Tar ni er tid...?

Är ni duracellkaniner eller levande männsikor?

jag har varit där det inte fanns tid att se känna tänka och tycka, bara handla, alltid ligga steget före, jagas och springa fortare fortare fortare hela tiden. Och hur mycket jag än planerade, sprang och försökte ligga steget, dagarna och veckorna före så var det aldrig nog, karusellen slutade aldrig snurra och vajrarna satt löst från början och jag visste redan när jag steg på att det skulle sluta illa. När en karusell snurrar för fort och länge ser man inte omgivningen längre, den blir blurrig otydlig oklar och du mår illa och vill gå av och kräkas upp din gräddglas med rån och sockervaddströssel i en papperskorg.

jag har varit där.

jag har varit där och jag ska inte tillbaka och för varje jävla envis dag som går så inser jag  att jag faktiskt inte är där längre. jag byggde min glasborgsbubbla alldeles alldeles själv, byggde den så bra att den nästan byggde mig. och nu jävlar ska jag fanimig se till att krossa den alldeles jävla själv!

Så det så! Det var dagens feberkloka ord från doktor Schnuggel!

image584

ps jag vet inte om det är febern eller nåt annat som gjort mig neurotisk, men jag tror att jag äter upp min underläpp ett par gånger per dag nu...hur många gånger kan man äta upp sin underläpp innan det slutar växa ut en ny....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback