Apropå Kanelbullar igen

image455


Det var ju en sån där kanelbulledag här nu iveckan som gick...och jag läser på Nybitch blogg att  hon inte fattar grejen med Kanelbulledagen. Vem kom på den, varför ska den firas you get the picture liksom...

Jag säger tvärtemot

ALLA DAGAR BORDE HA ETT EGET TEMA!!!

det vore så enkelt om allt var bestämt på förhand, precis som hela vår värld är bestämd av smarta människor på förhand. någon har bestämt att vi har sju dagar i veckan ( typ Gud) att söndag är en vilodag och att dygnet har 24 timmar och att vi ska sova på nätterna och vakna på morgnarna osv...

tänk om varje enaste dag av årets redan bestämda 365 dagar var utstakade och planerade av en skitgrym babe i förvägen.

tex

dag 298 eller vad det nu kan vara på året är tillägnad konst och kultur, alla är bjudna på vernisage på kvällen och ska alltså räkna med minst två glas vitvin då, dag 299 är man småbakis och sur i magen så då passar det med en Brunschdag, alla måste gå ut på morgonene och äta brunsch. dag 300 är det internationella promenaddagen som dessutom går i smoothisens tecken så då deffar alla av sig lite av baconen och äggen de åt dan innan genom att promenera och dricka smoothies. sen har vi volontärdagen då man gör nyttiga saker för nyttiga organisationer och ger sig själv gott samvet och sen är det dags för en av många återkommande festadagen. men ingen festadagen e den andra lik. för dag 302 eller vad fna vi nu är på är nämligen amarettosourzdagen, då får man bara dricka det och enbart på hotelbarer, inget dansande ikväll, bara amarettosourz, catching up with old friends osv...rimligt tidigt i säng... sen e det följa upp gamla projekt, eller uträtta outrättade ärenden dagen följd av tvättstugedagen och sen när vi varit skitdutkiga och gjort nyttiga saker flera dar i rad så kommer festar vi ihjäloss dagen följt av bara klappa lurviga djurdagen...

hajjar ni va enkelt allt skulle va

självklart skulle planen var sådan att den var utformad på ett sätt som gjorde att vi höll oss snygga smarta och i form trots ett jämt flöde av dekadent leverne

skalman och du och din jävla mat och sov klocka

lets take it further

this is the shit

om det va så skulle jag inte behöva sitta här och va bakis och rädd

då skulle det stå i min matochsovalmenackkalender att idag myser vi framför datorn, dricker the med ingefära och lyssnar på amy winehouse och tittar ut i natten och känner oss nöjda med oss själva. basta, ingen, fest, ingen sprit alla e hemma ikväll och tittar på Hip Hip Hora på fyran och sen e det bara data och the som gäller...finito klart färdigt

fasen

jag behöver en plan för imorgon?

nu vet jag varför jag e så bakis och rädd...mitt liv styrs av att jag alltid måste ha en plan och för imorgon finns det ingen...

hjälp mig någon???


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Haha!
Teorin om tema-dagar låter helt underbart!

Postat av: ronnie

tack, det tror jag också!
även om det är ett sjukt tänkande att drömma om att ha allt under fullständig kontroll...men jag skulle iallfall må bra av det på riktigt

2007-10-07 @ 21:40:41
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback