Vem vill du vara?



"jag snubblade på väg till jobbet i dag och bröt en nagel"

"köper sin lägenhet i veckan yeay!

"has an extra ticket to Meshuggah"

"jobba, träna, sova...repeat"

"sticker till Tokyo på Torsdag och vill gärna ha tips och kontakter"

"brödet är slut"

Vem vill du vara?

Facebookstatus für alle! Ett publiceringsverktg för weben som får oss att ta del av andra människors vardag i en endaste oneliner. Rubriksätt ditt liv, tala om för oss vem du är!

Friendsstatus på fejjan gör oss till superstjärnor i vår egen alldeles unika teve-show och precis som med allt annat som vi älskar att hata så börjar jag som många andra min dag med att kolla vad mina 398 fantastiska vänner har för sig en måndag strax efter lunch. Det sjuka är att det påverkar mig enormt. Om 90 procent av min vännerkrets har storslagna planer och en tiondel anger "bokat resa" hit och dit drabbas jag av sjuk prestationsångest över mitt egna patetiska lilla liv och måste genast ut och aktivera mig springa på vernissager eller göra nåt annat "nyttigt". Om dagen verkar lugn däremot och innehållet överägande präglas av poster om "chips i soffan med sambon", "ska nog gå och sova snart "eller "bakisfrulle, tänker inte röra mig en milimeter" då får jag ett annat själsligt lugn...

i dag däremot råder det totalt gatlopp på fejjan, mycket barnfödslar, kantarellskördar och resor till höger och vänster, så nu måste jag ut och gå en mil, bara för att hänga med i svängen och inte ligga efter. Va fan jorden snurrar som in i helvete i dag då funkar det inte att ligga på latsidan och skriv nåt pinsamt som att jag tillbringar dagen vid datorn och löser DN-suduko (de lätta dessutom) när jag tröttnat på att slösurfa.

Så tills jag har en lägenhet att köpa, eller snart ser mig själv med en "white mocca latte på Starbucks i Heatrow" så får jag göra bäst jag kan med att gå över mina jävla broar hemma i Stockholm. Kanske fynda en god bok, springa på någon jag kan namedroppa sen på stan eller bäst av allt komma hem och posta en bild på mig sälv där jag ser lyckat stressad ut med snygg ooutfit, nytvättat hår och en glossig modeblaska under armen med en status som lyder sååååå trött efter möte med den och och den, inhandlade av ny partyblåsa för premiärfest på blaha eller "städat hela lägenheten idag ge mig duktighetspoång"

Sen får jag komma hem och kolla status igen vid middagstid, om nio av tio äter vällagad god middag måste jag bräcka och fixa fram en ankleverterrin. Eller? Näh, helt fel faktiskt!

I dag hade jag velat vara hon som ramlade på väg till jobbet i morse och bröt en nagel, eller han som hade slut på bröd. För att det inte finns något finare jag kan tänka mig just nu än att ha en vardagsrutin som innebär upp i ottan, kaffe och macka och sen kanske snubbla lite på en hal flcäk på asfalten och så var det inte mer med det.

Jag har svårt att se en vardag framför mig utan frindsstatus för hur ska jag annars veta om jag ligger i tiden med min egen vardagsrutin? Med lite intensitet i det här verktyget och vi kan ha skapat ett forum för vad som är den nya normen. För i slutändan så är vi fortfarande Svenson Svensons som helst av allt bara vill vara lagom och passa lagom mycket in.

Kommentarer
Postat av: elin

åh Ronnie du skriver så bra du är så grym! Du har nåt väldigt speciellt i det du skriver och hur du skriver, svårt att sätta fingret på vad, men man rycks verkligen med. Och här håller jag verkligen med dig också!

Postat av: ronnie

tack gulliga du ;)



gillade ditt inlägg om gammal skolpojkeslang också =) hä hä

2008-09-22 @ 21:50:03
URL: http://www.wasabilicious.blog.se
Postat av: elin

ja visst är det fint! hittade en gammal bok om det, som nåt slags akademiskt språksnille har forskat fram på 30-talet. Spännande!

2008-09-23 @ 09:15:10
URL: http://jagoche.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback