Hanna Fridén är ett snällt litet monster...

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5492366#kommentera

Det finns få människor där ute som jag beundrar på riktigt. Just nu är nog Hanna Fridén den enda jag kan komma på som faktiskt berör mig så där i ärlighetens namn.

Och det har jag gjort länge.

Först för att hon var snygg smart och utmärglad. Jag tyckte hon var skitsnygg, cool och sådär äckligt irriterande rakt på och utåtagerande som jag nästan tror att man måste vara lite anorektisk för att upprrätthålla. Intensiv och galen liksom. Leva på svart kaffe och cigaretter. Jag skojar inte, menar det på allvar.

Men det finns mänga högpresterande anorektiker därute som det går bra för i början tills de tar hissen ner till bottenväningen och sen stannar de där resten av sina liv och ugglar och bankar huvudet i väggen och gnäller som små barn över sina patetiska misslyckade liv.

Så gjorde inte Hanna. Hon dundrade istället iväg som en jävla vit riddare på en Zorro-häst och tog hela Sveriges bloggosfär med sig med storm. Nu ställer jag inga diagnoser, men istälelt för att göra som tusentals andra och anpassa sig efter snedvridna ideal och gotta sig i uppmärksamhet över något som är fel och sjukt så stegrade hon helt oväntat, vände tvärt på klacken och körde ett helt eget rejs med ett fokus och mod som inte är av denna värld.

jag gick från att i smyg tycka att hanna friden var en pissirriterande liten skitunge som jag i smyg och hemlighet egentligen bara var sjukligt avundsjuk på och beundrade på ett ganska snett sett, till att växa med henne, suga i mig av hennes styrka och med henne som inspirationskälla faktiskt vända min egna bakåtsnurrande destruktiva karusell.

Kan hon kan jag, tänkte jag i all hemlighet.

Hon visade mig att man faktiskt kan vara lyckad smart och snygg utan att väga noll kilo och ännu bättre att man kan bli smartare snyggare och ännu bättre om man väger plus fem kilo.

Ingen psykolog, hjärnskrynklare eller kompis hade lyckats tuta i mig det för två år sen när jag satt och tvärvägrade äta annat än sönderkokt broccoli som enda måltid om dagen.

Samtidigt är Hanna lite läskig och folk verkar fortfarande rynka lite på näsan och tycka att hon är äcklig som skriver lite småprovocerande om bajs, pormaskar och mens.

Åt det skrattar jag ihjäl mig varje gång.

Hanna Fridén är ett snällt litet monster med ett hjärta av guld. Hon har tagit sina läsare till sig för att bedriva e kamp som en ensam ryttare på en häst mot något så omöjligt stort och svårt att greppa som vårt snedvridna sjuka utseendeideal. Och i ärlighetens namn tror jag att hon kämpar i princip själv men inte fan ger hon upp för det.

Hon är galen, modig och fullkomligt fantastisk. Om hon var seriefigur skulle hon bli större än stålmannen och tank-girl på en kvart...

Men jag tycker det är bra att hon kör på med sin bajsförklädnad. Fortsätt skrämmas av den för Hanna ska man inte ta för givet. Ni ska va så jävla glada för att hon fortsätter bedriva sin kamp därute för jag gör det inte. Jag är för feg. Skulle inte klara av att väga samma motprestation som hon på bekostnad av mig själv.

Visst jag kan vara utelämnande jag med men då hittar jag oftast min inspiration hos andra.

När jag blir stor ska jag också bli sådär modig!

Modig modig modig!

Modig nog att våga ta plats! Dröjer nog ett litet tag till, men skam den som ger sig.

Tills dess. Fortsätt äcklas provoceras och skrämmas!

jag är inte rädd för Hanna även om hon i skrivandets stund säkert är en smula rädd för sig själv.

jag är inte rädd för ångest kiss och bajs.

det som skrämmer mig är helt andra saker, men det tar vi en annan gång. det här var mest tänkt som en eloge!

Hejja Fröken Fridén!

Vi kan väl ganska snabbt komma överens om att hon är freakin WASABILICIOUS!

Kommentarer
Postat av: Hanna

om du nu stör dig så jävla mycket på de hon skriver. varför läser du hennes blogg då?

Du är idiotisk om du nu kallar henne barnunge för att hon inte kan äta fruskost utan att lipa!! För att hon är sjuk! Fattar du inte det kan du inte ha mycket till hjärna..

Postat av: Hej!

Din jävla idiot. Du är så jävla obetydlig, dum ihuvudet, har ingen känsla för andra människor. Va fan är ditt problem med att du inte kan acceptera vem AnnaP är. Du är en av de där äckliga idioterna som bara vill förstöra för andra bara för att ditt eget liv är så JÄÄÄÄVLA TRÅKIGT! Sluta klicka dig in med dina smutsiga feta fingar på Myanalifes blogg om nu allt hon skriver är så himla fel! LIksom dra åt helvete. Fyfan vad jag HATAR dej.

2008-11-07 @ 14:41:48
Postat av: Anonym

Låt DET sjunka in lilla idiot.

2008-11-07 @ 14:42:32
Postat av: Sofia

Jesus... skakar på huvudet åt kommentarerna ovan

Jag sitter ju inte och kommenterar ihjäl mig i din blogg direkt, men jag läser varje dag, och på något sätt inbillar jag mig att du vet att jag finns här, om än i bakgrunden. Och vet du vad, jag tar åt mig och tar till mig av dina ord. Jag tar till mig av DIN styrka och hurrar varje gång du gett ditt anoreximonster spö. För jag tror på Ronnie - Anytime! Därigenom försöker jag också tro på mig själv de dagar omdömet sviktar.



Du är uppenbarligen en nagel i ögat på de stackars små pro-ana tjejer som beundrar Anna, eftersom du gjort resan de bara är i början på, och kommit tillbaka, betydligt klokare. För du vet det som de bara tror sig veta. Du har känt det som de tror att de vill känna. Och du vet att det inte är särskilt glamoröst eller häftigt. Fortsätt irritera dem underbara Ronnie!



Kram på dig!



2008-11-07 @ 19:23:06
URL: http://vildvittra.net
Postat av: anna

herregud.. stackars små tjejer.. håller helt och rullt med sofia här ovan, dom vet inte ens vad det är dom vill känna.. som du har tagit dig igenom, eller fortfarande håller på för den delen.. stå på dig anyway, vi tror på dig!

2008-11-07 @ 19:55:05
Postat av: ronnie

småtjejerna är exakt samma småtjej och samma ip-adress och försöker skapa tyngd åt sina förvirrade kommentarer genoma att verka som flera personer...



sorgligt men sant och personen i fråga vet väl inte skvatt om vad anorexi handlar om.



DET ÄR INTE SYND OM ANOREKTIKER DET ÄR SYND OM PERSONEN BAKOM SJKDOMEN SOM ÄR KUVAD OCH INTE FÅR LEVA ETT NORMALT LIV.



att jag står för det får folk hata mig för hur mycket de vill. det är ju bara korkat.



så dont worry muna darlings. jag får inte ont av myggbett!

2008-11-08 @ 01:28:27
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fantastiskt att folk fortfarande inte fattat det här med ip-adresser! ;)

Och heja dig i alla fall!

2008-11-08 @ 09:26:52
URL: http://vildvittra.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback