långt och smärtsamt men hysteriskt ärligt

12 augusti 2007

 

Ett SMS och ett samtal

 

Jag åker tåg igen, eller snarare jag och min jävla tjockångest är ute och åker tåg igen. det har varit en sjukt lång veckan med massa croissanter och massa ost. i allfall så känns det som det men jag vet ju egentligen aldrig. Jag inbillar mig ju så mycket om vad jag äter och inte äter så de där trettio croissanterna som jag tycker har satt sig på mage och rumpa och lår kan egentligen lika gärna vara en halv ostmacka och ett kex?jag vet ärligt talat inte?men det har varit en hård vecka iallfall?mycket hård.

 

När jag nu sitter här på ett överfullt tåg med laptoppen obekvämt i knät i en skräddarställning med skorna på sätet trots än att man inte får, så är det dock två saker som jag minns från den här veckan som bettyt ljuspunkt, glädje, ren och skär kärlek?nej vänta kanske tre grejer...eller blir det fyra

 

Från Nalle den 9 augusti

 

?kärlek, var stark, vi behöver dig?

 

Från Anna Bizarro

 

?du har precis räddat min helg, nu pallar jag gå och jobba?


när jag bläddrar i telefonminnet hittar jag fler och fler förklaringar på ren och skär kärlek?hur kan jag hela tiden förvränga och glömma alla de jag älskar och som faktiskt älskar mig tillbaka. ej att förglömma lilla mamsen och pappsen som troget och envist ringer ideligen så att jag nästan blir sur eller i varje fall säkert låter sur när jag svarar tillsisit?trotsän att jag gråter om de nu inte skulle behaga höra av sig och det är tyst i mer än en vecka.

 

kärlek kärlek kärlek , var stark, vi behöver dig!!!!


 

eller Från kalle den 8 august  plötsligt skrattar jag högt på tåget mellan sthlm och malmö...
 

?ure my favourite, det var ju en lysande idé att ta med dig och aupaira lite, vi e inte hemma än, släpet har kukat ur och håller på att rasa på mitten, punks hälsar?

 

 

 

jag är omgiven av så mycket bra människor att jag liksom inte har råd att vara sjuk längre. men varför spökar då denna förbannade tjockångest, varför ska min lycka bero av smalheten eller tjockleken på mina lår? Livet är ju inte så enkelt att man kan bestämma om man har en bra dag eller en dålig dag om man når runt sitt överlår precis där vi ljmsken med båda händerna eller inte. Eller hur, det är ju fullkomligt ologiskt. Ändå, fattar ni ändå så är jag illa tvungen att gå hem och läga mig på soffan och hata mig själv, svälta  och pinas hela helgen för att mina lår är för tjocka just nu. Jag cyklar hem över Langebro, det är fredag eftermiddag solen skiner, på islands brygge ligger danskarna och vräker sig i solen, käkar glass, pimplar öl, picknickar, grillar och njuter av sina liv. men jag måste gå hem och lägga mig i soffan. Varför? jo för att jag är tjock och då förtjänar jag inte att leva. Hajjar ni? lördag kväll samma visa, jag vågar mig ut, en liten stund är ja ute, men jag har inte ätit tillräckligt idag, eller jo jag har ätit tillräckligt jag har ätit rikligt, enough, too much, för mycket snarare, för mycket för att våga visa mig ute, för mycket för att förtjäna att visa mig bland folk, ännu en gång förvisar mig anorexian till hemmets mörka vrå, soffan, täcket och självsvälten. Där förtjänar jag att ligga. telefonen ringer oavbrutet, människor från den levande riktiga världen som frågar var tusan jag håller hus, var är du, vad gör du, vi skulle ju fira din 25 års dag idag. det var ju jag som skrev och smsade som en galning tidigare på dagen och försökte samla en crowd, en partyskara att leka med på min lediga lördagkväll?Men suck, nej, inte ikväll, ikväll gömmer jag mig under täcket och gråter i min jävla ensamhet, tycker egentligen inte ens synd om mig själv. Tycker det är rätt skönt att ligga där under täcket och inte svara i telefonen som ringer. FAN VAD DEN JÄVLA TELEFONEN RINGER KAN DEN INTE SLUTA!!!! Allt jag vill just nu e att baraL
ligga där och vara hungrig, jag orkar inte påminnas av att jag har vänner just nu, inte just nu, nu vill jag va ensam och trasig låt mig va och SLUTA RINGA OCH PIPA FÖR I HELVETE...

för ett fetto förtjänar inte att leva och ikväll och hela veckan har jag varit ett fetto. varför? jo för att i två långa veckor på en fantastisk turné med Burnt Out Punks har jag tillåtit mig att leva och för att leva måste man äta. Jag har ätiti och levt som en vanlig människa och när jag gör det blir jag tjock precis som alla andra levande och normala människor. Nu måste det där levande och friska dödas igen säger anorexian. Annars tappar hon ju kontrollen annars kan hon ju inte vara stark. Så anorexia vinner igen. Det gör hon alltid i slutändan.

 

Så nu sitter jag och åker tåg och är väl egentligen ganska hungrig säkert. fast numera vet jag ju inte någonting säkert. Jag kanske egentligen är ganska mätt. Jag har ju ätit både rågbröd och vetebröd och croissant med smör på idag?och lax och druckit kaffe med massa mjölk och socker?så jag är nog egentligen ganska mätt, trots än att huvudet känns lite snurrigt och packningen är tung och otymplig att släpa runt på. Jo jag är nog proppmätt, med lår tjoCka som elefantben måste jag va proppmätt. Jag kan ju inte vara annat än proppmätt, det ser ju varenda kotte. En riktig tjockis ser väl alltid proppmätt ut! Eller?

 

Idag är en sån där dag som det till och med känns onödigt att dricka vatten?man blir så svullen liksom. Usch jag är så svullen.

 

Ronnie renhornet ringer och stör i tankekarusellen. Även om Ronnie renhornet är minst lika trasig som Ronnie Roadkill så värmer hans samtal sådär rakt in i hjärtat.

 

?vi saknar dig, du var en sån klippa hela turnén, hur mår du, tar du hand om dig?

 

Ronnie låter uppriktigt talat orolig på rösten och jag vet rakt in i själen att han håller tillbaka 300 procent minst av sin orolighet, vet inte hur han ska fråga för att det inte ska bli farligt, vet inte hur han ska fråga för att få det mest ärliga uppriktiga svaret, vet att hur han än frågar så svarar jag ju inte ens 50 procent uppriktigt sanningsenligt ändå?så egentligen spelar det någon roll hur han frågar? Nej och det vet han också, men något måste han ju fråga och på något sätt måste han ju fråga så han frågar och låter osäker på rösten. Osäker men vadå han frågar ju iallfall och det är väl det som är det viktigaste. För varje gång någon frågar, skickar ett litet sms eller ens bryr sig, så sliter och river Anorexia sitt vita hår. Fan Fan Fan tänker hon nog, nu fick hon ju bekräftelse på att hennes liv I MITT LIV INTE är önskvärt och att mitt liv är värdigt också av andra och inte bara av mig...  fan fan fan tänker hon nu...

 

Jo visst e det sant att man tänker lite klarare när man åker tåg?men alla de där betraktelserna man gör som är anledningen till att man plockar fram datorn i första taget är ju aldrig de som man knappar ner med fingrarna på tangentbordet. De blir sekundära trista betraktelser av människor med ett mindre spännande liv än mitt. jag skiter i tanten som likt en femåring som leker med symetriska boxklossar i olika figurer som ska passa i andra lika symetriska hål försöker preja in sin väska under sätet . Jag skiter i fenomenet människa som alltid sätter sig obekvämt mitt i gången eller på golvet trots än att det finns rikligt med plats på alla normala bekväma säten och jag skiter i fenomenet sur konduktörska med ont i röven som trots mitt gulnade breda hostiga rökarleende inte orkar kosta på sig att ens höja på ögonbrynet som respons på min kärleksbombing. Sen önskar jag att jag kunde skita i fenomenet överviktig brud på sätet mitt emot med lightchoklad-bantar bar, jag kan sätta hundra på att hon snart sliter upp en dietcoke?

 ?DONT DRINK DIET COKE, THATS FOR FAT PEOPLE? 

Paris Hilton, jag fattar inte hur du kan ha varit så träffsäker och såååå rätt. Tänk på det ni allihopa därute?alla som käkar lightprodukter är feta?vem som kom först hönan eller ägget, thats up too you to avgöra. Jag har min personliga mening och ståndpunkt i den debatten men ingen lyssnar ändå så ni får väl ha er ifred tills ni själva gör samma fruktansvärda upptäckt som jag gjorde för drygt lite mer än ett år sedan.

 

men nu far jag kramp i axlarna av obekväm arbetsställning och av laptoppen i knät.

 

så sayonara for know

 

ja försöker minnas så länge

 

ett sms och ett samtal

 

sista observation  jag önskar att jag inte gjort?japp, mitt i prick tre djupa klunkar ur en lightcola?

 

åh jag önskar jag vågade rycka den ur näven och skrika till henne rakt i hennes övergödda öra?

 

DRICK INTE DEN DÄR SKITEN, DU BLIR FET AV DET, FATTAR DU INTE!!!!

 

men jag är en tyst och ordningsam artig liten flicka trots än att jag sitter med fötterna i kors i skräddarställning och skorna på sätet.

 

jag har lite vett och etikett bara lite

 

fan fan fan tjejen du behöver inte se ut sådär, du behöver inte vara tjock och värst av allt jag behöver egentligen inte vara såhär smal?

 

nu var det sagt

nu vet ni

jag är äckligt ärlig

äckligt ärlig och fortfarande äckligt sjuk

så snälla lyssna inte om ni inte själva har kraft och styrka nog inom er att förstå

jag vill inget ont med det här

jag är bara äcklig

jag är bara ärlig


Kommentarer
Postat av: Anonym

Läste det där "Paris Hilton-citatet" en gång i expressen, o jag instämmer till 200%... Tänk vad det tjänas pengar på dessa light-produkter som lurar folk att tro att de bryr sig om sin kropp. /Tänk så underbart det vore om light-cola kunde plocka bort de 5 överflödiga kilona som verkar ha etsat sig fast på min kropp (o som jag kanske göder med lite för mkt choklad...=))!!

2007-08-13 @ 14:08:40
Postat av: ronnie

sen kan man driva tanken ännu längre och försiktigt börja fråga sig om hmmm kan det inte vara så att det fkatiskt skulle kunna finnas en tanke bakom som heter att någon faktiskt tjänar på att folk tror att de blir smalare av att konsumera en viss sorts produkter men egenltligne så är effekten kanske omvänd...eller...bara en läskig tanke...

Postat av: Sandra

..och folk blir tjockare och tjockare, vilket leder till att de de använder fler och mer lightprodukter för att bli smalare, och så har en ond men ack så lukrativ cirkel skapats? Verkligen en hemsk tanke, men kanske inte helt tagen ur fantasin.
Jag är rätt skraj för läsk överhuvudtaget. Cola ska ju exempelvis vara ett jättebra rengöringsmedel om man vill få ren toaletten, pga sina väldigt frätande egenskaper.
Känns ju kanske inte som att man vill utsätta sina tänder och insidan av sin kropp för sånt.

2007-08-13 @ 19:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback