några tankar om fetma

vi kan omøjligt vara skapade før att vara feta, mulliga eller ens bæra runt på några extrakilon...

mænniskokroppen ær ju skapad sådan att nær den ær som allra mest vaken och allert nær den ær hungrig... då ær allt en stændig kamp och jakt på føda. alla sinnen ær på helspænn likaså vårt fysiska bettendemønster blir mer ettrigt aktivt och søkande. vi ær ju jægare. vi ska orka springa leta søka efter och tillsist slå ihjæl vårt byte. men vi ær inga jævla bjørnar som ska lagra øverbliven enrgi i fettdepåer som vi behøver før att øvervintra i nån håla i bergen eller gå i ide eller vad vet jag.

ær det dærfør så många går runt och mår så dåligt. før att vi lever i ett konsumtionssamhælle dær all samvaro næstan kretsar kring att æta och dricka...fylla på och fylla på utan att egentligen førbrænna allt det vi stoppar i oss

och allra værst av allt fylla på och fylla på i ensamhet..framfør teven med massa ben and jerrys icecream och riktigt gotta sig i sin egen missær och ångest.

jag fattar inte

alla sæger ju att de e så man ska gøra. æta hela tiden, men jag blir bara så øvermænskligt slø jævlig och slapp av all mat jag stoppar i mig. varfør får jag inte springa runt och va hungrig och ha massa energi istællet. varfør måste jag också bli stor fet trøtt och slapp?

ær ni det eller ær ni bara mætta glada pigga och friska helt utan ångest? eller klæmmer ni också på bilringarna varje dag och ønskar att de førsvann helst av sig sjælva

træna bort fett funkar ju inte

svælta bort fett funkar

det ær det ENDA SOM FUNKAR

och nær man svælter må man vara lite orkesløs och kanske inte på topp hela tiden men man ær iallfall vaken...eller?

jag ær mycket mycket førvirrad just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback