en påse sten att kasta ner för ett berg...

typ det önskar jag mig i julklapp.

känslan av att stå högt högt högt ovan molnen, långt bort från damm, skit och smuts, med en stor jutsäck full med tunga äckliga vidriga bekymmerstenar som jag själv släpat hela vägen upp till toppen.

sen vill jag en i taget, begrundande och högtidligt, lyfta sten för sten, kyssa den farväl och kasta den långt ner i avgrundernas avgrund och raviner. kanske höra hur den smäller mot bergväggen, kanske inte höra något alls. det får liksom stenarna avgöra sjävla. om de vill säga hej då eller inte.

sen när jag är klar vill jag bara sitta där stjärten sätter sig och pilla bort skit under naglarna,, spotta ut en blodig tand och sakta men säkert låta sviterna från de kamper jag bedrivit rinna av mig för att försvinna och aldrig finnas mer.

shit vad jag har kommit långt.

jag är så jävla fantastisk.

jag vill kasta sten ner från grand canyon idag. för ett år sen ville jag inget hellre än att kasta ner mig själv.

GOD JUL RONNIE

och tack till alla ni som hängt med på resan

inte en suck att jag kommit hela vägen fram, men jag har sprungit tillräckligt långt nu för att ge mig tillåtelse att sitta ner på en stjärten en stund och vila.

(tack för inspirationen LINA, det var svaret på din fråga. och du då?)

Kommentarer
Postat av: Stella

jag har en dröm om att åka till den här borgen i norge där de spelade in ronja rövardotter; för att kasta ner en jävla massa skit i helvetesstupet. fast.. hoppa över det några gånger oxå! först!

Postat av: Lina

Jag har allt jag önskar mig just nu, förutom pengar, men det var detsamma. Jag börjar just leva min fleråriga dröm och är skiträdd och nyfiken och glad och ledsen om vartannat. Jo förresten, jag önskar mig en ordentlig gråt-attack. Det behöver jag nog.



Du, vi kör det där stenkastandet i sommar! Jag vet ett jättebra ställe att schwunga stenar. Slåttdalsskrevan i Höga Kusten. Jag har några rocks att kasta jag med.. =)

2008-12-22 @ 23:22:52
Postat av: Stella

känn dig förvånad över din julklapp.. du kommer inte att vilja kasta de här stenarna nån annan stans än i frysen! (men det ser ut som att de kommer lite sent)

2008-12-23 @ 03:42:41
URL: http://stellastardust.blogg.se/
Postat av: ronnie

FAN VA NI E HÄRLIGA!



SERIÖST JAG DÖR!!!!



Lina som liksom alltid har en praktisk lösning på varenda önskemål eller drömscenario man målar upp och ba "hej hej kag fixar inga problem" och stella stjärndam som fattar galoppen och kontrar med minst lika bra bildspråk!



fy fan säger jag bara vilka finfina friends jag har.



DOG LITE =D



kärlek

2008-12-23 @ 08:51:35
URL: http://wasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback