"Being born is like being kidnapped...

...And then sold into slavery"

idag såg jag döden i vitögat...och hon var ful kall och jävligt hungrig...

image564

vid tretiden låg jag en kvart inne på toalettgolvet och försökte hitta tillbaka till mig själv, dunkade pannan lite sporadiskt i kakelväggen men det kändes inte riktigt som min grej så jag gav upp efter ett par försök...kastade in handduken en timma tidigt och ursäktade mig och rymde istället...

på väg hem funderade jag seriöst på att lägga mig raklång på gatan och bara blunda och hoppas på räddning från ovan men då kom tvärbanan så jag väntade med det tills en annan gång

jag vill inte mata döden..inte ännu, inte nu så jag åkte hem, blundade, slog av strömmen i hjärnan, magsäcken, själen och matade mig själv...blekte håret istället för att springa mälaren runt, hackade lite i benen istället för att hänge mig åt pilates och städade köket. istället för att maniskt rengöra hela huset..om alla hanterade sin levnadsångest på samma sätt som jag skulle världen vara väldigt ren men ni, ni skulle va jävligt skitiga...

Vi skulle leva i en dröm om en morgondag i dekadens som aldrig kom och våra resuser och tillgångar skulle svämma i överflöd...

tur e väl att jag e jag och ni e världen...för jag tvivlar på att fler än jag skulle uppskatta min vardag.

jag ska sova med fiskarna inatt, sova med fiskar istället för att sova med det fejakde fluffet

för döden luktar skitilla och att flippa på fluff är likvärdigt med döden.

jag har livnärt mig själv idag för jag vill leva imorgon...så egentligen så har jag faktiskt gjort rätt och trotsat döden...jag har livnärt mig själv idag för jag vet att imorgon är min enda chans...min enda jävla chans ur det här helvetet...jag har skjutit upp imorgon till i övermorgon så många gånger förut att jag jag faktiskt lärt mig att outsmarta mitt eget störda beteende och mönster. jag är för smart för den här sjukdomen, precis som alla sa för snart två år sen när det började...ronnie du är för smart för att bli sjuk. och det är därför den slåss så hårt tillbaka nu...den försöker äta upp min hjärna igen för utan hjärnan kan jag inte slåss. men iochmed att jag är medveten om att det är sjukdomens främsta vapen att tugga i sig mitt hjärnfett så tänker jag inte låta den beväpna sig mer än vad den redan gjort. jag lovar och svär på heder och samvete att jag inte låter den vinna. aldrig någonsin. men ibland är våra duster så jävla krävande och fysiskt påfrestande hårda att jag bara önskar att det faktiskt var okej att ge upp en gång för alla för att aldrig mera behöva slåss. men envis jävla skitåsna som jag e så ger jag mig ju inte...inte åt något håll. och vi är två i den här fajten och jag är båda. jag slåss med mig själv mot mig själv...den gode mot den onde som hotar med att om jag inte ger med mig så blir jag den fule.

jag åker karusell dag ut och dag in, kan någon stänga tivolit så jag kan få gå hem och vila snälla...

Kommentarer
Postat av: anna

hej ronniedarling!

meh! haru inte läst min blogg alls?
;)
jag fick lite inbjudningar hastigt och lustigt i fredags om modevisningar igår och bestämde mig i söndags för att åka...så det var bara över dagen snabbtsnabbt och stressigtsvettigt.
MEn imorgon kommer jag inte tillbaka..det hade jag aldrig planerat utan det är ju på torsdag - fredag jag åter är i huvudstaden.
kram!

Postat av: anna

hmm..typ i söndags..http://pyttis.blogg.se/1201445479_fashion_weekfashion_w.html

2008-01-30 @ 10:45:05
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: SKINHEAD BARBIEDOLL

Här kommer jag i ett deppinlägg & hoppas att du mår bättre idag, & så ville jag säga att du får ta med dig någon på ferren om du vill :) Ska bli jättekul att harej i lyan! PUSS

2008-01-31 @ 06:46:32
URL: http://SKiNHEaDBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: ronnie

skinhead: jag kanske ska pröva nåt nytt och festa nyktert med dig vem vet
;) kommer sinnica också?

2008-01-31 @ 09:20:43
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: SKINHEAD BARBIEDOLL

Sin skulle till skattefria landet & ferra med jobbet! :O HUUUR kan man föredra det? Svårt att förstå, ack ack.

2008-01-31 @ 10:17:30
URL: http://SKiNHEaDBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: Sin

*skratta* HUR bra än alkoholic free partys hos Babriedoll må vara så ska jag vingla fram som Bambi på ett par skidor i 3 dagar, dricka skumpa, äta alldeles för dyr mat och vara glamour á la red carpet (det är förresten dresscoden på lördagens galamiddag).
Jag hoppas dock ni festar vilt även för mig imorgon!
KRAM

2008-01-31 @ 10:31:56
Postat av: Pejtröö

Söta fina lilla annikaronniepäronskalle. Du är så smart o dum samtidigt men mest söt, bra, cool o underbar. Du förtjänar att få vara fri och vila från demoner o annat mög och varje gång jag läser ett positivt blogginlägg så tänker jag att "nu är hon väl ändå på väg åt rätt håll". Och sen kommer dom negativa o då blir jag så lessen MEN jag känner aldrig att det är kört! Aldrig! Vad jag dock håller med en del andra skrivare om är att du borde ta hjälp, du kan inte klara allt på egen hand. Inte såndär bajshjälp som bara skrämmer skiten av dig, men någon bra, som faktiskt kan hjälpa o leda dig ur skiten för du är ju ofta på rätt stig men irrar in dig i skogen gång på gång o då vore det bra med ngn som fångar dig innan du är där igen.

jaja bla bla, känner mig som en präktig morsa men du vet att jag bara är rädd om dig! Jag vet: du kan se sjukdomen som högen med skit i getboxen hos Ann. Tänk sen hur stor o oändlig högen kändes när vi börja, men vi tog oss ju ner till botten till slut eller hur, o tänk så skönt det var!

massor med kramar o kärlek

(ps lessen jag itne har hunnit med blogguppfräshningen än men jag har inte glömt den!)

2008-01-31 @ 14:26:37
URL: http://www.petrahastman.se
Postat av: Majs

Hur mår du egentligen?
Stor kram

2008-01-31 @ 17:17:00
URL: http://www.gaykvitter.blogg.se
Postat av: Caroline

Hej vännen!

Här sitter jag i Israel i en snöstorm dit jag har flyttat nu och lyssnar till mannen som spelar magi på en keyboard.

Ronnie, fight the bastards!

Det var inte så länge sen jag själv hade döden som sällskap varje dag och det tog ett bra tag för mig att ta steget att ens vilja få hjälp. Jag trodde liksom att det var helt normalt att vilja dö varje minut. Jag hade inte samma helvete som du med anorexian men levde i en annan del av helvetet där de med den onödiga, oförklariga och idiotiska sjukdomen depression finns.

Det tog 18 år innan jag kunde ta steget att skaffa hjälp och kanske hade jag tur ellr jag vet att jag hade mycket tur och träffade precis den rätta personen just då.

Snälla, du är för bra, dina ord och meningar är för gåshudsingivande för att gå förlorade.

Stay with us!
My loved one minns dig med värme.

2008-01-31 @ 17:55:07
URL: http://trivialthings.blogspot.com/
Postat av: Troysimone

Very nice site!

2009-02-20 @ 11:33:44
URL: http://troysimone.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback