Hopp då knoen...

"vad du än gör griseknoen, så håll dig mager som en jakthund så kanske du går lycklig"

"...mer och mer gick det upp för griseknoen hur härligt ett grisliv kan vara bara en hamnar på ett ställe där det finns en emil."



En dag som denna när ni ligger dekadenta och bakfulla och svettas i era gamla sängkläder började klockan sju imorse för mig med att jag åt mango rakt ur kylskåpet, sprang ut på en gnistrande vintervit morgonpromenad runt tunnelbanespåren och tog en extra sväng till affären för dagenefterfrexnet-törststillande bubbelvatten.

sen åt jag den vidrigaste bakisfrukosten ni skulle kunna föreställa er tillberedd på svamp vitlök och tacosås...fråga mig inte varför...fråga de där uppe i huvudet vetja bläh

Hur botar man ångest egentligen?

med morgonpromenad, starkt kyddad mat och söndagsmorgonpilates?

nej...tro mig det funkar inte ett skvatt...jag vill hellre bakissova men...

något som funkar däremot är tevemarathon med allas vår Astrid Lindgrens Emil i Lönneberga

"maken till gris tror jag inte di har i hela lönneberga"

och maken till dig tror jag inte di har heller...

Sjunger ni med när Ida sjunger sin sommarvisa...???

Tror ni de söp ner knoen och tuppen på riktigt?

Skrämde de hönsen så de svimmade?

skrattar ni högt?

herregud jag vrider mig av skratt på golvet på min zebrafilt så tårarna sprutar och jag sjunger högt. ja ja jaaaa ge mig mera emil....

emil i katthult söp sig full och slog ihjäl alle hönsena...

tuppen i katthult kunde inte gala på tre dar trots än att han försökte...tja...det är väl lite så man känner sig dagen efter, man vill göra som tuppen i katthult och gömma sig i buskarna...huvä tur att man inte får "godtemplarna" på besök som vill tvinga på än lite nykterhetspredikan...

Kommentarer
Postat av: Mats

Astrid var en vinnare. Hon var lite mer ödmjuk än du och kanske hade nöjt sig med en andraplats?

Men å andra sidan vinner man inte utan att ha
VINNARINSTINKT...

Kämpa!

Postat av: mono

jag jobbar med vuxna utvecklingsstörda och en av dem älskar Emil-filmer - jag kan dem alla utantill nu! =)

2008-01-06 @ 16:48:51
Postat av: ronnie

Mats: varje år när nobelpriset i litteratur delas ut säger mamma "usch jag förstår inte hur de inte kunde ge astrid nobelpriset i litteratur"

och jag håller med henne

har alla astrids sagor som sagoband där Asdtrid läser högt och kan varenda mening rad och saga BYE HEART...

sen tror jag inte ett skvatt på att satrid var ödmjuk...det var bara aldrig någon som vågade fråga henne om vad hon tyckte om att hon aldrig fick priset. jag tror inte någon vågade för att de visste att de skulle få ett rakt och ärligt inte särskilt ödmjukt svar =D eller vad vet jag. hejja astrid iallfall!!!!

2008-01-06 @ 18:18:35
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: ronnie

mono: du jag vill träffa de och tävla om vem som kan citera bäst haha!

2008-01-06 @ 18:20:14
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Ullstrumpan

Du är så skön;)Ja,varför fick inte Astrid Nobelpris för:( Hon har gjort sig förtjänt av det för läääänge sedan.Hennes alla böcker är ju älskade av så många världen över..Men enligt vissa psykologer så är hon rent av skadlig för barn...Löjligt..Jag skulle vilja säga att vissa psykologer rent av kan vara skadliga för barn istället;)Du,varför börjar du inte skriva böcker?Du har ju varit med om så mycket..och har så mycket att förmedla.Mvh/Ulla

2008-01-07 @ 13:39:16
Postat av: ronnie

ja vad svarar man på det...jag tror jag behöver göra som alex shulman och skaffa mig ett bra arbetsbord med bra ljus där jag kan sitta två timmar varje morgon och känna mig kreativ...

2008-01-07 @ 23:35:49
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback