faboulös afton...

i ett gediget gott sällskap

jag har så jävla fina vänner. det är nästan synd om alla som inte är jag just nu...för ni missar verkligen något...

var rätt pajjko sliten efter jobbet igår. det är svårt att hålla energinivån uppe när man knegar som en vanlig dödlig från nio till fem fem dar i veckan och det krävs ett jävla planerande slitande och springande för att hålla balansen. mötte iallfall upp fina fröken fräken Sinnica efter jobbet och tog en lång promenad  från liljeholmen över hornstullsbron och vidare upp på knivsöder. avrundade med en vatten på mosebacke...after work e en svår grej för mig...jag har aldrig fattat vitsen med att dricka öl på eftermiddagen direkt efter jobbet. törs inte skulle däcka direkt.

sprang sen vidare ner till Hannah Kirsebom och Klas Johanssons recidense på Ringvägen (bästaste paret som äntligen lyckats fixa barnvakt hurra) och blandade lite caprinas och rökte lucky strike.

hoppade i en taxi ganska tidigt med målet på Jacobs Takeout, men där var det lika dött som i ett akvarium utan  syrepump (varför e det stället så hajpat???)  så vi brummnade vidare och hamnde tillsist på Stureplan

Valde mellan East och Sturehof som verkade vara de enda ställena med folk denna regniga fredagafton och krockade iallfall med Niclas Eriksberger som har Obaren utanför så vi smet förbi jobbiga långa kön och rakt in i discobubblan. jag gillar verkligen Obaren...problemet är att det gör ganska många andra också. Fast oftast minns jag ingenting av vad jag gjort och sagt och vem jag träffat när jag är där och så brukar jag få gå och plockstäda visitkort i hela lägenheten i veckor efteråt...Obaren är ett ställe där jag går och tankar om jag känner att jag vill hem och regnbada i ett konfettiregn av visitkort...jag har fortfarande inte lyckats sortera utröna och klura ut var alla de visitkort jag har hemma kommer ifrån...det ger mit lite ångest så jag kanske ska ta tag i det, eller mig själv innan jag samlar på mig fler...lördagsprojekt kanske...visitkortsstäda...det är kul =D

Så vi tar bara en snabb vända uppe på Obaren och flyttar ner till skönare barhäng i Restaurangen där jag springer på min gamla chef och arbetskollega Catarina Ramstedt från Subcasting ( f.d Fröken Casting) nere i och ställer till en sån där riktig girlie girlie hysteriskt skrikande i falsett vad underbart att se dig scen. Får äntligen träffa hennes omtalade bästis polaren Prellen som tar det lite lugnt då hon ska upp och genomföra två barndop dan därpå, men är jävligt glad i hatten  och håller låda för det. Men vi bestämmer oss rätt snabbt för att desertera från svampenområdet och röra oss mot mer sofistikerade kvarter nere vid Blaiseholmskajen.

Sjunker sen ner i en ordentlig soffgrupp på Cardiebaren Grand Hotel, beställer bubbel och lyssnar på live pianomusik och skrattar hysteriskt till stängning

Har inte sovit mer än tre timmar i natt men det gör ingenting...har städat pysslat och virrat runt lite är hemma...borde börja packa snart egentligen men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja...

Ikväll har jag faktiskt ingen plan...ovanligt...jag går dit vinden för mig ungefär...det var länge sen jag var så modig...så jag hoppas det går bra...

kram på er och hoppas ni får en trevlig lördag och ring eller hör av er om vi inte sätts på länge...ikväll är en såndär kväll som jag faktiskt inte är helt omöjlig att få tag på =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback