Svenskar i Danmark

Big Ass Barbeque Ruby Redneck Rebecka och Erik p' lørdagkv'llens førsta vætskekontroll och pitstopp. Spunk-Bar p' Istedgade dær man f'r sina sm' gr' lakritsshots serverade i provrør och dær man sjælvklart fortfarande f'r røka pø krogen trots røkrørbudet som trædde i kraft før drygt en m'nad sedan...

image415

Sen gick vi direkt på billiga baren på Hørnet av vesterbrogade dær tequilan kostar tio spænn shotten och de serverade "små kolde" en genial shot som består av southern comfort, is och roses limejuice skakat i en shaker...amaretto sourz, du har fått en en konkurent..

image416

det var svårt att ta sig dærifrån, men efter att ha upptæckt att baren inte bara var en billig bar utan dessutom en bordell, då en av barens gæster pløtsligt efter en halvtimma kommer tillbaka rødblommig och svettig i huvet och øverlæmnar en nykel lite halvdiskret till den blonderade trøtta blase och røkande bartendern...

så vi gick vidare

jag fastnade på vægen vid en fin skylt som kændes vældigt vældigt rætt just då...

image417

Sen gick det liksom bara utfør

Kvællens førsta temaposering inne på puben Simpel TV, en pub som liknade mer Coca Carolas replokal från 77 æn en fancy Pub på Istedgade. Meningen var att vi skulle ta oss till Bang och Jensen ...Bang och lufsen... lady och lufsen... det gick inte så bra vi blev hængande hær till halv tre på morgonen istællet...typiskt...de e så det blir typsikt svenskar i danmark...

Svensk i Danmark

image418

Babes i Danmark

image419

image421

Sen læmnade vi vardagsrumsppuben før att plocka upp Nils with the skills på Huvudbanegården. Klockan var tio øver tre, det var kallt, Bang och Lufsen var stængt, vi var inte tillræckligt fulla ænnu, lite rædda før alla Coke-heads, crazy bagladys, horor och råttor utklædda till små katter som strøk runt smalbenen på oss bakom stationen och humøret var liksom påvæg att dala....fan jag som ville visa the frontside of copenhagen lyckades bara inte riktigt...

men vi hittade Nils, bestæmde oss før att bege oss till Amigo Bar før att sjunga karaoke med bøgarna...

på væg dit hamnade vi næstan mitt i ett krogslagsmål och bevittnade en kille på hundrafemtiokilo åka i backen med en sån smæll att nær han sen låg utslagen med dregglet hængande ur mungipan se ut som om han druckit sin sista Carlsberg EVER!!!!

FAN...alla var i chock

vi var vid nuvarande tidspunkt mycket MYCKET MYCKET tørstiga på nåt stærkande...

typ fler "små kolde"
image422

well...vi blev snart på bættre humør med lite fler temaposeringar

what about..." jag kom men inte du"

image423

eller..."du kom men inte jag..."

image424

føljt av..."hetrosexuell på karaoke gaybar"

image425

Rebecka i ..."oj var den SÅ Stor..."

image426

Nils i "oj var den Så stor"
image429


Ronnie och Erik i "Oj var den Så Stor?"

image430

Rebecka i "va? båda två? På samma gång?"
image431

"jag måste kissa mitt i..."

image432

well...poseringen var hård och krævande och kvællens sista bild ær

"hur mycket sprit kan du ge mig før det hær?"
image433

Sen løpte alla amok... jag lyckades sitta i baren nær mister "hej jag har alla pngar i køepnahamn i plånboken med mig ikvæll och jag vill bjuda hela værlden kom in och var på sjukligt partyhumør så ja scorade en kvadruppel southern Comfort med lime som bestod av två och en halv deciliter sprit och sen minns jag inte så mycket mer

joooo...vid halv åtta på morgonen sæger jag till rebecka att jag ær lite trøtt...då ær Amigo Bar fullproppat med en tjejfotbollslag partysugna danskar och kostymnissen har bjudit hela baren på "små grå lakritsshots"

rebecka har tappat bort sina handskar och sitt lipgloss och efter ett tappert førsøk att ta bussen hem, som inte gick så bra før nisse somnade på trottoarkanten och stella i en papperskorg beslutar sig rebecka før att rædda hela sællskapet och fixa taxi hem...

sen skedade vi i min sæng allihopa och somnade som de små trøtta fyllegrisar vi var...en extremt lyckad kvæll måste jag sæga...







Kommentarer
Postat av: Sofia

*fniss* Den understa bilden var nog ganska rätt, ja. Självironi kan hjälpa i de jobbigaste stunder. :D Du är underbar Ronnie, glöm aldrig det!
Kram på dig

Postat av: Sofia igen.

Fast nu var det massa fler bilder under den helt plötsligt. Jag menar Sulten-bilden förstås.
Som sagt, självironi är en viktig egenskap! :)

2007-09-24 @ 18:28:52
Postat av: Nils with the skills

HAAHAA! vilket jävla partaj! det var fan inte å leka med! men jag måste säga att vi höll stilen dagen efter också. och idag. ja fyfan... "tack för allt" hade jag kunnat skriva också.

2007-09-25 @ 01:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback