Ack Ack Moseb ACK e...

Där hittar ni mig invirad i tretton filtar och med stora lattemuggar i afton och i morgonkväll...

Vem fan sa att det var kul att dubbeljobba men nu har tillochmed jag fått nog av att så kallat "slappa" framför teven...

det funkar liksom inte...jag slappar i en timma, käkar god middag och dricker rödvin, sen får jag tuppjuck snor resten av Linnsans glass i frysen, blir sockerhög och panikmanistädar hela huset och puttsar skurar skrubbar varenda golvlist och vartenda dörrhandtag och lampknapp fri från fettiga flottiga fingeravtryck och gammal handsvett.

så slapp e jag...sen kör jag pilates mitt i natten, klättrar lite på väggarna, skurar toaletten igen och ärtar runt som den värsta iller på ren och dålig koks...

jag blir knäpp av sprit...ge mig inte sprit...jag kan inte hantera socker, vare sig i jäst eller ojäst form, jag blir manisk, tappar kontakten med verkligheten och bara loosar greppet helt enkelt.

jag är en såndär skittrist brud som borde leva på gåslever ägg och ramlösa för att må bra egentligen, men jag hatar det, så jag får bedriva kamp mot min labila blodsockerkurva varje dag istället...jag antar att det är därför jag ibland ger intryck av att vara fem år, ibland femton och i bästa fall 25... det beror på i vilket stadium av förgiftning jag är. när jag knarkar så är jag inte så jävla glad, när jag avgiftas mår jag bättre och när jag är mitt i skiten så fattar jag ingenting så då är jag helt enkelt någon annan...

brrr usch läskigt det där.

jag känner en tjej som blev helt ren från sitt sockerberoende...la ner allt vad skiten hette och mår bättre idag än någonsin...jag börjar bli jävligt sugen på att göra samma resa, fast det känns lite för religiöst...för snart är jag så less på det här trixandet att jag är beredd att ge upp allt bubbel och alla drinkar i världen för att få ro i sinnet...

det kanske blir jag och björn gustafsson och dricka grönt thé som gäller tillsist iallfall...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns som att du har ett lika stort behov som jag att hitta den där "balansen".. Är ett av svaren att slopa allt vad socker heter?! I guess so..pust och åter pust.

2008-03-13 @ 18:34:24
Postat av: Anonym

Kommentaren ovan postades av Jenny..glömde tillägga det.

2008-03-13 @ 18:39:11
Postat av: anna

jag gillar dig gumman...
men jag kan ha väldigt svårt ibland när du försöker peppa mig och mitt synsätt på kroppen och att jag ska skita i lightgrejer och sånt där när du i en kommentar sen skriver att du fortfarande tror du kommer se skitfet ut i det och det...Titta på mig och titta på dig själv och se skillnaden...
Gumman *kram*

Postat av: ronnie

h anna jag önskar du förstod...

att hur man ser ut kommer innifrån...det spelar ingen roll hur smal jag är i andras ögon så länge jag ser mig själv som tjock...det är det som är det jävliga med den här sjukdomen...man blir fet av den. jag har aldrig varit så fet som nu. när jag vägde 10-15 kilo mer än vad jag gör idag var jag vacker. stark smal snygg och vacker för att jag utstrålade det och trodde på mig själv. och det gör du också. du utstrålar styrka skönhet och beauté!!!! du kanske inte heller ser det men jag och säkert alla dina tusentals läsare ser det. du är som ett vackert lejon med högt buret huvud. varenda bild anna. varenda bild strålar du på...jag är bara trött och rädd hela tiden!

2008-03-14 @ 09:03:35
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback