den långa hårda vägen...

med risk för att låta lite freaky och besatt så är det hardcore marathonmarsch som gäller nu. så länge jag slipper stanna och hämta andan så får jag inte håll i sidan.

jag vet inte om jag gör rätt. jag kanske bara ångesthanterar och dövar allt skit med nyttigare skit. bra skit, men om det håller mig på benen och för mig framåt så får det vara så just nu.

allt annat är sekundärt.

imorse kom jag nästan inte ut genom porten för all snö, fick vända och hoppa i moonbootsen och har känt mig som gubben på månen hela dagen på stan. knirrknarr ute och klaffs klaffs inne.

boxades bort lite ångest på lunchen, mördade magen sen med lite core, tog en paus och kollade julskyltningen på NK med Gittan och jagade runt i gallerian efter en vettig take away lattemugg. alltså en termos typ. förslag någon. kravet är att den ska va i en endaste del, inga lock eller jobbig handtag och helst ska det inte stå vildmarksliv på den.

åkte hem och åt mammas hemlagade lasange, däckade som en strandad bäver på nordpoolen en timma och släpade mig sen iväg för en sista sväng på Balance med ett snabbt timmeslångtpass Pilates Props som var njaaaa, sådär. Lite för mycket svärmorsgympastämning på tempot idag.

Imorgon ska jag förhoppningsvis kickboxa skiten ur kroppen på kvällen och jag är redan rädd.

men först hoppas jag på en apskön lång fin vinterdag med mer knirrknarr lite morgonyoga och kanske napp i nån av de miljoner krokar jag kastat ut i jobbsök och bostadsdjungeln.

bläh blah

om jag skulle fota något nu skulle det va mitt kylskåpsfack som håller på att sprängas av plommon, mango, sharon, klementiner och granatäpplen.

jag tuggar i mig så mycket frukt på en dag att om man hängde mig upp och ner en vecka skulle jag börja lukta äppelcider eller körsbärsvin. lås in mig i ett skåp och ni får en lagrad fin flaska årgångsvin innan jul...

skål skål utan alkohol

Kommentarer
Postat av: Pee

Eftersom jag har läst hela din blogg vet jag vad du håller på med.

Du äter mer än frukt hoppas jag?

är morsig

2008-11-25 @ 23:04:31
Postat av: ronnie

Pee:



klart jag äter mer än frukt resten av dagen =D



jag är lite halvcrazy men inte helt väck! om vi säger såhär att istälelt för att peta i mig två glas vin eller en grogg på kvällen som jag gärna gjorde förr i tiden så käkar jag plommon och dricker te istället ;)



du får va hur morsig du vill! för ibland är jag världens största barnrumpa ;)



kram på dig!









Postat av: emma

jag har en fin liten slät silvermugg med svart "lock" men inget som behöver skruvas på eller av utan det är helt enkelt en liten "flärp" som fälls upp och blottar drickhållet ;) lite brännaläppan varning men inga handtag eller vildmarksliv! från åhléns ska tilläggas. lycka till i bostadsdjungeln.. du hittar nåt ska du se. :)

2008-11-26 @ 08:46:45
URL: http://dushi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback