FROSSA...

fuck it!

DET ÄR SYND OM MIG JAG ÄR SICKO!!!

buhuu, jag vill bara ligga i sängen som inte är en säng men en hångmatta (jag bodde faktiskt fyra månader i en hängmatta en gång) och läsa dåliga böcker och dricka treocomp...

fan hörrni apropå sängar...när ska jag få en ordentlig säng...kommer jag någonsin få sova i en ordentlig säng? vill ni ha en sänghistory ronnieroadkill-list. klart ni vill här är den!

Första året i Köpenhamn bodde och sov jag i:

en gammal syrafabrik på ett loft av träplankor
en träningshall på en klassik äcklig gympahallstjockmatta
en nikotingul lägenhet hos en aidssmittad indian tillsammans med en psykotisk katt som klöste mig i ansiktet på nätterna
en flott lägenhet på Österbro med duschkabin i köket utan handfat och då sov jag på soffan eftersom mitt ex okuperade och knullade hela tiden i sängen (en etta på 30 kvm)
en ännu flottare lägenhet på Österbro och sov på en futonmadrass av betong uppstaplad på trälårar
en garderob på åtta kvadratmeter som jag delade med en tjejpolare och sov skavfötters på en 120 madrass

Sen åkte jag till Ryssland

där sov jag först i en hängmatteliknande tältsängsanordning från 65
sen på en garderobsdörr och lite ihopknölade kläder
sen hittade jag en gammal boxmadrass från 70-talet som var urgröpt och kroppsformad efter en ryss på säkert 150 pannor...man kunde int eligga på mage utan att få nackspärr

Sen åkte jag vidare till Kanada

där sov jag på golvet i ett zigenarliknande piratskepp byggt av saronger och förkläden och fula thailandstyger
sen delade jag en dubbelhängmatta med en Lindansare ett tag
jag tillbringade 4 dygn i bakluckan på en american pickup på transcanadian highway...sa jag att den saknade fönsterrutor och att det regnade hela resan och att jag låg under en pressenning och paniknojjade över att jag skulle trilla ur varje gång vi körde skarpt i en kurva
sen bodde jag i ett klassiskt newfoundlandsiskt hus a tre etager, där hade jag förvisso en säng men jag var så full på GT varje gång jag kom hem så jag aldrig orkade släpa mig de sex trappsektionerna upp till mitt rum så jag sov oftast däckad på hallgolvet eller på soffan framför teven

Sen kom jag hem till Danmark igen

Då bodde jag först i en gammal kyrka på orgelaltanen i en skinnsoffa där det drog in från ikkeexisterande fönster och uteliggarna och knarkarna skrek så jävligt utanför och försökte bryta sig in på nätterna att man inte fick en blund i ögonen av ren skär skräck
Sen flyttade jag in på ett vägledarkontor i en skola och sov i ännu en tältsäng jämte brummande datorer och med utsikt över en busshållplats
Efter det fick jag tag på ett studentrum för en kort period på hela 12 kvadratmeter som jag delade med en polare där vi sov på varsin tältsängsmadrass rakt av på golvet
Sen flyttade vi tillbaka till studievägledarkontoret igen
i december bestämde vi oss för att pröva lyckan och bo i en sommarstuga utan värme vatten och toa och sov på ännu en boxmadrass under fjorton täcken och frös så vi skakade om nätterna medan vi hörde kloakråttorna gnaga sig in i skafferiet och tassa runt på golvet, men värst var väl toaproblemet där man fick kissa i trädgården om natten när det var minusgrader och urinen stänkte upp på smalbenen om det var frost i gräset
Sen flyttade jag in hos min Akrobat-tränare i en tvåvåningsvilla med jacuzzi och levde lyxliv i en aldeles egen säng i en hel månad tills jag ännu en gång hamnade i säng med honom och blev utslängd...tuff shit...
Så jag flyttade in i vardagsrummet i en tvåa som innehades av en 16 åring som vägrade stänga sin egen dörr och tokrunkade hela nätterna
Här hamnade jag nästan på psyket, men rymde varje natt istället för att sova i en sjukhussäng med styva lakan
Final destination var en tvåa på Amager i en källare där jag faktiskt hade en säng men var så trött när jag kom hem varje dag efter jobbet att jag under de tre månader jag bodde där faktiskt somnade fullt påklädd i tevesoffan varenda jävla natt.

Nånstans här blev situationen rätt ohållbar ey...

Så jag flyttade hem till Moder!

Tills nu då...nu bor jag hos Linnsan!

jag har en as-ball soffa som vanligt men en undermålig säng

vad är det med mig och sängar liksom?

will i ever get a decent place to sleep???



Kommentarer
Postat av: Caroline

Shhit, du har verkligen varit med om en del. Själv har jag mest sovit tryggt i min säng på flickrummet. Det värsta jag har varit med om är att få sova utanför rummet i Grekland på svinkalla stenplattor då
någon tappat nycklarna in. Slår ju dock inte dina uppleveler!

Postat av: ronnie

what doesnt kill you makes you stronger...eller???

2008-02-25 @ 15:19:52
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: emma

inte heller jag klår dig kring området sängar.......men kan sägas att jag inte kunnat sova i min egen på över ett halvår av någon anledning utan enbart i soffan som kanske är 140 lång och 1 m bred.......dono whats up with that either.. men hey man kör väl på det som funkar!

2008-02-25 @ 22:37:20
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: ronnie

emma nog för att du e teeny-tiny men HUNDRAFÖRTIO nu får du ju faktiskt ta och skärpa till dig!!!!

2008-02-26 @ 08:33:37
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Felixelena

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

2008-09-02 @ 10:42:53
URL: http://felixelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback