Lussebulle-BASH

hela köket fullt med brända saffranskatter...värsta slagfältet herregud.

( stor överdrift )

men varför inte skapa lite dramatik i vardagen när allt annat är så tråkigt. så vi låtsas att jag sitter här med mjöl i håret, i ett kaos av urdruckna glöggflaskor i alla möjliga varianter och former sjukligt bakfull på jäst och socker och har precis avslutat en blodig fight med disk efter 30 pers och lyckats hänga tillbaka dörren i gångjärnen efter ett blodigt slagsmål klockan halv fyra i morse...

inte riktigt va...

jag Hanna och Carro delade på en liten flaska chokladglögg och bakade pepparkakor och lussebullar. det enda som är sant är att ena plåten blev brända i botten...

annars är det bara ljug.

den enda blodiga fight jag tog var med två mjölbaggar som jag hittade i en kastrull som nog inte sett dagens ljus på flera år...mjölbaggarna var kalasglada och livs levande dock trots sitt stålförsedda plåtfängelse...

fatta vilken ångest att bli mjölbagge i nästa liv (jag tror på reinkarnation) och liksom leva i flera år i en kastrull. ÖVERLEVA SOM MJÖLBAGGE. du får ingen mat, ingen glögg inga julklappar och ändå dör du inte....du bara ligger där med tre mjölkorn och bara lever men helt värdelöst du kan inte gå en promenad. nu var de här baggarna visserligen två så de hade sällskap men ändå....

jag ljög igen förresten...jag hade inte ihjäl dem....jag hällde ut de genom fönstret rakt ner på gatan och tänkte att har man levt flera år i en kastrull kan man väl få se lite av årstavägen innan man dör iallafall...

hoppa de fick kul!



Kommentarer
Postat av: Ullstrumpan

Haha,du är en riktig djurvän du;)

Postat av: Agnes

haha du är inte lite skön ju!

ligger och asgarvar åt din text om mjölbaggarna :D

2008-12-01 @ 18:09:36
URL: http://agnysivy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback