fri! fri fri fågel...

hon pryglar mig men hon gör mig också fri.



klockan fyra på morgonen demonen försov sig en timma och 45 minuter inatt även om jag minns ett hastisgt uppvaknande och en blick på klockan vid nollfyra så somnade jag väl om...kanske fortfarande full vem vet? hursomhelst så vaknar jag inte på riktigt fören kvart i sex kallsvettig med ett ryck flyger upp ur sängen som om jag blivit attackerad, tagen på bar gärning mitt i något hemskt.

drömt demoniska mardrömmar igen. vet så väl att det bara är skitdrömmar och skitdemoner men kan inte ta mig ur det kan inte vakna. sådan dröm sådan verklighet.

vågade inte somna upp så jag gick upp, gick ut, försvann, rymde till där jag kan andas nere vid vattnet. innan sex på morgonen är årstaviken nästan bara min. precis som mitt i natten på vintern då är den också bara min. min och fiskarnas. min och morgonsolen, min och kanske någon enstaka joggares på sin höjd, han som sprang förbi mig idag sa "hej" förresten, den andra som gick förbi med sin hund sa ingenting men det var nog för att jag var lite galen och lekte titanic på utkiksplatsen och hoppade runt som en bergsget mellan borden, bänkarna och stubbarna och trästocksgymmet.

på väg hem saknade jag vattnet och fiskarna så jag lyfte på haspen till koloniområdet....bara för att...titta? yeah right...vem kan motstå klarröda smultron hallon och jordgubbar, vinbär och rabarber klockan halv sju på morgonen en lördag när ingen surig kotte till kolonilottstant är i närheten för hytta väsa snäsa brumma.

vi polacker är inte bara en jävlar på kycklingsoppa och tvätta toan med ajax vi är ena tjyvaktiga jävla också men det vet ni redan va?

plockade dock max tre grejor på varje buske så jag kände mig inte så barbarisk...man e ju ehhh demokrat eller?

hemma nu igen sitter på ballen och har dragit ner huvtröjan över roadkillbarret för att slippa få morgonsolen rakti i ögonen.

i eftermiddag ska jag träffa ligan och grilla lite i vitan hurra! lyckan efter kycklingslakten fortsätter fortplanta sig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback