Mat-drömmar

image170

Mat-drömmar

 

Vaknade innan gryningen av att jag var hungrig och hade drömt om mat för säkert tredje gången?lika lättad varje gång över att äppelpajjen jag drömt att jag ätit inte låg i min riktiga mage utan bara varit på låtsas.

 

Klockan var bara sju när jag tillslsut var tvungen att faktiskt gå upp och äta, för efter sex timmars sömn är jag lika utsövd som törnrosa efter hundra år i ett igentörnat slott. Jag sover sällan mer än fyra fem timmar per natt och jag är aldrig så pass trött i vare sig kroppen eller huvudet att jag skulle kunna få för mig att lägga mig ner och sova under dagen eller gå och lägga mig före två tre tiden på natten. Antar att det är ännu ett tecken på det misshandlade skick min kropp befinner sig i? sömn och matsmältning hör ju rätt bra ihop. Det är ju under natten man ska samla reserver och ladda batterierna och om batterienrna tog slut innan sängdags så är det väl svårt att köra en recharge.

 

Nu har jag rätt ont i magen, har ätit en jätteportion supervälling. Måste ladda ordentligt för att klara jobbet idag?men jag börjar inte förens om två och en halv timma och jag tar mig till cafét på tre minuter på min cykel. Jag vill shoppa idag?köpa fina hm-tröjan?den tunnstickade svart och röd randiga eller den där döskalletröjan i affären som aldrig har öppet men ligger rakt över gatan från mitt jobb.

 

På Nörrebro har de rivit ungdomshuset nu. Gawd damn äntligen är det där snuskiga sunkiga äckelhuset jämnat med marken. Bläh jag hajjar inte varför alla riotpunxkids var så jävla kära i ett mögligt skabbigt gammalt snuskhus fullt med intorkat piss, svettlukt i väggarna och spyiga toaletter. Nu när det äntligen är borta kan de ju faktiskt börja kräva att få nåt nytt lite fräschare ställe att va på där man inte få löss i håret av att sätta sig i en av sofforna och dricka öl.

 

Idag kommer Miriam förbi mig på jobbet och hälsar på. Miriam med sin förhoppningsvis ännu större mage än sist jag såg tösen. Miriam med sin reklamfilmsaktuella pojkvän och Miriam som bor i en tvåvåningslägenhet på Sant Hans Torv i de finare kvarteren på Nörrebro. Kära söta rara Miriam som egentligen helst av allt ville bli cirkusartist men har fått gikt i handleden och därmed blivit triangelmärkt inom branschen. Livet är bra orättvist ibland ey?

 

Fan igår kom jag på mig själv med att jag glömt bort hur cool jag är igen? Måste försöka komma ihåg det bättre. Ronnie du är cool. Ronnie du är cool. Ronnie du är så jävla satans skitcool, äckelsmart och intelligent att folk faktiskt ser dig som en trendsetter?glöm inte det för du kanske sätter dåliga trender igång i så fall.

 

?Vem vill du bli ihågkommen som egentligen?? skriver Hannah i ett upprört mejl som rammar mig lika hårt som ett basebollträ mellan ögonen. ? Vill du verkligen bli ihågkommen som tjejen som svalt ihjäl eller, hur coolt är det, alla Pro-Ana kids kommer att älska dig?

 

Helt apropå Pro-Ana så kanske jag ska ta lite bilder av mina äckliga utstickande rövben, de svarta ringarna under ögonen, mina sex nya rynkor i pannan som gör att jag ser ut att ha åldrats tio år på tio månader eller min slappa häck som krupit ihop och gömt sig så mkt att den numera inte bara är obefintlig utan mer och mer börjat likna ett hål. Eller vad sägs om att at en titt på all hängande överskottshud på överarmarna och posta som lite pro-anorexia-pics. Jag är så jävla överäckligt ful och har en fågelskrämma till kropp som skulle få det största jävla nicole-richiewannabe-freaken att börja grina av magerskräck. När man nyper tag i frisk hud som alla normala 20 åringar har på kroppen för att de fortfarande är friska unga och virila så  tar det en millisekund för den att slätas ut igen efteråt?nyper man i min överskottshud på magen tex så tar det tre sekunder innan den nästan slätat ut sig igen och sitter jag i en olycklig ställning som nu så slätar den inte ut sig alls utan stannar i ett skrynkligt äckligt väck? det är precis så hud reagerar på gamla människor i 80 års åldern fast då kan man se det på hela kroppen. Testa själv nyp i huden på armen och se hur fort den slätar ut sig igen och föreställ dig sen att samma process tar tre fyra sekunder om man gör motsvarande på min mage?

 

Jag brukade undvika att sminka mig förut. Jag tyckte jag såg så pigg och fräsch ut ändå, mer äkta och levande liksom?Idag ser jag det som en plikt mot min omgivning att kamoulflera mitt håliga blekblåa monsteraniskte med smink så att de ska slippa bli åtminsotne jätterädda av att titta på mig när jag frågar om de inte vill ha cheescake till kaffet?

 

Jag må ha laddat batterier under min söndagssolpromenad runt stan med Julia men jag konfronterades såklart ännu en gång med min kropps sanna utseende och tvingades se min sjukdom i vitögat i provrumsspeglarna. Efter andra försöket gav jag upp. Det var liksom ingen idé att ens försöka?så jag gav upp projektet att hitta ett par byxor elelr en tröja eller whatever och shoppade en trekantsbehå ett par trosor och ett par armvärmare iställetJag älskar heroinchick-smala utmärglade modeller och har sällan tyckt att någon är för smal för att det ska va snyggt? när jag ser mig själv i spegeln så vet jag att den måste ljuga?för då vore jag en levande död?skelett är döda och kan inte gå själva. Å andra sidan så var Julia tvungen att stötta upp mig sista biten in till stan men det berodde ju på att jag gick i highheels och inte var van och blev trött i fötterna?

 

Jag saknar mig själv?jag undrar om jag någonsin kan komma tillbaka som jag en gång var eller om det är försent nu och om jag redan lyckats förstöra för mycket?hoppas inte.

 

Well nu e det bara en timme kvar tills jag får gå till jobbet? jag ska gå till jobbet och smaka på chokladkakan och slicka Anna i kökets kaksmetsskålar, sen ska jag dricka cappucino med chokladdrys ovanpå och doppa mintchoklad i. Sen ska jag äta massa knallrosasvartrandiga lakritsgodisar och äta croissant med mögelost på till andra frukost. För idag har jag fan gjort mig förtjänt av att leva! det har jag varje dag egentligen säger Rikke men jag glömmer liksom bara bort det hela tiden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback