control alt delete---

glöm allt skit ingen ser det jag gör.

det snurrar liksom en gammal coca carola dänga i mitt huvud.

en fjorton timmar lång arbetsdag kan knäcka den bästa. men inte mig. nej aldrig mig. jag kan inte knäckas av jobb. det är inte min grej. jobb är ju det jag lever för. ju mer upp över öronen av projekt jag har på mitt bord på mina axlar och i min hals desto fler signalsubstanser producerar min arma lilla hjärna åt min kropp.

men imorgon ska det bli lite skönt att klockan inte ringer klockan kvart i sex försöker jag intala mig. även om det nästan har varit en befrielse varje gång att få gå upp samtidigt som solen...eller en timma efter solen snarare. för jag vaknar lik förbannat i gryningen med sofiakyrkan klämtandes ett stenkast från fönstret och fiskmåsarna hest kraxandes på taket utanför. och varje gång varje morgon så kniper jag ihop ögonen hårt hårt och hoppas på att få sova en liten stund till. bara en timme eller kanske två efter att världen vaknar sakta och sträcker på sig och sömndrucket surplar i sig morgonljus.

jag har mått illa av min morgoncigg

jag har vinglat fram i morgonluften på väg till bussen

jag har fumlat fram mitt passerkort med stelfrusna fingrar på samma sätt som jag fumlat med mitt sl-kort men ändock lik förbannat älskat morgonen. grynig och grå eller solbadande och blåskimrande klockan sju när jag äntrat bunkern.

jag älskar den där jävla bunkern. i den finns allt jag vill ha och ändå inte.

men imorgon är det jag och staden istället. jag och illamåendet och staden.

kära lilla ronniemonster och kära vänner. jag är mitt eget dåliga samvete just nu. jag har en deklarationsdejt med Karon och jag känner mig skuldsatt och återbetalningskyldig på ett sätt som är lite för överväldigande stort att klara på egen hand.

jag vill bättre fly än illa fäkta och det snurrar så jävla många moralkakor i mitt huvud nu som jag hellre skulle byta ut mot kolakakor och biskvier. så många kloka ord sagda och väl valda av så många kloka människor att ajg inte vet var jag ska börjar sluta och pausa för att ens klara av att sätta igång att manifestera och implementera mitt eget varande.

så jag börjar med imorgon och en soyalatte nere på brasco. det är där jag startar dagen imorgon.

jag är tom och plus minus noll och all input är bra input.

det vore fint om någon var där och ville dela en tub rörsocker med mig...kanske en fralla också.

men då får jag gå dit med otvättat hår och slitet nagellack. kallduschad sminklös och i en tröja med minst tre färger på brasco.

nu ska jag slösurfa och somna när jag vill utan att panikhetsa över någonting alls.

dagen är faktiskt slut nu.

många dog idag men inte jag.

hejja mig>!


Kommentarer
Postat av: emma

Ja, heja dig.

Postat av: Ullstrumpan

Ja,hejja dig:)Du ska också leva tills du är minst hundra;)

2009-05-04 @ 15:37:24
URL: http://ladyfortuna.blogg.se/
Postat av: Stella

som min morbrors fru säger: du måste ingenting utom att dö.

typ.. när min morbror tänker vattna trädgården o e lite efter schemat..

hej perspektiv. erkänner att jag tycker det är skitjobbigt att höra, men det är det SISTA. inte nästa.

kommer snart hem! leka! =D

2009-05-05 @ 03:28:37
URL: http://stellastardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback