör den till en egen variant av epos fast 40 år senare i världshistorien?

VA?

jag har kämpat som en galning alltid för att gå min egen väg men jag traskar lik förbannat i leran och resterna av din, bara för att du är så jävla älskad förlorad och bortglömd att jag inte kan hitta på anant.

nu är det i och för sig inte fy skam. ingen i hela världen kommer någosin kunna bräcka pappa så jag repriserar gärna, eller försöker. men att få tio år av sitt liv serverat på papper rakt i nyllet från en avsändare som med bläck och gamla baksidor på A4 ark från sin reklambyrå fast i tidsrum år 98 skriver mitt livs sanning känns sisådär....

men men

man lär sig inte av sina misstag själv lika lite som man lär sig av andras.

i så fall hade jag kunnat skriva nu att ge fan i att röka svälta och dricka sprit, det blir ni ledsna av och så hade ni gjort det... men evulutionen är inte ritkigt i fas med den utvecklingen av hjärnan så tills vidare fortsätter vi att göra om varandras misstag och våra egna, gång på gång på gång tills det att vi ramlar i gropen som något grävt åt oss ämmad att var vår sista vila och dör!

Kinden smakar salt och jag saknar min gamla katt som jag inte saknat på 15 år

SORG

SALT TÅRAR OCH SORG


Kommentarer
Postat av: Stella

känner inte jag är berättigad att kommentera men måste ändå säga att jag blir berörd.



tror inte på att någon människa är bunden av ödet att upprepa någon annans misstag eller succéer. oavsett deras genetiska arv.

Postat av: ronnie

du får kommentera hur mycket du vill, pallar jag inte en kommentar får jag väl låta bli att skriva i så fall ;)



men tack för feedback och jag blir rörd av att du blir berörd ;)



jovisst är det så. det är mycket som reelt är på ett visst sätt, men visst fan ska man ut och traggla i gamla spår mönster och banor ändå.



bara för att man vet så betyder det ju inte att amn kan göra rätt.



kunskap visdom vetenskap...allt det där är bara bullshit och nonsens sålänge man gör tvärtom i praktiken.



jag kan va lika smart som einstein, men så länge jag inte börjar kläcka ur mig formler eller delar med mig av min kunskap eller använder mig av den själv på ett konkret eller produktivt sätt kan jag lika gärna sitta och tugga fradga på psykenheten =D



jag och mina extremparaleller i know...MEN JAG måste säga så till mig själv för att inte tillåta mig att fastna ens halvväg. Pappa var störst bäst och vackrast, sen orkade han inte mer och steget från toppen till mellanläget var för stort, så han sjönk hela vägen ner i svarta hålet istället och därifrån var det ännu längre tillbaka till en värld med ankleverterrin. Och har man en gång nått gräddan så nöjer man sig inte med leverpastej och gurkmacka. Det kommer smaka beskt. Och då sitter man hellre och surar i en brunn och tuggar på skosula tills man dör en bekymmersrynka mellan ögonen lika lång och djup som Donaou!



Tack för att du finns! Du fiskar upp mig ur min deppighetsbrunn.

Därför är du för mig finast!







2008-12-21 @ 12:04:59
URL: http://wasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback