16 juni 05.23 tåget från kbh mot malmö

( gamla mitt i morgonen funderingar...ingolf håller tal...)

16 juni 05.23 tåget från kbh mot malmö

 

vem fan har bråttom hem en lördagmorgon? tåget är ett par minuter försenat och folk tjurar redan över en liten försening på nästan 20 minuter. jag skrattar och ler för mig själv. haha kom igen tre minuter till så får alla som e smarta pengarna tillbaka för resan hos sj. värsta bingo bango jackpot., alla som inte gnäller får passera gå och inkssera 73 danska kronor i banken.

 

jag är övertrött, pupillerna stora och svarta, hjärtat klappar, händerna darrar. jag är på highspeed, jag har ?glömt? att äta  igen. ?glömt? att ha mat i kylskåpet till frukosten imorse, spottat ut kakorna och nachosen på cafét, frossat i de råa champinjonerna, lekt barbeque för mig själv och festat genom att stoppa några av dem på grillen så att de smakat och luktat mer som riktig mat, druckit körsbärscola med southern comfort för att slippa tänka på vad ja gör, klämt på låren som är feta och äckliga och hoppats att de snart snart bara helst ville försvinna av sig själva.

 

räknade först fel i kassan vid stängningen, den två timmar för sena stängningen av cafét. minus åttahuundranittiofem kronor i kassan, för trött för att ens orka bry mig. insåg sen att jag bara kollat fel på kvittot?.tur för mig .

 

tappade nästan min lilla ögonsten till dator i backen när jag baxade ut cykeln från bakgården?det är dåligt, det är dåligt och ett dålig tecken på att jag ligger lågt igen. fast det gör jag ju inte jag har ju blivit fet nu. smakat för mycket på kaokorna och njutit för mycket av livets goda. tillåtit mig att vara levande. levande bland levande människor. de är ingolfs värsta fiender. de välfungerande klara, friska och sunda, mot dem har han ingen chans. när jag kan härma friska människor finns det ingen anledning att va sjuk. idag har jag tusen skäl till att va sjuk däremot.

 

jag är ett fett misslyckande.

 

min gamla cirkusbas har kommit in på cirkuspiloterna tillsammans med all andra som sökte från min gamla klass?den jag blev kickad ur för att jag blev så äckligt uppenbart sjuk?så sjuk att det till och med syntes på mig. alla andra som är minst så sjuka som jag på insidan men ser friska ut på utsidan de får minsann fortsätta leka med de andra barnen i snadlådan. jag är portad. portad och bitter. men det har ni väl fattat vid det här laget.

min bästa vän och vapendragare är i london på cirkusaudiotion och kommer förmodligen bli antagen hon med. hon mår inte hller särskilt bra, men det syns bara ibland, om man är tillräckligt uppmärksam, men henne kan man laga med nål och tråd så hon ser fin och frisk ut igen. tänk om man kunde sy ihop munnen på ingolf på samma sätt som man kan sy ihop armarna på stonkan?

 

nu sitter jag på tåget bort från jävla lorteköpenhamn iallfall. i första klass kupén.tillsammans med piloter, flygvärdinnor och fina buissnäsmän i snygga kostymer. jag är kamouflerad i form av min lilla snygga laptop. med den i knät är jag också viktig. alla andra dödliga får åka i fyllevagnarna tillsammans med alla bögar på väg hem från gayklubbarna i köpenhamn och spyiga blondinerna som kräks på sina pojkvänner och ryssarna med stulan teveapparater i jackärmarna. men med min laptop ser jag viktig ut så de frågar inte ens om min biljett. jag ser helt neklet ut att höra hemma här. undrar om de hade frågat efter min biljett om jag varit fet? fet skitig och full?hallå där din lilla tjockis, ska inte du åka i lekstugevagnen tillsammans med alla andra chipsmongon???? antagligen. tur att jag är smal och viktig då, smal viktig välputsad och fin på ytan, ett fucking jävla sönderarbetat och trasigt vrak innuti. konstigt hur dubbelt det där kan bli. i träningshallen är jag äcklig och fel och sjuk. i förstaklasskupén är jag nicole richie.

 

åhhh va det ska bli underbart med sverige igen. sverige med billiga skvallerblaskor, smaksatt bubbelvatten utan sötningsmedel, skogaholmslimpmackor som man inte törs äta och äggmackor med skalräkor som inte smakar gammal dumbster.

 

sverige sverige sverige heja sverige. jag vill bada i sill och nubbe, alla smaker, senap, ättika vad ni vill jag dricker sillspadet om ni ber mig, snortar nubben genom näsan, bara jag får känna mig lite svensk på svenska hemmarker snart.

 

men samtidigt e jag livrädd. livrädd för att jag ska bort från en värld med idioter, på besök i en värld med tänkande varesler som genosmskådar mig lika snabbt om jag genomskådar alla danskars ointelligens. svenskar är svårare att lura. de ser anorektikern annika snabbare än jag hinner tänka champinjon. kanske för att svenskar är så jävla fixerade. danskar är mer avslappnade och likgiltiga. men det man ser hos andra är ju ofta en reflektion av sig själv. alltså är svenskarna mer uppmärksamma på mina demoner för att de speglar deras egna.

 

det är min slutsats iallfall.

 

ojoj nu ska jag släpa två liter vodka från stationen upp till folkets park och petra som förmodligen ligger däckad i sin lägenhet, sött sovandes och ovetandes om att ingolf och hans vapendragere strax kommer på besök?men jag har blivit så jävla svag. förut orkade jag lätt pinna på hela vägen nerifrån västra hamnen upp till möllan mitt i vintern i snålt blåsväder och snöstorm. nu pallar jag knappt att vingla upp för trappan på stationen utan att känna tårarna tränga fram bakom ögonlocken. munnen hårt sammanbiten, jag vill jag vill jag kan?men jag kan inte. hoppas det går en buss?en liten grön malmöstadsbuss som vill hjälpa mig på vägen. och hoppas att petra har lämnat dörrren öppen, eller att jag kommer ihåg koden rätt för jag har nästan inga pengar eller batteri kvar på mobilen? annars får jag väl sätta mig i parken. folkets park och låtsas eller hoppas på att jag kanske vågar köpa en glass där imorgon. det där jävla imorgon som aldrig kommer?

 

imorgon ska jag leva imorgon imorgon imorgon?har jag inte sparat tillräckligt mycket nu för att få leva lite imorgon?bara imorgon. snaälla ingolf kan du inte va lite tyst imorgon. jag lovar att betala igen med dubbelt valuta värde en annan gång. snälla lämna mig bara ifred nu en stund så jag får leka med de andra svenska barnen i den svenska sandlådan på min svenska sverigesemester.

 

oj oj inside information?nu berättar konduktörerna i förstaklasskuén vilka trick de köper av fuskåkare och vilka som inte funkar?

 

att langa fram en tusing och låstsas som man inte har växelpengar funkar tydligen inte, inte heller tricket att låtsas sova eller febrilt leta efter en ?borttappad biljett? däremot så nämnde de något om att om man kommer fram och pratar med de lite snällt så kan de va snälla tillbaka?vad de menar med det fattade jag inte riktigt?.fan?värsta guldtipset de hade kunnat vara?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback