en krossad cirkusdröm...

jag ville bli den bästa och minsta och finaste lilla cikusballerinan i världen...

så jag började skära mindre och mindre skivor av rågbrödsmackorna till frukost
lämnade större och större portioner av maten på tallriken till lunch
bytte ut middagen mot en halv grape frukt
en fjärdedelsgrape frukt
ingenting

bytte ut rågbrödsskivan mot välling
bytte ut lunchen mot råa champinjoner
bytte ut middagen mot sprit

varenda jävla dag gick ut på att överleva dygnets vakna timmar utan att falla ihop
klarade jag det så klarade jag allt

jag var bäst jag kunde ju överlava på ingenting

jag hade megakontroll

sen blev jag portad ur träningshallen
jag var äcklig att se på, motbjudande smal, träningskläderna som suttit så tight och snyggt över vältränade armar och ben hängde som säckväv

jag tyckte jag var duktig
jag tyckte jag var bäst

men nu var jag så vidrig att se på så att jag fick inte va med de andra cirkusartisterna och leka längre

alla andra åkte till skolor i ryssland och kiev

jag satt ensam i ett jävla hus i en förort till köpenhamn på ett välpolerat blankt köksgolv och lagade fantastiska middagar och bakade kakor och bröd som sen fick stå och ruttna och mögla överallt...jag vågade ju inte äta dem...

alla cirkusartisterna kom hem från sina skolor
starka, snygga...FETA

jag var svag, ful och smal

det är jag fortfarande

svag, ful och smal

det är de fortfarande

starka snygga och feta

lyckad verses miss misslyckad

de lever sina drömmar

jag lever anorexins mardröm

per aspera ad astra...genom motgångarna till stjärnorna,,,ingen når fram till stjärnorna med champinjoner som bränsle, inga superhjältar har besegrat sina demoner med svampar som vapen

i know you know everybody knows

varför ska det då vara så jävla svårt

det enda jag vet idag är att mina morötter för att bli frisk har möglat...mina drömmar ligger på komposten redo att omvandlas till bajs

skärp dig ronnie, säger cirkusbasen ellen, skärp dig och sluta resonera som en tolvårng

hur fan ska jag kunna skärpa mig när hela världen talar emot det jag kämpar emot, när fetma fortfarande är ett tecken på svaghet och dålig karaktär i allmänhetens ögon...när smalhetshetsen och smalhetsidelaen fortfarande equals winner winner succes...vem tycker egentligen mer synd om nicole richie än brittney spears....vem är den största loosersn....den tjocka eller den smala

jag frågar bara

ni skrattar i smyg åt era rivaler och fiender som blivit tjocka, avundas era rivaler och fiender som blivit snygga och smala inför bikinisäsongen

hela världen är full med skit, full med skit och dubbelmoral och det är jag också

den dag jag blir fet igen är jag tillbaka på noll...lika trasig i själen men bara tjcok och mislyckad igen

miss lyckad....misslyckad

fet ful och misslyckad....

spegel spegel...

image240

Kommentarer
Postat av: Loma

När jag kollade på bilden under här, den med blå tröja, såg jag att du fortfarande har den där levande blicken. Det har du. You go girl.

2007-06-16 @ 03:53:41
Postat av: ronnie

hmm underligt... men jag håller med dig...bilden är tagen en dag innan jag blir tvångsinlagd på psyk i mitten på april... vid inskrivning vägde jag 41,6 kilo med full mundering, tretusen tröjor, nitbälten + skor och handväska
beräknat i efterhand tros jag i verkligheten ha legat på cirka 36 kilo om man väger alla de grejer jag hade på mig
jag kände mig sjukt levande, galet levande faktiskt...mer levande än jag någonsin gjort förut och fattade inte alls varför de vill ha mig bakom galler... tilläggas bör att jag tappade ytterligare tre kilo på en vecka på psyket sen rymde jag och skrev ut mig själv...sen dess har jag nästan bara gått uppåt helt på egen hand...
de får säga vad de vill men ingenting peppar än så mkt tilla tt bli frisk som rena skräcken för att hamna bakom lås och bom igen....

2007-06-16 @ 04:07:56
Postat av: Loma igen

Jag menade naturligtvis att du skall fortsätta kämpa och att det kommer funka så länge du har liv i ögonen. Du tar det, som du skrivit: du är för bright och klipsk för att gå runt med det här.

2007-06-16 @ 13:46:18
Postat av: elsa elbas

har du fått ngn hjälp?

Postat av: elsa elbas

ok, jag kan föstå vad du menar. tvångsinläggning hjälper ibland. jag belv med väldigt rädd då. så fort jag får lpt äter jag allt, bara för att få komma där ifrån. jag tror egentligen att det viktigaste för att bli bra är motivation, psyk fungerar inte. iallafall inte som det borde

2007-06-18 @ 15:42:39
URL: http://spaderdam.blogg.se
Postat av: Zelda

Jag vill hålla om dig. Vill att do sover hos mig i natt, så kan vi värma våra frusna fötter ihop.
Kanske tillochmed dricka thé. Om vi känner oss på kalashumör.
Gömma oss under täcket när spökena kommer, slå dem med mina kuddar.

2007-06-19 @ 22:32:59
Postat av: Anonym

Bara undrar hur en full mundering kan väga 5,6 kg?? Aldrig hört på maken

2007-06-20 @ 17:28:49
Postat av: ronnie

haha jag är en jävla kamel när jag går på stan... måste se till att bära runt på matsäck, vatten, extratröjor, frusna bär, energidrycker, pulversoppor YOU NAME IT...i fall jag ehhh skulle bli strandad på en öde ö eller nåt...

2007-06-20 @ 18:15:28
URL: http://http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tycker att du är vacker.

2007-10-14 @ 15:58:14
URL: http://nathalishtia.u2.pl
Postat av: Annie

hej snälla om du har msn adda mig.skulle jätte gärna vilja prata med dig..Jag lider =,(

2008-03-08 @ 19:44:29
Postat av: Linda

Hej.

Jag har själv haft anorexia och jag vet att det är ett rent helvete. Du är en tuff tjej och du är medveten, det syns i ditt inlägg. Med hjälp så kan du fixa det här.

*kram*

2008-04-06 @ 12:24:34
Postat av: Anonym

Du´har nog precis samma problem som mig, eller jag har samma problem som dig.
jag förstår hur du känner. jag har samma känslor som dig! skriv om du vill prata

2008-04-11 @ 16:02:39
URL: http://frikkichicki.webblogg.se
Postat av: Anonym

Fast jag har inte blviit lika smal som du. men jag vill, vill bli smal
känner varje jävla dag hur tjock jag är och hur alla kollar på mig.. ush det e en jobbig tanke.. sen ser allas krppar så perfekta ut..
vet du va ja menar?

2008-04-11 @ 16:05:58
URL: http://frikkichicki.webblogg.se
Postat av: Marcusrebekka

Great site!!!

2010-02-02 @ 11:10:16
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback