jag smittar...

man kan inte slå ihäl demoner om man först inte vågar erkänna att de finns och stonka har alltid uppmuntrat mig till att va ärlig rak och rättfram framför tigande tyst och tvekande så nu kör jag på...

jag har smittat min absolut näsrmaste och bästa kompis med min vidriga sjukdom...och jag har vetat det länge men inte pallat se sanningen i vitögat. skrikit åt henne att hon ska ge fan i att härma mina sjuka beteendemönster för jag ser det dirket. men samtidigt har jag inte pallat konfrontera...önskat att det var inbillning men nu står jag här igen för andra gången i mitt liv (mörkertalet har jag ingen aning om) så har mina matdemoner klonats och fått fatt i ännu en hjälpslös själ

det är så jävla äckligt att se på
min polare är inte min polare längre...hon är nån annan...en ynklig töntig vidrig liten vek och vän varelse utan egen vilja som lyssnar till allt demonerna säger i huvudet. jag mår illa av att se på henne, hon är likosm inte där och jag skriker och skäller på varelsen och säger att den ska ge fan och försvinna ut ur hennes huvud och ut ur mitt hem för jag stårinte ut med att se på hur den kör klorna djupare och djupare in i något som tills för alldeles nyss var min bästa vän och vapendragare.

om inte stonka är stark och kan fördriva den själv måste jag fördriva stonka till säkrare trakter...säkrae trakter för mig och för henne...för två demoner drar ner varandra i skiten och jag spyr spyr spyr på hur överjävla tdligt demonen hånar mig skrattar mig rakt upp i ansiket och hur den härmar mig och mitt beteende och trycker det rakt upp i ansiktet.

plötsligt äter hon ur en kopp
plötsligt äter hon aldrig upp
plötsligt dricker hon bara välling till frukost med flerkornsblandning och hörfrön (något hon inte ens visste vad det var innan hon hittade det i mitt skafferi)
plötsligt tycker hon det är gott med råa champinjoner
plötsligt måste hon ut och gå hela tiden
plötsligt har hon glömt att äta
plötsligt finns det alltid ursäkter till varför hon inte har ätit hela tiden
plötsligt så har jag ingen polare mer...hon är borta död och tom i blicken och när hon inte grinar så sover hon

hon ser ut som skit, den där ursäktande ynkliga hållningen med uppdragna axlar och undergiven blick, som en vanskött gammal gatuhund...långsamma rörelser, frånvaro och allmän tröghet, det sluddrande talet, bäbisrösten jag MÅR ILLA!!!!! jag skulle vilja filma det och spela upp det i huvet på henne så hon kan se hur jävla patetiskt det ser ut. att gå från cool självsäker tuff och stark till nån gammal grådaskig zoombie.

FUCKING WAKE UP IN THERE AND FIGHT BACK!

jaja kul

tack och hejdå stella, hej och välkommen jävla anorexihelvete hoppas ni får kul ihop för jag tänker faninte va med er och leka

dessa jävla ursäketer förresten...en ursäkt är en lögn i samma sekund som den kosntrueras...jag tror inte ett dugg på ursäkter eller ens hela grejen med att säga förlåt. gjort är gjort och kan aldrig bli ogjort och det enda man kan göra är att skämmas riktigt mycket, ångra sig och lova att aldrig göra om det men att be om FÖRLÅTELSE ELLER URSÄKT det är ju nästan som att håna den man lurats med...varför ska den som är oskyldig var stormodig och förlåta...helt jävla onödigt...nej man borde straffa och slå alla som syndar och luras med piska så de lär sig

men hur som helst JÄVLA DEMON SLUTA HÄRMAS DET ÄR JU RENT UTAV PINSAMT ATT SE PÅ...kom på nåt bättre själv åtminstone än att trycka upp min egen jävla sjukdom i huvet på mig...om du nu e så jävla stark att du kan ta så många människors liv så kan du väl åtminsotne va lite kreativ och variera sättet att göra det på

jag säger det igen

dessa jävla ursäkter...en ursäkt är en lögn i samma sekund som den konstrueras...jag tror inte på ursäkter eller grejen med att säga förlåt...fel är fel och ska helt enkelt bara fördrivas med hårda slag, skrik och vassa vapen!

jag är så jävla ledsen

jag är så jävla knäckt

jag saknar stella så jävla mycket och jag vill att hon ska komma tillbaka

DET FINNS INGENTING JAG KAN GÖRA OCH JAG VÄGRAR GÖRA NÅGOT

det handlar om att göra ett medvetet val

vill du leva eller vill du dö

döda människor umgås med döda och levande med levande

jag är levande nu så jag vill inte visstas i närheten ens av mer död...

nu har jag sagt det indirket till den jag älskar för att hon är så jävla cool, störst bäst och starkast och framförallt en av de smartaste jag känner

LEVA ELLER DÖ? DET ÄR BARA DU SOM BESTÄMMER! men jag kan bara hålla dig i handen på ena sidan om linjen...

för första gången någonsin sen all den här skiten inträffade kan jag förstå sören jävla kukflors jävla resonerande

leva eller dö, jag kan bara hålla dig i handen om du står på rätt sida om linjen, annars uppmuntrar jag något som är sjukt, allt för sjukt för att få leva, något så som är så sjukt att det ska slås ihjäl och dödas med det samma...något som är så sjkuta att det faktiskt inte ens förtjänar att ha vänner

så här på andra sidan tunneln serjag det plötsligt helt klart och jag vill bara lägga mig ner och dö och grina ihjäl mig när jag nu äntligen fattar det

man kan inte döda anorexia på något som helst annat sätt än genom att sätta hårt mot hårt. ta bort allt som är av värde, få sjukdomen att inse att den inte får ta plats att den inte är välkommen att den är ensamast ensammaste värden..annaes fortsätter den bara

så jävla manipulativ

Kommentarer
Postat av: ElinL

Otroligt bra och starkt skrivet!

2007-07-12 @ 22:11:59
Postat av: ronnie

tack elin!
tack tack tack
jag hatade att skriva det här inlägget, men det är så rått och sant i sin äkthet att jag blir tvungen att stå för mina ord, stå för vad jag har tänkt och stå för vad som är sant...i slutändan är det endå just precis ända bara det som räknas...
tack för ditt stöd

Postat av: Emma

hej, tänkte mest presentera mig så här är jag.
Har fastnat rejält i din blogg. Beundrar dig och din kamp. Hatar din ingolf som jag hatar min. Hoppas du förstår att han är förutom djävulsk även mänsklig och därför högst dödlig.

2007-07-13 @ 21:29:37
Postat av: ronnie

EMMA!
bra wake up call! gillar din filosofi om att ingolf e mäsnklig och därmed lika sårbar som resten av en själv...
jag vet inte om jag i dagsläget kan hålla med om att min ingolf
e mäsnklig men jag lovar att jag kommer minnas dina ord och ta fram dem som vapen och prova att skjuta på honom med dem nästa gång han hugger mig i axeln...

2007-07-14 @ 15:07:21
URL: http://wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback