första advent...

hur många dagar i rad orkar man dricka glögg och äta pepparkakor med gräddost innan man tycker det är äckligt.

jag är inne på dag nummer tre.

mår inte ett dugg illa. glögg e fortfarande skitgott, mandlar och russin har aldrig smakar så bra och alla ostar som finns är eminent pålägg på pepparkakorna som är goda både till frukost lunch och middag.

skallen gör lite ont och jag hann aldrig bli helt av med och kurera gårdaens extrema baksmälla innan mammas ulf korkade upp en flaska sydamerikanskt rödtjut....nu mår jag bättre igen fast sämre...

trodde faktiskt att jag skulle börja gråta på yogan imorse så vinglig slut och illamående var jag men jag härdade ut. sket i boxning och core idag dock...var tvungen att ligga ner och bara vila.

äta pepparkakor och dricka glögg och pausa lite.

skönt

ska sova snart


Kommentarer
Postat av: Stella

jag har hört att tanken är man ska orka ända fram till jul. och kanske annandagen oxå. sen var det nåt om att det är IDAG man ska BÖRJA dricka glögg o så.. men vet inte vad det var för svammel.. tjuvsmaka på glöggen är väl det bästa med glögg..?!

fast ett hett tips för uthålligheten är:

glögg=fredag-söndag.

måndag-torsdag=<i>inte</i> glögg

puss!



Postat av: kari

ååå jeg glemmer alltid pepperkaker og gløgg! jeg tror min eksamenstid hadde vært så utrolig mye enklere hadde jeg hatt litt pepperkaker, krydrete drikker og adventslys rundt meg. i morgen må jeg skaffe det. nå blir det svensk advent på meg også!

2008-12-01 @ 02:05:32
URL: http://djbettybloop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback