idag regnar det smaragder...



efter regn kommer sol och idag är jag långt ifrån den galenskap jag befann mig i igår på mitt vardagsrumsgolv. långt ifrån en längtan efter kalla inpackningar i iskalla lakan med en varmvattenflaska under fötterna på ett mentalsjukhus två decennier tillbak i tiden.

idag är jag profeten från samarkand och jag har vandrat bort min ångest som den knasigaste mesiasfigur tagen ur en biblisk saga. jesus släng dig i väggen.

idag ligger det små små gröna smaragder strödda längs med grusvägen i årstaviken. kan ni se dem? det kan jag! ibland finns det en fördel med att va lite galen.

hon har blommor i sitt hår typ...

jaja.

jag har gått ja. jag har gått och gått och gått sen strax efter klockan två i eftermiddag. benen ville liksom inte ta slut. duracellkapaciteten i kroppen var maxad och jag är glad att jag vandrat hela dagen för nu slipperjag kanske irra runt i natten som ett spöke nere vid vattnet.

skönt väder ute var det också. lagom svensk sommar. inte för varmt inte för kallt inte regn inte sol.

gick en helskön första etapp längs med allra käraste Årstaviken och lika allra käraste Dominik in till Medis och hann sen helt oplanerat ramla in på banken precis innan stängning och fixa med allt det där som man absolut inte har lust att fixa med och stå och slösa dyrbar kötid på en skön sommardag. tog femton minuter istället för två timmar som det gör när man planerar att gå till banken.

häppa vilken lättnad

sprang sen på Nils with the SkillsGötgatan och rökte en välförtjänt cigg innan jag pinnade vidare hem till Hannakorven som bjöd på världens bästa dunderbröd som såg ut att vara gjort på bark men smakade gudomligt ihop med en svindyr soyalatte från cafét på ringvägen 131 men tjejen i kassan e så jävla härlig så hon får gärna råna mig på cash där när jag står och e krånglig och specialbeställer mina jävla en miljonstegslattar.

fick förresten en svinfin present från Guld-Klabbe som kanske kommer gynna fler än mig i framtiden. En mojäng från Creative som man kan filma med och tjonga in i datorn på nolltid. Hej Hå Videoblogging here we come...vad tror ni om det ? Hannahkorven slängde med en ny mp3-spelare också så nu kanske jag äntligen kan få ordning på mitt musikfattiga liv.

sen gick vi runt hela Hammarbytjofräset fast på södersidan förbi café Fåfängan och jag upptäckte att det faktiskt fortfarande finns fantastiska promenadstråk där jag ännu inte hunnit sätta mina små tamaries.

strosade längs söders höjder och Fjällgatan, Katarina och Mosebacke, smuttade lite på en dagens och sen gick vi världens kortaste Götgatan ihop tills hannah avvek hem och jag tog sista biten själv tillbaka längs med vattnet över Skanstullsbron mot Årsta.

nu e klockan snart halv tolv och jag mår precis så där fantastiskt bra som man gör av att var utomhus och bara gå en hel dag.

dessutom så har årstaviken fått en ny ton en ny nyans en grönare färg. om det är regnet eller sällskapet som målat smaragdfärg på träden och buskarna är jag inte helt säker på, men det var liksom tryggare att gå hem i halvnatten än på länge.

lugnet utifrån har ännu en gång spridit sig innåt.

jag kan andas idag.

hell jävlar vad jag kan andas.. just nu andas jag så att jag nästan blir blå i ren girighet för ag vet inte när jag kommer kunna andas så här djupt och friskt och äkta igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback