Om livet upp och ner...

Det finns en tjej som dras med samma skit som jag och i sin blogg som jag legat och llusläst hela natten hittade jag ett riktigt guldkorn...

en påminnelse, en note to self...


Påminnelse


"Ibland borde man påminna sig själv om att ta ett beslut och ta sig ur sjukdomen. Påminna sig själv om att det finns ett annat liv, ett liv som är värt att kämpa för.
Vad har jag att förlora på att bli frisk? Det enda jag förlorar är ångest,panik, krav, tvång,rädsla, ensamhet, frusenhet, hopplöshet...Man förlorar smärtan, både på insidan och på utsidan.
Visst, jag kommer att förlora sin magra kropp, men vad spelar det för roll, jag kan ju ändå inte se den. Är det verkligen värt att må som jag gör, vem tjänar på det? Förlusterna med att bli frisk är ju inga förluster egentligen, det är bara vinster.
Tänk att kunna äta det man vill utan ångest, stanna inne när det regnar, skratta när man är glad, handla utan att tänka, ta dagen som den kommer, orka hoppa och skutta och framförallt kunna se på sig själv i spegeln och säga: - Vad fin jag är :)"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback