Lite sanningar om anorexi

Jag är en sucker på att planera mitt liv, minst åtminstone en dag i förväg...mest kaloritabells och matmässigt men till det så hör ju alla aktiviter runt omkring...typ om man ska träna cirkus så måste man äta mer än om man ska ligga i soffan och se top model en hel dag. och för att veta om man varit duktig och klarat sin dag på bästa sätt så gäller det att ha en plan och hålla sig till planen. Då kan man antingen lyckas misslyckas eller lyckas lite för bra. Då vet man om man är en bra dålig eller skitbra människa sen när dagen e slut. Perfekt va?

Låt mig ge er ett exempel. Om jag igår bestämde att imorgon ska jag äta bara broccoli hela dagen så är jag rätt dömd att misslyckas och kommer känna mig som en dålig människa för ingen kan klarar av att aktivera sig eller ens duscha och byta strumpor efter en dag med svält och sen bara käka broccoli.

men om jag däremot bestämmde att imorgon ska jag vakna, äta välling till frukost, gå och köpa broccoli till lunch och äta det med linfrön och soyasås och sen cykla till bang och jensen där jag dricker en stor cappucino och sen dricka en kanske två drinkar eller alkoholhaltiga drycker till middag och lyckas med det då är jag duktig. Om jag dricker välling till frukost, äter broccoli till lunch och skiter i att dricka och äta alla på kvällen då e jag jätteduktig (är man jätteduktig i för lång tid blir man jättesmal och inlagd på sjukhus så de e lite risky att köra för hårt på den dieten)

så hur duktig har jag varit idag

jag har ätit välling till frukost (plus lite ananas och några vindruvor som ligger kvar i kylen sen bröllopsparets vilda festande i min lya)

sen cyklade jag till netto som inte hade broccoli och köpte wokgrönsaker på burk istället...de åt ja med soyasås och linfrön...sen spontan la jag till nåra musslor från en konservburk det var inte duktigt nu ligger jaga lltså på plus och borde straffas typ...

efter lunch somnade jag nästan på soffan...energinivån var fortfarnade låg men jag tvingade upp mig själv och lyckades ta mig hela vägen till bang och jensen där jag fick en jättecappucino med massa skum och lite rörsocker och en bounty och en snickers (jag åt inte bountyn och snickersen)

sen kommer två polare spontant förbi och beställer nachos (här ställs jag inför ett till val, äta med eller inte äta med...nachosen var ju inte med i planen... )jag åt jalapenos och salsa istället..rörde inte nachosen kanske att lite gräddfil slank med...det betyder minus en drink på plus och minuslistan

så summan av kardemumman är att jag förutom musslorna och kanske den extra frukten till frukost och nåra jalapenos och salsa har följt min plan rimligt okej...jag har varit duktig men inte för duktig...hade jag varit för duktig hade jag fått supa ikväll..det får jag inte nu...nu får jag nöja mig med ett glas vin istället...som jag bara kanske dricker upp..förmodligen gör jag det...jag har nåra timmar på mig...

hajjar ni vad det går ut på lite då? planeringsmässigt...det här är svårt och speciellt svårt blir det när man ska konfronteras med andra normala ätande människor hela tiden...det är därför man tillssit blir så ensam. det är liksom lättare att sitta ensam hemma och svälta än att hela tiden behöva göra aktiva val och dessutom så finns det inte en chans att man skulle orka en hel kväll på krogen om man grundat på lite välling och broccoli och ska man orka måste man dricka sprit och sprit innehåller pissigt mycket kalorier så då kostar det på plus och minuskontot flera dar innan eller efter...man får sona sitt missbruk helt enkelt vilket e lika med ännu mer ensamhet

okej enough for now innan ni blir helt uttråkade

Kommentarer
Postat av: maria

fyfan vad jag känner igen mig

2007-09-07 @ 22:53:52
Postat av: ronnie

jaaa sorgligt men sant...men det är ju en sjukdom med symptom som e samma för alla
man hajjar det nog bara inte när man är mitt i det och tror att det är ens egna ideer och att det är något an kommit på själv och är fullt kapabel att kontrollera...men det man ju tyvärr inte
kram och hoppas att du är bättre nu iallfall

Postat av: Snubben

Bra inlägg, Ron. Jag tänker härmed plugga på lite om A-Xi så jag vet vad fan jag snackar om, om jag framöver kommenterar något inlägg som handlar om det.
Big Up! och Hands In The Air! tjejen.
Du rockar!
Kramsomfan

2007-09-08 @ 01:36:35
URL: http://snubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback