Stilpolisen och Krimi-krims-krams

>Sorry för dålig update!

jag har lekt kommisarie Wallander och jagat rumänska tonårsbarn och nystat runt i en bedrägerihärva. jävligt kul faktiskt. och iochmed att jag alltid jobbar undercover gentemot mig själv (vem fan är den de utger sig för att vara idag egentligen ändå)

well, så jag lyckades iallfall bli polare med en av killarna. George heter han. George är 24 år och lever som en kung. På pengar han fiskar in av godtrogna elektroniksugna köpare från väst. George bor i Rumänien och vill inte ha ett riktigt jobb...det skulle aldrig funka säger han...för så lite som man tjänar på ett vanligt jobb bränner han på sina favoritcigaretter...

jag hade tänkt köpa en dator av George, tur att jag inte gjorde det. George var mer intreserad av att jag skulle betala för datorn än att jag faktiskt skulle få den skickad....eller det hade blivit lite knepigt liksom iochmed att samma dator säljs flera gånger varje dag så med lite tur hade jag kanske fått en optisk mus på min höjd...inte riktigt värt 900 euro eller??? vad tycker ni...

hur som helst nu är jag och George kompisar och han har värsta grejen på gång, jag kan tjäna asmycket pengar. allt jag behöver göra är att regga ett konto på Tradera, sen sätter vi igång och säljer massa fina saker som George har kort på, eller som han har kort på men inte riktigt planerat att göra sig av med...inte än på ett tag verkar det som iallfall...för mot det George gör finns det inga lagar...

jaja jag kanske berättar mer sen när vår verksamhet har börjat rulla lite. mellan 500-1000 euro i månaden är jag iallfall garanterad, plus procent på allt George sälejer, eller ehhh vänta inte säljer förståss... jag vet inte om jag hajjar riktigt men rik ska jag bli haha

Skämt åsido

jag ha en rätt tung intervju med George och jag ska nog släppa hela historien snart när den är färdig...

tills dess tänkte jag fortsätta på temat undercover

jag har ju haft rätt många stilar genom åren. de flesta så där lite nördigt subkulturella... svart och hårt med piercingar kängor och punkiga frisyrer. Hela grejen började nog kanske som en antidot mot överklass-stilen på Enskilda där jag simmade runt som en marulk på öppet hav, eller platåfisen jag var i gymnasiet bland alla palestinasjalar på Södra Latin, Cybermongot med tre kilo plast i håret på Journalistlinjen och Campus-redaktionen...shit alla dessa vändor...alla dessa slitna hårrötter...

men i morse på tunnelbanan belv jag inspirerad. Jag såg en tjej som hade en stil jag aldrig haft. Skitstor knallrosa munkiströja med svart dunväst över (en sån där som ser dyr ut och säkert är ännu dyrare) platinablont hår och massa brunkräm i fejjan, mjukisbyxor (??? säkert också skitdyra...eller var det en miss i outfitten) vita sneakers som är blekare än mina tänder och så en ehhh matchande överklassväska av nåt trendigt märke (hjälp mig jag kan inte sånt)

så min uppmaning till er är nu!

Hjälp mig hitta stilen!

Donationer!!!!

Har någon ett eller flera av dessa plagg eller liknande och tröttnat på dem??? Jag kan tänka mig en annan nyans på munkiströjan men jag har lite svårt att sträcka mig längre än till grisrosa... västen blir nog svårast...jag har en dunväst men den kommer från förra årets mellandagsrea på vero moda i köpenhamn...kostade 25 spänn och inte en chans att den skulle kunna uppfattas som att den är värd ens det dubbla i procent 8jag bodde i den västen i kolonistugan där jag sov hela förra vintern...den är sliiiiteeeeen)

så kom igen! kan ni inte skramla lite...show me what you got! tror ni jag skulle passa? jag vill så gärna va den där tjejen...det såg tjaaa...sådär...mysigt ut. mjukis men classy liksom.

fast iofs om jag och George får fart på det här blåsa folk på Traderahallojet kanske jag kan handla själv, men då behöver jag någon att ålla i handen som kan visa mig de rätta affärerna...

förresten vad tror ni det kan ha varit för väska...det var typ ett stor bling bling grej ett märke kanske som liknade ett sånt där märke som victoria beckham har på rumpan av sina jeans...

tills dess...

jag ger er en bit av mig själv! roadkill in a box for valentines day!

image566

Kommentarer
Postat av: hannah

du e så jävla rolig du :-D
ser fram
emot The George Attack...

2008-02-13 @ 12:27:21
Postat av: hannah

Väskan var en Friis&Company.. Inte så där hiskeligt dyra, har själv fyra stycken. Ligger väl på en sisådär 400-700 kronor. Finns på MQ och Friis egna butiker. Annars har dom nog en hemsida ;) Den stilen kör nog dom flesta med.. eller som jag idag, Nikemjukisar, svarta lacoste, rosa adidashoodie och vit MQväst, militär/rosa Friisväska - shit det var nästan identiskt.. Lycka till i jakten :)

Postat av: ronnie

hannah: shit vilken proffs feedback! du kan få bli min framtida stajlist ...men då måste du också va undercover ;) kram på rej!

2008-02-13 @ 16:15:34
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Ruby

undercover is just so sexy!

2008-02-13 @ 16:50:10
Postat av: Ruby

undercover is just so sexy!

2008-02-13 @ 16:51:14
Postat av: Mad's

Hah, jasså så du är också gammal Södra Latinare, där ser man, bra shit. Men så märkligt ^^

2008-02-13 @ 18:01:13
Postat av: ronnie

mads: e du med en såndär från swedenborgsgatankvarteren...vilken årgång???

2008-02-13 @ 22:41:38
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: hannah

haha.. ja eller hur. ville bara dela med mig av min extremt dyrbara kunskap ;)

2008-02-14 @ 16:46:59
URL: http://dekadensab.blogspot.com
Postat av: Mad's

^^ O ja, jag har också nött den skolans fusk-marmorstrappor ett par år. Men jag är en färsking, kom därifrån i våras.

2008-02-14 @ 16:51:08
Postat av: ronnie

va ? e de fusk? nu raserades min värdsbild...ortoceratiterna också...

2008-02-15 @ 01:12:32
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Candy

Vad vacker du är.

2008-02-17 @ 17:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback