Fröken Fredag och Kärleken till Friheten

Drottninggatan

Sista sommarsolen

Skoskav

Petade i mig en margeritha i lungan ro på Mosebacketerassen med Bukis-Bea och ramlade sen ner för backen till Debban

kom faktiskt inte mycket längre än så idag.

det är lite slitsamt att stiga upp i ottan, trots fågelväckarklockekvitter och sol i ögonen.

handlade en skitstor mega-munkis med humongous-huva som jag ugglat i hela dagen idag. tänker flytta in i den på precis samma sätt som man kan flytta in under ett täcke som blir till en kojja mellan två stolar om man är sex år. här trivs jag bra med min batmanficklampa och mina pocketböcker och min aloeverajuice.

sörplade i mig en strawberry daquiri på Debban...de borde anställa mig som drink-konsult...det borde alla...inte som just drink-konsult kanske men som som konsulterande konsult konsult i valfritt ämne. brokig bakgrund vet lite om mycket eller roddar sig fram med glans nästan överrallt även om jag trampar i klaveret ibland.

övning ger färdighet och det är mänskligt att fela

repetitio est mater studiorum et errare humanum est

så länge man vågar lära sig av sina misstag eller åtminstone undviker att göra dem gång på gång så att säga

tyvärr kan kan jag inte översätta det sista till latin...inte ännu iallfall...får fråga pappa. pappa vet allt. pappa lärde mig att det är bra att veta åtminstone lite om allt. börja där och jobba sig uppåt...

men ni hajjar konceptet va?

koncept-receptet på livet

fröken fredag är kär i livet idag

Kommentarer
Postat av: Malin

svar:

Jag skrev hur jag tolkade din kommentar, om de var fel så förlåt. jag skrev bara så som ja tyckte och tänkte och jag vet hur det är att ha grova ätstörningar och andra psykiska sjukdommar. jag tolkade din kommentar som att allt blir mycket bättre och man blir mycket lyckligare om man börjar äta. vet inte om det är så för dig eller för andra men de stämmer i alla fall inte in på mig eftersom jag försökt bli fisk och de har slutat dåligt.

Postat av: Malin

när ja försökte bli frisk så försökte jag ta tag i allt, inte bara maten. jag vet att maten bara är en konsekvens för mitt dåliga mående, inget annat. men eftersom jag inte får ordning på mitt psyke så kan jag inte häller på ordning på konsekvensen.

tror aldrig man kan bli riktigt frisk men dock kan man lära sig leva ett mer "normalt" liv, och lära sig acceptera att man måste äta. dock tar de lång tid att komma dig. tydligen så är du frisk, vad jag förstår, eller på god väg. men men

lycka till med allt.

kram

2008-08-02 @ 12:14:31
URL: http://gustafssonmalin.blogspot.com
Postat av: AnnaP

du har bra drinksmak ;)



jag vet att jag är blind för många saker, men bara en sådan sak som att inse att jag har en SJUKDOM är ett stort steg för mig :S



bloggen, och kommentarer som dina och andras, har hjälpt mig något ENORMT, för dom kommentarerna får mig att inse hur sjukt jag egentligen tänker... så... tack för hjälpen.. eller något :P du förstår vad jag menar ? :)

2008-08-02 @ 15:44:52
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback