ibland undrar man....

*ring ring ring ring i hundra år i telifonen*...mycket sömnbristsvarande ronnie ramlar ur soffan kryper ut i hallen och hinner preicis fiska upp luren ur väskan och svara...

"uhhh urgelburgel krax krax hallå..."

födelsedagsbarnet som sovit färdigt sin törnrosa sömn undrar lite halvt nervöst i andra änden på luren...

"hej jo godag.., jag tänkte bara fråga att ehh.det var rätt länge sen jag somnade på krogen och vaknade hemma liksom...trodde inte att jag fick minnesluckor längre...gjorde jag något dumt igår?

shit vad säger man? ska man ljuga, fast äsch det var ju inte så farligt så jag kör på...

"nja nääähh, du vann femhundra spänn på vegas maskinen, bjöd alla inklusive dig själv på några stadiga järn, alla älskade dig vi sjöng ja må han leva och du höll god låda i cirka nittio minuter sen välte du lite stolar och en skylt och somnade som ett barn på Dogges axel så där exakt fem minuter in på din 30 års dag...så vi packade ihop dig i ett knytte stopade in dig i en taxi och åkte hem och bäddade ner dig på soffan..."


födelsedagsbarnet ter sig fortfarande lite smått nervöst oroligt där i andra änden

"okej ahh, jaha...."

diplomatiska ronnie försöker lugna...det här är ju hans 30 årsdagsmorgon...

"så egentligen har du faktiskt inte ens minnesluckor, du festade som om det inte fanss någon morgondag i exakt en timma och trettiofem minuter och sen somnade du så du har faktiskt inte ens drabbats av några minnesluckor egentligen =D" *föröker låta extra övertygande och entusiastisk*

men det är fortfarande något som gnager där på andra sidan luren...

"men asså jaaa eller vi eller du vet vi hånglade inte eller nåt vaaa..."

SUCK

det är i sånna lägen man undrar vem det egentligen är som fyllt 30... varför i allsin dar skulle jag vilja förgripa mig på en nykräkt nybliven 30 årig småbarnsförälder med fru villa volvo och vovve fem över tolv en tisdagnatt på en kvarterskrog i gamla stan...speciellt när han råkar vara en av mina äldsta killpolare...

så jag svarar lugnt

"nähhh i helvete heller, det hade varit  som att förgripa sig på en fjortonåring under sin första fylla så gå och ät smörgåstårtan i kylen nu den såg ju skitgod ut och tack för igår du var underbar och alla älskade dig som vanligt men det vore kul om det blev inte lika så kort och intensivt nästa gång"

jag säger bara igen....

män...

när de blir småbarnsföräldrar...

orutinerade alkoholister...hela bunten...

men HEY!!!! Seriosly!

Fefe du var grym och jag menar det verkligen, alla älskade dig, alla har alltid älskat dig och vi kommer altid älska dig, även om du kör 90 minutersraketfyllepass och dör sen...vad har man inte goda vänner till....


Kommentarer
Postat av: Mats

Vissa saker blir inte bättre när barnen utvecklas från små till stora. Super man för sällan blir man en orutinerad alkoholist hela livet.

Jag brukar sluta dricka innan jag blir full, vilket nog retar dem som inte kan sluta när de börjat.
Hur går det med boken Är den klar snart? :P

Postat av: C

För fan sant, det där om män när de blir småbarnsföräldrar. Stämmer in på alla män jag känner. Hahaha!

2008-01-10 @ 23:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback