MarathonMarschen

I morgon startar kampen mot tiden, klockan, tyngdlagen, hjärtat, kroppen, världen...

Jag sk ehum...

ja, ptja ni vet hur jag e

jobba ihjäl mig som vanligt...har längtat och sett fram emot nu länge. Sitter och peppar som inför nyårsafton nästan. Har varit ledig alldeles för länge. I morgon går jag in i dimman och jag startar tappert och sunt med två valnötsfrallor från Sturegallerian, en till frukost och en till efter lunch och så en stor Soyalatte med vaniljsmak på det.

Sen tuffar en helt vanlig arbetsdag på till fyra, slutar lite tidigare än vanligt. Sen när alla går hem och käkar middag och lägger sig och jäser framför teven så går jag på andra skiftet någon helt annanstans och horar häcken av mig till förhoppningsvis inte senare än fyra på morgonen i alla fall.

Sen tar jag en taxi hem, hoppas på att få sova lugnt utan MARAN tils väckarklocka ringer igen och det är vanlig dag. Då kör jag på precis som vanligt som att ingenting har hänt och varit konstigt alls. Två valnötsfrallor från Sture, en till frulle och en till efter lunch och så en Soyalatte med vaniljsmak på det. Åtta på kvällen i övermorgon får jag andas ut, kanske att det blir två latte den dagen vem vet?


Vad tror ni? Kommer jag klara det?


(bild från www.gateau.se)'

Jag tror

Jag tror på kaffe och valnötter!

Kommentarer
Postat av: Ruby

du..jag fick tag i en tugga av det där valnötsbrödet...åh jävlar vad gott det var! Jag tror jag lägger till det i mina ådror... ska sända lovebeams till dig i maratonmarchens två dagar med jämna mellanrum

2008-09-25 @ 15:11:11
Postat av: emma

mmmm. valnötsbrödet... önskar jag hade receptet på det + var en mästare på brödbak. vore billigare :D

Postat av: ronnie

en tugga?



valnötsbrödet måste inhandlas på Gunnarssons det är det bästa!



du fanns hos mig idag, speciellt nu när jag dricker jim beam för att lugna nerverna efter världens vidrigaste jobb...

2008-09-26 @ 02:05:55
URL: http://www.wasabilicious.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback