Jävla Vinter

När de e så kallt ute att man inte ens pallar ta sigi in till stan en fredag-lördag irad då har det fan blivit vinter...Jag är inte den som brukar mesa men nu är det fan kallt på tiktigt.

Nu ska jag knega nio till fem i nästan två veckor....Jag gör MATLÅDOR!!! det här kan bli väldigt bra eller väldigt dåligt...jag är faktiskt lite skraj...men jag vill inte skriva om det som snurrar i mitt huvud just nu för då kanske det blir verkligt på riktigt och det vill jag inte...nej bort med demoner och all annan skit...här ska det fan levas på riktigt...

Okej det är söndag och jag sitter med självkänslan i skorna som alla andra söndagar...idag kanske lite mer än vanligt av flera olika skäl...men jag kämpar på, låter duracellkaninen fortsätta gå och och gå och gå...

Det är fars dag idag och jag har fortfarande inte ringt eller messat pappa...

Kommentarer
Postat av: Anna

Ronnie: Jag vet att jag inte är bäst på att stava och lär mig att stava nya ord varje dag. Jag har som sagt ganska långt kvar, men vem vet... En dag kanske jag når dit!
Men, kom ihåg att inte ens de riktiga journalisterna är felfria.
Och det är det som skrivs som har den största betydelsen.
Och jag tycker fortfarande att jag stavar jävligt bra för att vara 16 år, jämfört med andra i min ålder.

Tack för kommentaren!

Postat av: Anna

Ronnie: Jag vet att jag inte är bäst på att stava och lär mig att stava nya ord varje dag. Jag har som sagt ganska långt kvar, men vem vet... En dag kanske jag når dit!
Men, kom ihåg att inte ens de riktiga journalisterna är felfria.
Och det är det som skrivs som har den största betydelsen.
Och jag tycker fortfarande att jag stavar jävligt bra för att vara 16 år, jämfört med andra i min ålder.

Tack för kommentaren!

2007-11-11 @ 20:53:31
URL: http://justmeanna.blogg.se
Postat av: ronnie

jag tycker folk får stava som de vill, jag har aldrig "rakkat" ner på någons stavning, stava hur du vill...som jag sa jag lever inte ens själv som jag lär...speciellt inte på nätet och här i bloggen...jag är en kratta på att stava och ibland ser jag inte ens tangentbordet...men när det gäller att skriva DOM istället för de och dem då flyger fan i mig...jag ser dålig kamratpostenjournalistik och fjortisknattereportrar...jag är allergisk mot DOM!!!!

2007-11-11 @ 21:18:42
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Sin

Lugn nu, det är vanligare att skriva "dom" än "dem" idag. "Dem " är ett äldre ord än "dom" och numer inte felaktigt att använda.

2007-11-12 @ 08:58:26
Postat av: Petra

Nu måste jag lägga mig i språkpolisdebatten, jag föredrar helt klart att folk skriver DOM istället för att felaktigt skriva DEM när de eg menar DE. Folk skriver jämt "dem" när det ksa vara "de". Av ngn anlednign sjukt irriterande och som dagt, då är det väl bättre att dom skriver DOM? Btw så är jag rätt säker på att du också skrivit "dem" när du menat "de" ronnie? :P

2007-11-12 @ 12:53:09
Postat av: ronnie

nej aldrig i livet jag vägrar

"de" används i nominativ form och ackusativ och aldrig i dativ...det heter åt till eller för dem inget annat. det är lata dumskallar som skriver dom och det ser ut som bäbisspråk och ser lika illa ut i mina ögon som när någon skriver pözzizar och kjamis

om jag gjort fel vill jag gärna ha massa hatmejl och jag lovar att ändra överallt och jag skyller varenda felskrivning på fylla bakfylla eller att jag missat på tangentbordet när jag bloggat mitt i natten utan lampa på min minipyttebyttelilla skitskärm

påhittade ord, dyslexi, meningar startade med och och meningar utan subjekt och predikat enligt regler och allmänna stavfel välkomnas dock varmt om man vet vad man gör. språk får missbrukas först när man lärt sig att bruka det korrekt. Och då bloggen faktiskt inte har en stavningskontroll och jag inte har råd med nån jekla korrläsare...så frånsäger jag mig allt ansvar moaaahhaaaa. men när man skriver de eller dem får man fan unna sig själv och svenska språket att tänka efter...inte fan e vi sämre än tyskarna kom igen nu!

2007-11-12 @ 17:19:34
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: DrygPetra

nu känner jag mig sviiiindryg men här är två exempel jag hitta i din text ganska snabbt
"och nu snackar vi bara sthlm...bara sthlm...alla dem i resten av sverige, norden..."
"varför är folk så tröga...om jag skriver " ge ett bud" klart och tydligt varför envisas dem med att fråga om priser?"
hehe dont hate me, you know I love you, hur fan du än skriver
kraam

2007-11-13 @ 16:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback