en åsnedoti anekdoti...

när jag var liten hade jag tillskillnad från andra normla barn med normal husdjur ett lite ovanligt husdjur.

jag hade en sån här >>>



han hette Rasken och var så sur så att ingen vill ha honom. gammal och jävlig var han med, de blir ju det åsnor tillskillnad från hästar. hur som helst så var han såklart min åsna och ingen annans och nåde den som clejmade sin åsnerätt på honom förutom jag... Rasken var nog den vän jag hade som förstod mig bäst. Jag hade massa riktiga människovänner också men jag tyckte nog att de flesta var lite småkorkade och lättmainpulerade och barnsliga ( obs förutom Camilla som var lite större och gick i fyran när jag gick i ettan. Hon var smart ödmjuk och tuff utan att försöka vara tuff.)

Iallafall nu varje gång jag är bakis tänker jag på hur mysigt det hade varit att lägga sig i hagen hos Rasken och berätta om alla dumheter man hittat på. Han skulle förmodligen bara vilja käka det gräset på precis den plätten där jag låg och tvinga mig att flytta runt hela tiden och sen skulle han på sin höjd klämma till ett riktigt åsnegrin och garva åt min lilla låtsasvärldsmissär.

kärlek till dig Rasken var du nu än är, i åsnehimlen eller fortfarande seg och jävligt betandes nånstans på jorden...

Kommentarer
Postat av: Tifa

Nejmen va fint och sött! :)

Postat av: Lina

När, var och hur har du lyckats fånga min chef på bild? Är passbilder offentliga? ;)

2008-07-10 @ 16:51:40
Postat av: ronnie

du måste ha en väldigt söt chef hoppas jag du menar annars blir rasken lite ledsen här och det vill vi väl inte...;)

2008-07-11 @ 00:32:48
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: emma



haha wow jag trodde jag var ensam om åsnerätten iallafall på den här nordliga sidan...jag har två små söta stående på andra sidan jorden :D

2008-07-11 @ 11:28:46
URL: http://dushi.blogg.se/
Postat av: Abdullahmarlene

Enjoy your website very much. Good job!

2009-09-17 @ 12:48:59
URL: http://abdullahmarlene.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback