jag borde säga nåt...

eller hur?

de som hittar hit hänger säkert på den där dåren DennisM´s blogg också...jag vet att ni gör det men ni behöver inte erkänna det är okej. han är liksom som en kladdig och blöt sockerbit i en honungsburk av provokation och man bara måste läsa för att han är sådär urbota genomblåst så att man inte kan sluta...samtidgt som han existerar för att vi läser och de ideal han belyser är ju dem vi egentligen vill vara men föraktar för att vi inte är. eller....hur hänger allt ihop egentligen?

alltså DennisM har en poäng och en undermening och jag tror inte han är så jävla dum som han utger sig för att vara. självklart provocerar han med mening, eller? ingen kan veta säkert och det gör honom intressant.

så jag läser Dennis blogg och så blir jag arg. samtidigt som jag inte kan bli arg, för vem fan är DennisM egentligen om man sätter honom i samband med hela jävla mediaflödet därute. han är bara en låtsas-skvallerblaska i koncentrerad form som levererar allt det där vi vill ha när vi köper 45 glossiga sidor på blankt papper layoutade av en AD och marknadsförda av en bra PR-byrå. egentligen är det genialt. för när vi köper en skittidning så är det ju just skiten vi vill åt. vi vill se den vidrigaste bilden på den smalaste kändisen och vi vill läsa det knäppaste bantningstipset.

låtsasvärlden ni vet

 vi vill drömma om lite i smyg att väga 45 kilo och liksom flyga runt på stranden som små yra bambisar med genomskinliga saronger samtidigt som vi väll äta glass och ha grillkväll varje kväll och dricka alla de nya goda vinerna, testa alla dessertostar, njuta av choklad....fast fortfarande dansa runt på de där bambibenen på stranden i den genomskinliga vita sarongen. helst med en snygg karl som slänger runt lite på oss nu när vi nästan inte väger någonting.

så....DennisM  gillar Victoria Beckham. Jag tycker Victoria Beckham har världens snyggaste kropp också, fast jag vill inte att hon ska ha den...och jag vill absolut inte att alla ska se ut så, de vore ju skitjobbigt, fatta vilken prestationshets. Jag tycker det räcker med henne, men helst av allt hade jag bytt och haft ensamrätt på att vara smalast. fy fan va skönt.

Är jag lika dum i huvudet som Dennis?

Eller har Dennis tänkt lite längre än mig?

alla vill väl klart som fan se bra ut. att påstå något annat är ju hyckleri. men det som stör mig är att hur jag än vrider och vänder på det inte kan få klarhet i om Dennis är bluff eller äkta.

för om han är bluff är han jävligt intressant

är han äkta är han inte dum men fruktansvärt naiv och omogen, men kommer precis som alla andra med anorexi snart upptäcka priset av att sträva efter kroppslig och själslig perfektion.

jag skulle ljuga om jag påstod att vägen ner i anorexiträsket är trist. tvärt om. att "äntligen bli befriad" av anorexi är en fantastisk resa med många upplevelser kickar, ökad självkänsla och euforiska tillstånd av kontroll, lycka och klarsynthet...

men om man enbart vill ha det som är bra med sjukdomen så måste man dö av den. annars får man precis som alla andra snällt och förr eller senare hoppa av anorexitåget om man bestämmer sig för att leva istället.

och det som händer då är att du är och förblir en jättesjuk anorektiker med extremt skev kroppsuppfattning och för alltid förvriden självbild. du blir en sorglig kopia och lite fulare och fetare variant av den du en gång var så nöjd med att vara. jag tror inte jag är ensam om att tycka att jag var som snyggast när jag var som smalast och hur mycket jag än kompenserar upp med att leva ett "rikt" liv idag så kommer jag alltid tycka att jag var bäst när jag vägde en bra bit under 40 kilo.

fine

jag är medveten om att jag inte hade någonting annat då än just mig själv, men jävlar vad nöjd jag var.

dumt

jättedumt.

urdumt att bära med sig i sin historiska ryggsäck av sin peronlighet och ha gnagandes i bakhuvudet att man egentligen aldrig mer kommer duga fullt ut till någonting med alla de där äckliga extrakilona som man nu släpar runt på. det är fortfarande skitlätt att skylla alla motgångar, tråkigheter och problem som uppstår på just de kilona också. enkel anorexilogik. är något fel och misslyckas du med något så är det för att du är fet. banta och vips så är allt löst....eller?

omvänt funkar också...

du lyckades med ditt fantastiska projekt inte för att du är smart driven och duktig utan för att du är smal....bra så, fortsätt så och ät ingenting så ordnar sig allt lika bra nästa gång också...

ja ja allt det där vet ni redan hur det funkar.



är Dennis dum eller är han inte det?

han ger ju mig dig och alla som läser det de vill ha... när han slutar skriva om konstiga knäppa saker så kommer ju du jag och alla andra sluta läsa.

vi gillar freaks

bloggare vinner på att vara freaks

de är som bigbrother fast i din dator och de kommer inte ut efter 100 dagar de stannar i flera år och du kan hälsa på dem när du vill.

jesus och mary chains nu slutar jag

orkade någon läsa ändå hit? håller ni med?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har uppfattat det som att Dennis överdriver väldigt mycket i sin blogg för att provocera och dra läsare. Dock så verkar det inte finnas något vidare djup i provokationen, det känns som att hans smalhets finns där enbart för att hålla igång läsekretsen, till skillnad från ex. Kitty on the Catwalk-gänget som med sitt pro ana-propagerande verkade ha jävligt mycket hjärna och hjärta bakom.

I Dennis fall så verkar det inte vara annat än provokation för provokationens skull. Ungefär som när jag var yngre och blev påhoppad av folk för min vegetarianism, det var aldrig några argument för varför det skulle vara "fel" att vara vegetarian, det var aldrig något djupare än "ööööh, kött är gött, faan, jag ska gå å köpa körv nu, mmmm så gott med döda griseknoar".



Fast i det här fallet så är det gött med underviktigt bmi istället.



Och du är inte lika dum som Dennis, för du har något bakom dina åsikter om V. Beckham, du har en riktig anledning till varför du tycker att hon är snygg, vilket Dennis M inte riktigt verkar ha på samma sätt.

2009-03-17 @ 08:21:48
Postat av: ronnie

tack för din kommentar.



och du har nog helt rätt.



det enda som gnager hos mig är att han kanske kanske har en djupare mening eller jag liksom hoppas att det inte bara ska vara idioti och omognad utan att han har en poäng där han vill visa hur vi faktiskt som blodtörstiga hundar älskar att gotta oss i just det han skriver. och att istället för att klanka på dennis kanske borde ransaka oss själva...



eller så är han bara tonårs-provokativ jag vet inte...

Postat av: Paris

Ibland vill jag bara kopiera dina texter och lägga in dom på min blogg och skriva: "kolla vad smart! hallå, kolla vad smart!"



Sedan inser jag att folk är så jävla ytliga och aldrig orkar läsa såhär mycket. (Jag läste, och jag håller med dig om DennisM. Men det är ju en annan fråga: kan vi skylla anorexi på media? Media ger oss, precis som du skrev, det vi vill läsa om. Om vi inte ville läsa/se foton på smala modeller, så skulle vi ju inte få se det.)



Kram!

2009-03-22 @ 20:27:07
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback