Moralkakor är också kakor...

Och jag gillar kakor så här får ni en stor med extra marsansås på!!!
Ur ett skönare liv 2008







En föreläsare inledde ett seminarium med att hålla upp en femhundrakronorssedel.
"Är det någon som vill ha den här?" frågade han


Några såg tveksamma ut. Tänkte han verkligen ge bort 500 kronor bara så där?
Men de flesta sträckte genast upp en hand i luften. Det fanns ju ingenting att förlora.

"Okej" fortsatte föreläsaren. "Det är många som vill ha sedeln. Men om jag gör så här då?" sa han och skrynklade ihop sedeln till en liten boll. "Är det någon som vill ha den nu?"

Fortfarande var det en skog av upsträckta händer i salen.

"En sista fråga" sade föreläsaren "Vill ni ha sedeln även om jag gör så här?" sa han och slängde sedeln på golvet, trampade på den och tog sedan upp den.

Nu var den skrynklig, smutsig och lite trasig. 
Men händerna sträcktes fortfarande upp.

"Nu har ni lärt er den första läxan för dagen" sa föreläsaren "Oavsett vad jag gjorde med femhundringen, så ville ni fortfarande ha den. Varför? Jo, därför att den inte förlorade i värde, vad jag än gjorde med den. Ni är som sedlarna. Ni kommer att bli tilltufsade av livet någon gång, ni kommer att känna er trasiga och kantstötta. Men ni behåller fortfarande ert värde. För människor i er omgivning är ni ovärderliga. Ert människovärde kommer inte från vad ni gör eller vad ni kan - utan från vilka ni är."


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Vad tycker du om att bära äkta päls? Tacksam för ditt svar :) Kramar

Postat av: mingla

är du bra på bloggdesign? hade behövt lite hjälp i såfall :). bra blogg du har förresten, hit kommer jag tillbaka.

2008-01-02 @ 20:39:08
URL: http://fuckmingla.blogg.se
Postat av: ronnie

sandra: your input make no sence and änojs me!!!!!
mingla: trots än jävla webdesignutbildning så suger jag bananröv på design...jag fuskade mig igenom hela grundskolan, låg med mina lärare och flörtade mig till höga betyg...sån e jag...men jag har bra kompisar som kan fixa...hahahahaha

2008-01-02 @ 21:48:21
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Hanna

visst är den klockren !

2008-01-02 @ 22:59:46
URL: http://honey87.bloggspace.se/
Postat av: ronnie

hanna: motto of the year!!!

2008-01-03 @ 10:18:28
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: candy

Jag har fått för mig att det man gör visar vem man är. Vad skall människor annars utgå från? Men jag kanske har fel. Jag vet inte. Jag vet bara att om ingen någonsin bekräftar en finns det inget människovärde som man kan behålla när livet stöter en i kanterna.

2008-01-04 @ 23:57:44
Postat av: Mad's

Alltså den här är så fin att jag får tårar ju :´]

2008-01-05 @ 20:55:01
Postat av: ronnie

mads: du är så fin att jag får tårar ju ;)

2008-01-06 @ 08:59:44
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback