Men jag lovar - allt är som vanligt



- ja det var astrevligt! vad händer i kväll då!


Hon flyttade.

Bytte ner sig och bytte upp sig och bytte sig mycket närmare.

Ja jag flyttade alltså och så slutade jag skriva här ungefär som att kaninen ur hatten skulle trolla fram sig själv bara man ville tillräckligt mycket och att allt skullle bli automatiskt bara skitbra av sig självt.

Men det funkar ju inte så. Det vet ni och det vet väl jag egentligen också.

Ändå hoppas hoppas.

Jag lägger locket på min gryta och hoppas att bara älgsteken får stå och puttra av sig själv över natten så smakar allt gott dagen därpå.

Sorry inga fler klyschor.

Har microbloggat för mycket och helt låtit det här andrummet förfalla. Men jag lovar -allt är som vanligt. Det finns en panisk tjej som iland stirrar in i en gammal repig spegel från förra milleniet och undrar varför hon inte tydligt kan se vad alla andra ser först långt senare i efterhand. Känslan i magen är densamma oavsett om kroppen är nyduschad och klädd i nya plagg som kostar skjortan. Eller om kroppen är smutsig utarbetad och trött och mer invirad och påhängd än klädd.

Jag trodde att om jag grävde ner er fantastiska fina därute och allt ni vet så skulle det jag också vet försvinna av sig självt som dåliga minnen och mardrömmar från barndomen.

Men allt är kvar. Jag hittar inga kaniner i hatten, älgsteken smakar illa om den får komma upp fel väg genom näsan och brudjävlen i spegeln är ibland lika blind dum och döv som dina barbiedockor i mammas källare i villan i Waxholm.

Jag vet inte om jag kommer tillbaka men jag tror det - om plan xyzåäö inte heller funkar så vad har jag att förlora.

Det gör mer ont för varje dag som går och förfallet och kastvindarna kommer fortare och med mer intensiv styrka.

Men jag är här med samma intensitet och existens. Levande ibland i det förflutna lika mycket som i framtiden.

Men en sak är annorlunda. Förut så kom aldrig morgondagen. Den blev vid med att skjutas fram smita och gömma sig. Nu tycker jag mest att den där jävla morgondagen är här innan jag hunnit halvt om knappt bita mig i överläppen i skräck över dess nalkande. Antar att det är det som karaktäriserat det verkliga livet. Det rullar på...

Kärlek och tack för att ni finns hörrni!

Kommentarer
Postat av: linnéa

oj, tufft inlägg. kram på dej

Postat av: olatidman

hahahha härligt inlägg:)

2009-11-17 @ 01:29:41
URL: http://tidman.blogg.se/
Postat av: Zelda



Faan på tiden.



Du är saknad o längtad efter o tänkt på.

Svar: å du aldrig glömd <3
RonnieRitter

2009-11-18 @ 00:20:53
URL: http://thebiglittlethings.blogspot.com
Postat av: emma

TACK för din kommentar, sent men ändå, och härligt att se en uppdate hur man än vill tolka den... jag vet att du förstår mitt klydd, jag förstår också dina synonymer åtminstone ibland. I slutändan är det väl samma ungefärliga kladd, right? Jag ser ändå upp till dig ska du veta, trogen följeslagare som jag är. Mången kram!

2009-11-21 @ 22:32:17
URL: http://dushi.blogg.se/
Postat av: Henrik

Hej,



Jag är intresserad av att köpa ett blogginlägg på din blogg. Inlägget kommer innehålla en liten paragraf med några enstaka länkar till vårt poker community. Hör av dig om du är intresserad till: [email protected]



Hälsningar,

Henrik

2010-01-15 @ 17:28:42
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

bästa ronnie.

Jag har sagt det förr och säger det igen, och det är inte för att vara ett dugg elak: Jag varken vill eller kan ta emot kostråd från dig då du själv inte har nån frisk inställning till mat eller din kropp.



Jag har fört matdagbok, jag rör på mig nästan dagligen, jag vill inte börja tänka kaloritänk eller något sådant.

Och som jag skriver - jag tänker varken mäta eller väga mig.



Jag har ätit massa nyttigt jag äter ganska lite men ändå funkar det inte.

Jag har extremt trög ämnesomsättning och jag har generna att lägga på mig lätt även om jag läst nånstans här på din blogg att du inte tror på sådant.



Nu tänker jag testa LCHF mycket för att få ordning på magen och för att bli av med mitt stora kolhydratbehov och tänk.

2010-01-19 @ 09:56:59
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: ronnie

Nej det är nog klokare att lyssna på alla hobbyexperter. De ger säkert bättre tips!



Att göra rätt från början verkar ju onödigt när alla andra metoder varit så framgångsrika.



Lycka till!

2010-01-19 @ 22:31:53
URL: http://wasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback