Vad fan är det jag gör egentligen?

image612

jag får lite frågor och mejl ibland där ni undrar vad jag egentligen jobbar med och för er som inte varit med från början så hajjar jag att det kan va lite knepigt att hänga med...

För att börja från där jag är nu så har jag jobbat med marknadsföring press och projektkoordinering av ett stort Event uppe i Östersund för Färgfabrikens räkning. Det innebär allt från att dra hela sveriges journalister inom tidning radio teve upp till Jämtland för att skriva om vår lansering samt att sälja biljetter till viktigt folk från kultur näringsliv och förvaltning för att få bra gäster till hela eventet. Sen ingår alla möjliga arbetsuppgifter som att jaga adresser, fixa utskick, chefredda tidningar och annonsbilagor, rodda med vernissagekort som ska beställas av reklambyråer se till att de komer i tryck skicka ut dem och viktigast av allt hela tiden se till att alla lösa delar i projektet knyts samman så att alla vet vad alla sysslar med och fylla ut alla hål i organisationen som uppstår när man jobbar med ett stort projekt. Typ kommunikation och koordinering och ett jävla massa ringande mejlande och researchande... tänka stort och hålla koll...ni vet vara den där klassiska spindeln i nätet som alla skriver att de är bra på att vra i sina CV brev och ansökningar när de söker jobb. En sån e jag bra på att vara ;)

men innan jag hamnade på färgfabriken så har jag världens brokigaste bakgrund som sträcker sig från kina till sibirien i omfattning. jag har jobbat lite med casting och administrativa uppgifter på en Castingbyrå, gjort en del agent och producentuppdrag inom artistbranschen, turnérat, roddat festivaler, spelningar och konserter, regisserat och producerat...

Utöver allt det där så extraknäcker jag som bartender nån gång i veckan och hjälper polare med spelningar och mindre konserter när det kniper. Allt från att sälja merch och klistra upp affisher till att fota och fixa med ljud och ljus...

Fast jag är egentligen utbildad journalist och skrev för lite olika tidningar under två års tid innan jag flydde landet för fem är sen och blev cirkusartist och turnerade och reste runt i danmark kanada och ryssland.

Sen blev jag ju sjuk och var riktigt jävla sjuk i lite drygt ett och ett halvt två års tid (waste of time) så jag fick sluta med cirkuseriet och nu är jag ju hemma i sthlm sen i oktober.

Så hell yeah visst fan är jag begåvad, även om jag nästan sumpade hela min hjärna för sjukdomen...men skit i det nu!

Fråga gärna mer om det är något ni inte hajjar eller hänger m ed i jag svarar gärna!!!!

jag tror jag fick med allt från de senaste åren iallfall innan dess gjorde jag bara massa tråkiga saker som alla småtjejer gör ni vet restaurangbranschen servering och festivaljobb, hästar och ridläger och tävlingsstall och den där jävla psykotiskt knasiga arbetsplatsen sickla ransch där man var typ bonde och tog hand om allt från åsnor vattensköldpaddor, hängbukssvin och maniska quaterhästar och spattiga ungar och hysteriska konferensdeltagare som skulle ut på turruidning och leka fångarana på fortet och dansa squaredance...

när jag var liten ville jag bli journalist och psykolog, j

jag hade toppbetyg när jag gick ut gymnasiet trots än att jag kräktes och svalt nästan hela tiden och har alltid levt enligt mottot man kan göra precis vad fan man vill bara man bestämmer sig!

låter det knasigt? som sagt fråga om ni vill veta nåt annat...det här var faktiskt lite kul....

Här är jag och brorsan Damon på en typix dag på jubbet!

image613

när ni tröttnat på mig kan ni läsa mer bra vettiga saker här som vanligt
>>>

Kommentarer
Postat av: Malin

Då frågar jag hur gammal du är?

2008-04-06 @ 16:37:10
Postat av: ronnie

Åh va roligt kan ni inte gissa!!!!! ni som inte vet får ju inte säga såklart!!!

Postat av: Malin

Då gissar jag på... 23.

2008-04-06 @ 22:57:17
Postat av: Annika

Jag gissar på 25. :)

2008-04-07 @ 02:38:56
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Annika

Tack, Ronnie. Jag behövde en så fin kommentar som din. Det räcker med en taskig kommentar för att hela min självkänsla ska rämna, och sedan är den svår att byga upp igen. Tack för att du finns, för att du är så grym och härlig och fantastisk.

2008-04-07 @ 19:14:00
URL: http://beautifulones.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback