jävlaa springben...

idag är de glada som fan!!!

benjävlarna alltså för att de har fått springa springa springa på söders gator upp och ner hela kvällen och natten lång...

efter ett par timmar med Quark Xpress var jag helt stelfrusen och huttrande av den lite väl välfungerande luftkonditioneringen på redaktionen så jag kände mig lika blå som jag såg ut och pinnade iväg ner till Debaser Slussen för att hooka med finaste Bea Bukis och Galna Gittan

Hooken gick bra och efter att ha försökt tina upp i den magra kvällsolenss sista strålar så klättrade vi upp till Mosebacketerassen där vi mötte upp hela Branschligan från Snapps och Metro.

Söndag e lika med alla bartenders stora kalasdag! =) En vana och ränder som e svåra att tvätta ur tyvärr men rätt nice för det är så mycket mer plats överallt och man slipper trängasoch stå i kö hela tiden!

Så vi tömde baren på Mosebacke och galopperade sen vidare ner till Bröderna Ohlssons. Där var det tomt som i graven likaså på 54:an så det blev Kvarnen där jag inte kunde sluta förndras och gapande stå och glo på deras bartender som var minst lika stor om inte större än Indianen i Gökboet och med samma bistra uttryck i ansiktet. jag brukar bli rätt glad och uppspelt av att se folk skaka drinkar men den här snubben gjorde att jag ville krypa ner och gömma mig uunder bardisken och ringa mamma och åka hem. Han påminde lite om min ryska cirkustränare också och jag fick lite fantom-ont i ljumsken av hela situationen.

Men jävlarimig vad indianen kunde skaka drinkar =)

Slurp sa det här och jag hoppas för mitt inre idag att alla drinkar jag drack igår var snålskakde fejkjärn för annars så mår jag lite bättre än jag förtjänar idag. Stackars kroppen...tur att den fick promenera hem igår annars hade den mått ganska mycket risigare idag.

När resten av ligan ville vidare till Kellys totalvägrade jag. Aldrig mer sa jag faktiskt senast igår och så jävla snabbt tänker jag inte lur-svika mig själv.

Så jag gick hem i vanlig ordning. Hurra för mig!

Hemma räddade Linnsan och nyinflyttad pojkvän från Dalarna med tre champinjoner och sen tjupp tjupp stupa i säng.

Hoppas jag inte sa nåt om hararna när jag kom hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback