Traveling back in time...

Cafe String...kan ni tänka er...

här satt jag dag ut och kväll in under så många år...

kräktes varma mackor och varm choklad ibland på toaletten med den svarta toaringen som satt löst då och fortfarande sitter löst nu... inte mycket har förändrats trots att hela möblemanget säkert har recyklats en sådär en miljon gånger...

jag nådde inte upp till spegeln på toaletten...vad fan, har jag krympt? så här minns jag det inte, sen slog det mig att hell yeay just ja, jag har inte 18 cm höga buffaloplatforms på mig längre...thats why.

annars e väl det mesta som vanligt, en ny koloni svärmande bananflugor på toan var nytt dock...annars e de viktigaste detaljerna som de ska va. den gigantiska sl klockan visar fortfarande lite över kvart i tre, det oversized trafikljuset lyser både gult rött och grönt samtidigt och klientelet är så där som det ska vara...ungt, vännster, kakkig blasé hållning (vad e grejen med slokande profil hos alla emokids) smala byxben, hängiga rumpor, mycket svart, myclet kajal, mycket stajlade frippor, luggar och väldigt mycket hårspray...


den mest markanta skillnaden är väl att jag idag aldrig skulle ställa mig på knä framför toastolen och försöka kräkas ut min ängest, till hälften misslyckas och gå därifrån med spruckna blodkärl kring ögonen och en rutten spystank ur munnen och runt handleden på höger hand...


fast egentligen vad vet jag...


kräkas, bajsa, svälta...e det inte samma sak egentligen


jag är tio år äldre


tio år äldre tio kilo lättare men fortfarande jagad


Kommentarer
Postat av: maria

vilken tur att du inte tänker göra så mer :)
kram maria

Postat av: anna

*kramar om*

2007-10-17 @ 23:18:36
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: ronnie

Maria: mja de e ju lite som pest eller kolera
Anna: kram varmt mottagen

2007-10-18 @ 01:18:31
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Caroline

Från en annan som hängde där dag ut och dag in för hundra år sedan... så finns det en grymt stor förändring.
Röken, den existerar inte. Förr kunde man ta ett steg innanför dörren och sedan kliva ut doftande som en otvättad askkopp men nu är röken borta.

Trots att röken var ett ganska stort hatobjekt på den tiden så var det nog det billigaste sättet att få i sig nikotin när man var fattig gymnasiestudent.

Sen musiken, musiken var bättre förr och ljudet av hundra personer som snackar bull dämpades av den äckliga röken.

Tycker att mycket av stämningen försvann med röken...känner mig inte hemma där längre...

Föresten har de kvar flipperspelet på botten våningen? Är inte botten våningen stängd nu?!

kram C

2007-10-18 @ 11:48:42
Postat av: ronnie

C: sant, glömde dokumentera den iaktagelsen men vi diskuterade den faktisktnje man luktar inte askkopp längre när man går därifrån men luften e fortfarnade dålig och jag fick den där typiska stringhuvudvärken av att sitta lite för länge... det kostade 30 kronor att gå ner i källaren så jag avstod...tror de har lite happenings musik och galej där med jämna mellanrum annars e det vanligt café

2007-10-18 @ 22:29:40
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback