Ze KAV...


blommig falufest...

usch rå Faluröd e alltså ingen hit, inte ens om man e jätehungrig. det funkar liksom inte men jag lovar att testa den stekt eller ugnsbakad med tillhörande potatismos snarast...

mycket har jag experimenterat och trixat om med på äldre dar. men jag har gett ätandet en ärlig chans. här är min minst lika ärliga utvärdering...

Katten Hissar och Dissar

• Blodpudding...borde komma ihåg det oftare...världens bästa sistaminutenmiddag HISS
• Micrat korvbröd med smält ost...det här var en barndomsklassiker som fortfarande är helt okej, även om mina smaklökar nog har utvecklats lite. men kombinationen smält ost på bröd som smakar lite socker är speciell speciellt om man får till en lite uttrokad kant på det lite för söndermicrade korvbrödet MISS
• Fralla, kanonvitt bröd på jäst med gladakossan mjukost... skitgott om man orkar genomlida ett 24 timmarsdygn med magkramper efteråt eller käkar den en sekund innan man kastar sig på ett tretimmarspass på gymmet. Alternativ finns ju med vitt surdegsbröd på dinkel dock. Så slipper man komplikationerna...KISS
• NÖTTER...allt utom jordnötter...det är elefantmat...nötter nötter nötter jag lever och återuppbygger min hjärna och kropp på nötter... "in nötter veritas" HYPERHISS
• Nudlar...weidrich...i alla former men man kan få en ganska skön temperaturhöjning av soppan som kokas på spicymixvarianten.

Still to be explored:

• Raggmunkar med lingonsylt...måste koka hemgjord lingonsylt till också!
• Kroppkakor... får fråga Ronnie om tips...
• Ärtsoppa med fläsk och senap... tips på recept eller färdigvariant som är ok?
• Gräddtårta med sockerkaksbotten...när fan kommer man över en sån?

Kan inte titta år idag:

• Burkchampinjoner
• Tomatsås, tomatpuré, krossad tomat
• Välling i alla dess varianter

de tre sistnämnda är ju ganska förståeligt kräkframkallande då de utgjorde ungefär 99 procent av min sammanlagda kostcirkel under ganska lång tid...

ja ja förslag på nåt helgalet som man instintktivt rynkar på näsan åt men som faktiskt kan va värt att testa igen ändå...???

jag e game! =D



Kommentarer
Postat av: Stella

jag säger raggmunkar me lingonsylt e definitivt en hitt. eller rösti! (kolla vad finsk jag blivit höhö)



misstänkte du inte vågade svara för de va konstit nummer. men jag ringer från momma o moffas hemtelefon (har kvar mitt danska mobilnummer annars), de har inte hemligt nummer så du borde kunna se de e från finland.. +35 tror jag de e. så kan du svara nästa gång =) o spara de så de inte e farlit i fortsättningen. men prövar igen så snart ja kan, miss u, luv u!

Postat av: gustav

stekt blodpudding är en riktigt stjärtsparkarmåltid man nästan alltid glömmer bort! den behöver ju bara kompletteras med lingonsylt för att vara ett vinnande koncept och är typ helt gratis.



något som är nästan euforiskt gott är att mixa ner filmjölk, banan och keso och smaska i sig! ..iofs omöjligt att bli mätt på om man inte vill vagga runt med en diabolisk mjölkmage resten av dagen, men det är ju inte hela världen.

en väldigt billig och blixtsnabb power-up är att bara micra lite gröt och sedan ösa på med sirap tills man skäms, det ger en energikick och sockerrus värdig en liten prins.. även om det känns som tänderna ska gegga sönder efteråt. asbra om man inte har någon tid alls iaf, går att få i sig på ner till fem minuter inklusive tillagning om man har knycket inne.



sen är ju soppa i alla former förstås tokbra och alldeles för underskattat också. bara att koka vatten, slänga i vad skit man är sugen på och rulla tummarna tills det ser ätbart ut. helt perfekt för de experimentsugne också, combomöjligheterna är oändliga!





hoppas du får ihop skojig middag nu, happy cooking!

2008-10-13 @ 20:08:31
URL: http://dottspulver.blogg.se/
Postat av: ronnie

döttspulver jag tror du skulle göra susen i mitt kök =)



stella...rösti gör mams bäst av alla med svampsås till mummabumma!

2008-10-13 @ 21:59:51
URL: http://wwwwasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback