och hon suger på sin sista cigarett.

jag skenar förbi mig själv hela tiden. ser olika personer i spegeln.

gång på gång säger de att allt ser så bra ut så bra så friskt och vad härligt att du mår bra.

jag ser dubbelt. spegeln som så länge varit en skrattspegel talar i tungor. jag kan inte se jag har aldrig kunnat se. jag känner bara. Hur ser ni? Ser ni? Eller känner ni?

det är en jävla skillnad.

jag kan höra syrsorna spela nu och jag kan känna ett bubblande skratt i magen, jag kan känna att jag fryser jag kan känna när jag är varm men jag kan absolut inte SE!

vad är det ni ser?

lyster i ögonen?
utfyllda byxor?
saggiga armar?

jag känner mig bara trång, i vägen, trängd, för mycket.

sen upplever jag dygnetruntmässigt kaos.

kropp som kräver, själ som vill, kropp som inte orkar, kropp som svettas, kropp som fryser, själ som vill.

är det samma sak?

ser ni själen som vill, är det det ni menar, stöter ni emot och kan klämma på kroppen som svettas eller fryser?

jag fattar inte!

jag fattar inte hur ni kan se idag och hur ni kunde se då?

jag måste va blind eller känna konstigt, för jag varken ser eller känner skillnad.

jag har alltid varit i vägen och jag har alltid kännt mig i vägen.

men när jag suger på min sista cigarett hör jag syrsorna spela. jag hör syrsorna spela och jag suger, jag suger för att jag suger och för att jag vet vad jag precis har gjort. vilken kamp jag har genomgått från morgonstund till kvällning idag. alla mina beslut kval och val som blev antingen rätt eller fel. jag räknar plus och minus och jag vet om min ekvation gick ihop eller inte. jag vet alltid om jag gjort min läxa eller inte, vad jag inte vet däremot är om jag gick till rätt skola idag eller om jag läst överkurs på fel universitet igen.

Kommentarer
Postat av: Elsie

Hej,

du skriver väldigt engagerande. Vill gärna lära känna dig, iaf via nätet. Kram?

Postat av: ronnie

äsch du får väl komma förbi Snottys nån kväll och säga hej istället =)



jag e inte så knepig ;)



kram på rej!

2008-09-02 @ 23:18:08
URL: http://www.wasabilicious.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback