näh vet ni vad...


(Roadkill + Rossie spexar med någons söndertrampade glasögonrester som blev fina monoklar)

det här blev ju sjukt bra! 

(men varför har de ryska 70-tals tapeter på väggen på Debaser Slussen?)

var ute med de tre fagra musketörerna Chrull, Rossi och Alfie! bättre eskort kan man liksom inte få till en punkfest. fast det var typ semipunk. mycket broklyn lageröl, lite snygga skjortor, nån kavaj och bara en endaste mol allena futtig liten tuppkam, fast den utanför sällskapet såklart, även om alfie hade ambitiner att ställa luciaperuken med sockervatten kvällen till ära.

hursomhelt. bra koncept, bra gäng, bra skit helt i min semivuxna smak HÄ! sen träffade på ett gammalt digestive-k-ex. tur att jag ändrat diet. han såg verkligen smaklös ut. som en cheesburgare som legat tio år i innerfickan på en kavaj. liksom konserverat välbehållen på ytan med samma gamla torra innehåll som när man såg den sist.

som sagt. de tre musketörerna höll mig hårt i alla sidor och när jag blev vingelkantig fanns det alltid minst en axel inom räckhåll att luta snurrskallen emot.

DLK var BÄST! jag har lite fejktinnitus i öronen nu men det kan det vara värt. placerade mig ganska korkat strategiskt vid en högtalare längst fram vid fötterna på nya sexbasisten årgång 85. ögongodis så jag har backup till en hel natts intensivt drömmande men orkanbedövande öronsus för en vecka framåt. 

men sällskapet var ändå bäst. vi lekte sommar och festival och satt och tappade känseln i kroppsdelarna efteråt på Debbans uteservering. ihopkringelikrokad under en filt kan man hålla värmen ungefär en halv öl sen börjar det bli smärtsamt...dra vilka paralleller ni vill...jag har mina egna klara för mig ;)

såååå jävla bra dag iallafall. jag har stilletklack ont i fötterna. men mina gamla dr martens åkte i sopen för ungefär lika länge sen som jag hade ett normalt förhållande till min spegelbild, så det var dem eller tamariesarna som gällde.

burr burr iskall nu och sugen på glögg, mandlar och russin som aldrig blir kalla hur länge man än tar på sig för att dricka och äta upp dem.

skulle kunna dedikera ett långt blogginlägg om det där men det får bli en cliffhanger.

kram och godnatt alla fina.

vi ses på Balance hoppas jag!







Kommentarer
Postat av: Matt

Grymt bra var det.

Vilken nostalgitripp.

Postat av: Mads'

Jag har blivit alldeles för lat för att både läsa ordentligt och kommentera men du har blivit sjukt bra på bilder ronnie!



Postat av: Anonym

Det var sånn det var da jeg var 21 og i Stockholm og alt som fantes var muligheter. Så ble alt veldig lite veldig lenge. Sakte ble jeg litt eldre og så var alt veldig vanlig en lang lang stund. For 15 minutter siden fikk jeg gjenoppleve mulighetene, å bare være og la alt annet også være nettopp det. Rosé, puss puss!

2008-10-23 @ 14:31:00
URL: http://djbettybloop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback