oj oj...

kom hem...

var trött...

hällde upp glögg ( kall blåbärsglögg såklart med hundra mandlar och dubbelt så många russin)

blev lite glad... =D

försökte göra tomteverkstad här hemma och slå in paket... =O

blev fult... =(

fick göra om allt ...=X

mer glögg... =D

mer mandlar... =9

blev lite för sött... =P

tog lite rödvin OCKSÅ... =D

och en knäckemacka...=9

nu har jag lyckats slå in fyra paket på lite drygt två och en halv timma...=D SUCSESS!

JÄVLAR VAD JAG HAR TOTALMYST MED MIG SJÄLV DENNA FREDAGKVÄLL OCH JÄVLAR VILKA FINA PAKET NI SKA FÅ ALLA FININGAR DÄR UTE!

HEJJA RONNIE !!!

Kommentarer
Postat av: tulle

att fixa julklappspaket tokar sig alltid för mig också, trots decennier av paketinslagningsträning! det blir aldrig några tidy disney-klappar med

rosett, mest en klump med papper och tejp. med det är ändå finare, och mer utmanande och spännande att öppna!

Postat av: ronnie

helt rätt...



det värsta som finns är att få julklapparna invirade i någon gammal icakasse med ursäkten...jag hann inte..





NÄHÄ VADÅ HANN INTE, SKIT I DET DÅ RÅ! HÄ!



sen finns det en viss charm i pappers och tejpbollar eller konstnärligt betaljobbinslagna paket...öva...man kanske kan få extraknäck i framtiden om det krisar... =D

2008-12-20 @ 09:07:31
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: tulle

naefy, icakassepaket ger man bara till sina värsta fiender och nemesisar!



å andra sidan är det trippelt så gulligt när folk har slagit in saker med oregerliga och sjövilda former så man ser dess konturer. med tusen bitar papper och lika många timmars pill tills deras fingrar blöder!

kreativ paketinslagning är fan en vettig konst att lära sig alltså, om inte annat för att ta fokus från en rövkass gåva. och har man tur gillar personen ändå mest att leka med pappret.

2008-12-20 @ 18:18:33
URL: http://dottspulver.blogg.se/
Postat av: ronnie

du får mig att vilja ge dig en traditionell äkta spikmatta som kärleksgåva i julklapp där jag med blod svett och tårar lagt 365 timmar ( en om dagen ) på att en i taget omsorgsfullt stilistiskt estetiskt snyggt wrappa varenda enaste spik...

2008-12-20 @ 22:34:02
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag är en jävel på att slå in paket. Jag gör omkring 200 om dagen sista veckan före jul... det tar ca 40 sekunder att göra ett paket med snören och allt =) Men så är det ju böcker jag slår in också, rätt så tacksamt format.. De jag själv ger bort till jul lägger jag ner massor med tid på. Rimmar och fjantar på. Vad vill du ha i din julklapp i år Ronnie?

2008-12-22 @ 00:22:58
Postat av: tulle

det vore den allra finaste julklappen någonstin ;)

dessutom lika blodigt, petigt och farofyllt att öppna också!

2008-12-22 @ 00:48:19
URL: http://dottspulver.blogg.se/
Postat av: ronnie

själv har jag blivit gammal. jag önskar mig bara sånt som inte går att slå in i paket eller köpa för pengar.



jag vill va frisk och stark och glad med tak över huvudet som är fint och centralt och så ett trevligt jobb att gå till varje dag där jag känner mig duktig uppskattad och behövd...





=D

2008-12-22 @ 22:51:51
URL: http://wasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback