Bostadsbajs!

Har nu varit där? På bostadsförnedringen?

Shit pompa med biff och bea vilken cirkus! Och jag trodde jag visste allt om cirkus! Det är alltså de där dinosaurierna som sitter och trycker på knapparna och sorterar och väljer och vrakar bland oss desperata jävlar härute som sliter vårt hår och inte kan sova om nätterna i våra kallsvettiga lakan.

inte konstigt att det är bostadskris...inte det minsta...

ja ja, jag lever varje dag som om den vore den sista också idag och ändå gav jag en timme av mitt liv åt att försöka smörja fläsket på paddorna där bakom disken. shit de borde gå en kurs i mänsklighet tanterna. tror på allvar att de är mer intresserade av att gnälla över vem som ska gå den långa sträckan över gatan och köpa torrt fikabröd i regnet än de är benägna att förmedla lägenheter.

*gråter*

jaja skitsamma bananas!

apbra dag förövrigt. min karusell har snurrat lagom fort, inga tempoökningar eller oväntade krängningar. SKÖNT. fler sådana dagar tack. men Balance hjälper att balansera och trots än att jag hatar monstret och äcklet i spegeln och minst tjugo gånger om dagen vill stånga handfatet blodigt med pannan så kväver jag impulsen gång på gång och låtsas som att det regnar. jag tänker AUM och NAMASTE som om jag vore knarkad hippie 76 och på avgiftning från droger jag inte kan stava namnet på.

det funkar.

imorgon är det en helt vanlig dag med jobb jobb och sen pilates props på Balance för att runda av.

idag var också en helt vanlig dag med viktiga ärenden, lunchyoga, promenad på stan, stripchair på Balance och sen grymt bra middag på Mosebacke med Mams och Ulf och Ulfs kusin. 

blev inspirerad

middag behöver inte innebära panik och ångestattacker. middag kan vara gott och trevligt.

tack idag för att du var en bra dag! imorgon vill jag ha hjälp med att komma ihåg att det går. det går faktiskt. jag måste inte hålla på att förstöra hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Stella

you can do it!



jag tror på internetköer.. ibland skickar de papper man ska skriva på, men annars funkar digitalletandet av bostäder. hey, jag skulle kunna få en tvåa i ringen i tyresö centrum nästa vecka om jag ville! ;P haha



men allvarligt, anmäl dig till alla digitala köer osv. du hittar.



håller tummarna o korsar tårna för ditt förstahandskontrakt.

Postat av: Simone



Hej Ronnie!

Läser din blogg då och då, så jag tänkte länka till din blogg via min. Hoppas det är ok, säg till annars. Kram!

2008-11-11 @ 00:56:00
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: ronnie

stonkan! står du också i bostadskön????



simone! hell yeah gärna

2008-11-11 @ 21:12:50
URL: http://wasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback